Nissan GT-R Nismo GT3 2013: když GT-R přestane být levné (a těžké)

Nissan podrobil modernizaci nejen sériové GT-R, ale také jeho závodní verzi Nismo GT3 pro šampionát Super GT. Je o hodně lehčí i dražší než sériovka.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan GT-R Nismo GT3 2013: když GT-R přestane být levné (a těžké)

16.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Nissan GT-R Nismo GT3 2013: když GT-R přestane být levné (a těžké)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nissan podrobil modernizaci nejen sériové GT-R, ale také jeho závodní verzi Nismo GT3 pro šampionát Super GT. Je o hodně lehčí i dražší než sériovka.

Včera jsme vám představili novou okruhovou verzi Nissanu GT-R nazvanou Club Track, určenou pro amatérské nebo poloprofesionální závodění, kterou Japonci začnou dodávat počátkem příštího roku. Dnešní novinka je ze stejného soudku, jen poněkud více přiostřená. Seznamte se s GT-R GT3 přestavěnou sportovní divizí Nissan Motorsport, známou spíše pod jménem Nismo.

O zcela nový vůz se v tomto případě nejedná. Stávající verze GT3 byla představena letos v březnu a mezitím stihla vybojovat několik vítězství za tým NDDP Racing (tovární Nismo) v japonském šampionátu Super GT. Fotografie zde zachycují stejné auto ve specifikaci pro rok 2013.

Celkem 4,78 metru dlouhý, 2,04 metru široký a jen 1,30 metru vysoký stroj je podle hodnoty maximálního výkonu (550 koní) a točivého momentu (přes 630 nemwtonmetr) poháněný standardním motorem, automobilka však tvrdí, že použila jiné vačky a další zesílené pohyblivé součástky v zájmu zvýšení odolnosti. Navíc tato udávaná čísla jsou pouze základem, který je možné v několika stupních navýšit. Zásadně jiná je váha. Typ Club Track zhubl o 70 kilogramů, GT3 však o celých 430, takže se dostalo na 1 300 kg. Jeho výkonová hmotnost se díky tomu zlepšila z 318 na 423 koní na tunu.

Další drobnější modifikace se soustředily na vylepšení brzdového systém, zavěšení osmnáctipalcových kol a převodovky. Zdokonalená byla podle tvrzení Nissanu rovněž aerodynamika, kromě jiného přidáním křidélek po stranách předního nárazníku, zvětšením odvětrávání na blatnících a blíže nespecifikovaným přestavěním přítlačného křídla na zádi.

Majitelé letošního GT-R Nismo GT3 2012 budou mít možnost pomocí příplatkového balíčku vylepšit svůj vůz na modelový rok 2013, anebo se jej zbavit a pořídit nový stroj za 335 tisíc Eur, v přepočtu přibližně osm a půl milionu korun.


Nissan GT-R Nismo GT3 2013: když GT-R přestane být levné (a těžké) - 1 - Nissan GT-R Nismmo GT3 2013 01Nissan GT-R Nismo GT3 2013: když GT-R přestane být levné (a těžké) - 2 - Nissan GT-R Nismmo GT3 2013 02Nissan GT-R Nismo GT3 2013: když GT-R přestane být levné (a těžké) - 3 - Nissan GT-R Nismmo GT3 2013 03Nissan GT-R Nismo GT3 2013: když GT-R přestane být levné (a těžké) - 4 - Nissan GT-R Nismmo GT3 2013 04Nissan GT-R Nismo GT3 2013: když GT-R přestane být levné (a těžké) - 5 - Nissan GT-R Nismmo GT3 2013 05
Hmotnost závodní GT3 se podařilo snížit o 430 kilogramů, výkon zůstal identický, cena je více než trojnásobná

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.