Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R Nismo GT3 2013: když GT-R přestane být levné (a těžké)
16.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nissan podrobil modernizaci nejen sériové GT-R, ale také jeho závodní verzi Nismo GT3 pro šampionát Super GT. Je o hodně lehčí i dražší než sériovka.
Včera jsme vám představili novou okruhovou verzi Nissanu GT-R nazvanou Club Track, určenou pro amatérské nebo poloprofesionální závodění, kterou Japonci začnou dodávat počátkem příštího roku. Dnešní novinka je ze stejného soudku, jen poněkud více přiostřená. Seznamte se s GT-R GT3 přestavěnou sportovní divizí Nissan Motorsport, známou spíše pod jménem Nismo.
O zcela nový vůz se v tomto případě nejedná. Stávající verze GT3 byla představena letos v březnu a mezitím stihla vybojovat několik vítězství za tým NDDP Racing (tovární Nismo) v japonském šampionátu Super GT. Fotografie zde zachycují stejné auto ve specifikaci pro rok 2013.
Celkem 4,78 metru dlouhý, 2,04 metru široký a jen 1,30 metru vysoký stroj je podle hodnoty maximálního výkonu (550 koní) a točivého momentu (přes 630 nemwtonmetr) poháněný standardním motorem, automobilka však tvrdí, že použila jiné vačky a další zesílené pohyblivé součástky v zájmu zvýšení odolnosti. Navíc tato udávaná čísla jsou pouze základem, který je možné v několika stupních navýšit. Zásadně jiná je váha. Typ Club Track zhubl o 70 kilogramů, GT3 však o celých 430, takže se dostalo na 1 300 kg. Jeho výkonová hmotnost se díky tomu zlepšila z 318 na 423 koní na tunu.
Další drobnější modifikace se soustředily na vylepšení brzdového systém, zavěšení osmnáctipalcových kol a převodovky. Zdokonalená byla podle tvrzení Nissanu rovněž aerodynamika, kromě jiného přidáním křidélek po stranách předního nárazníku, zvětšením odvětrávání na blatnících a blíže nespecifikovaným přestavěním přítlačného křídla na zádi.
Majitelé letošního GT-R Nismo GT3 2012 budou mít možnost pomocí příplatkového balíčku vylepšit svůj vůz na modelový rok 2013, anebo se jej zbavit a pořídit nový stroj za 335 tisíc Eur, v přepočtu přibližně osm a půl milionu korun.





Hmotnost závodní GT3 se podařilo snížit o 430 kilogramů, výkon zůstal identický, cena je více než trojnásobná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025
Nejnovější články
Nahrazení žádaného spalovacího auta elektrickým nástupcem poslalo prodeje dolů o 89,3 %, tolik k „elektrické revoluci”
před 2 hodinamiMuž si v roce 1996 koupil ještě jako „mlaďas” nové BMW. Nechal si ho letoška, najel s ním přes 1 milion km s původní technikou
včeraElektrokola se dnes prohání po silnicích rychlostmi až přes 110 km/h. A některé státy už to „nedávají”
včeraEU opět „vítězí”. Místní výroba je drahá i pro Číňany, odkládají spuštění továrny v Maďarsku, upřednostní Turecko
včeraVenku jsou první ceny nové Hondy Prelude, po jejich pročtení vám budou připadat jako přelud
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva