Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R 2018: nová generace dostane 795 hybridních koní
25.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept chystaného supersportu máme čekat již příští rok na autosalonu v Tokiu. Vizuálně se inspiruje studií 2020 Vision Gran Turismo.
Současnou generaci Nissanu GT-R nikdo nemůže nazvat pomalou, zvláště při pohledu na zrychlení 0-100 km/h, jež japonský supersport zvládne za 2,7 sekundy. Tedy rychleji i než mnohem dražší konkurence. Přesto však ani toto renomé není zárukou enormních prodejů. Zvláště v poslední době GT-R poněkud nezaslouženě strádá, neboť na severoamerickém trhu se měsíčně prodá jen 90 kusů, na tom japonském pak dokonce pouhých sedmdesát.
To se logicky nelíbí Carlosi Ghosnovi, který nově nevládne pouze alianci Renault-Nissan, ale po odchodu Andyho Palmera také samotné japonské značce. Techniky a designéry proto pověřil ne zrovna snadným úkolem / a sice učinit z GT-R opětovně vytoužený model. Nápomocno by tomu mělo být radikální zvýšení výkonu, které půjde ruku v ruce se snížením spotřeby paliva resp. emisí CO2.
Asi přitom nemusíme nějak zdůrazňovat, že daného cíle hodlá značka dosáhnout implementací hybridní techniky, jež bude mít svůj základ ve speciálu LMP1. Ten by měl od příštího roku zasáhnout do závodů 24 hodin Le Mans, silniční verzi ovšem uvidíme mnohem později. Podle dosavadních zpráv by se příští rok v Tokiu měl ukázat koncept, produkční model pak dorazí v roce 2018.
Po stránce designové se přitom dočkáme větší agresivity než u modelu R35, což má spojitost s Ghosnovými požadavky. Podle něj totiž vzhled stávajícího provedení vůbec neodpovídá potenciálu pod kapotou. Novinka by proto měla převzít řadu nápadů, se kterými přišel koncept 2020 Vision Gran Turismo. Kvůli hybridnímu ústrojí se přitom zaměří hlavně na aktivní aerodynamiku.
V rámci materiálů bychom tedy měli počítat s větším než malým množstvím karbonu, který tak bude kompenzovat přidanou hmotnost baterií. Ty přitom budou spolupracovat s elektromotorem (naladěným na nějakých 135 koní) a evoluční verzí stávajícího 3,8litrového šestiválce (o výkonu 660 koní), přičemž celková síla soustavy by měla vyšplhat na 795 koní.
Na tomto pohonném ústrojí bude Nissan spolupracovat s týmem Formule 1 Williams, přičemž ze stejného zdroje bude pocházet také chladicí okruh pro lithium-iontové baterie. Převodovku si pak automobilka vyvine sama dle konkrétních potřeb, neboť dosavadní šestistupňový automat nebude schopen přenosu tak velkého výkonu a předpokládaného točivého momentu až 998 Nm.
Zachováno bude její uložení u zadní nápravy, stejně jako lze i nadále počítat s pohonem všech kol. Nově ale dostaneme osm rychlostních stupňů, akcelerace z klidu na stovku by tak mohla klesnout někam ke 2 sekundám. Díky tomu by nový Nissan GT-R pokořil i nástupce Bugatti Veyron, což je renomé, kterým by japonský supersport mohl přivábit velký počet zákazníků.



















Příští Nissan GT-R se nechá inspirovat konceptem 2020 Vision Gran Turismo, který vzniknul kvůli virtuálnímu závodění
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha