Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan IDS: nový Leaf je venku, zatím jako koncept. Bude hezčí i praktičtější
28.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Studie IDS dostala do vínku nízkou stavbu karoserie a baterie o kapacitě 60 kWh. Kromě běžného ručního řízení je osazen i autopilotem.
Dnešním dnem se otevřely brány tokijského autosalonu, pročež můžete očekávat především příval japonských novinek. Mezi nimi nechybí koncepční Nissan IDS, který je předzvěstí druhé generace elektromobilu Leaf. Zároveň ovlivní i veškeré další budoucí modely značky, neboť je osazen autonomním řízením. To bude ve formě asistenčního programu Traffic Jam Pilot debutovat na stávajícím provedení Nissanu Leaf již v příštím roce, přičemž očekávat můžeme samočinnou akceleraci, deceleraci a řízení v dopravních zácpách. V následujících letech chce ovšem značka systém vyvíjet natolik, aby byl od roku 2020 schopen autonomního pohybu za každé situace.
Autopilotu byla uzpůsobena i konfigurace interiéru, která počítá se dvěma režimy Manual Drive a Piloted Drive. V prvním případě můžete počítat se standardně usazenými sedadly a volantem, jehož tvar byl inspirován koňskou uzdou. Řidič má přitom kromě jiného k dispozici i head-up displej. Jakmile ovšem přepne vůz do druhého zmiňovaného režimu, dojde k zastrčení volantu do palubní desky. Místo něj se vysune dotyková obrazovka, se kterou je možné ovládat palubní zábavu. Sedadla se navíc stočí směrem ke středu vozu, pročež mají suplovat obývací pokoj.
Měnit se v obou režimech bude rovněž podsvícení kabiny, kdy v prvním případě je možné očekávat modrý odstín, který podle Nissanu pomáhá řidiči v lepší koncentraci. V autonomním režimu pak hlavní roli přebírá měkké bílé světlo, jenž má pro změnu navodit pocit útulnosti. Nic bližšího však již Nissan nezmínil, pročež můžeme pouze dodat, že celá palubní deska je interaktivní a slouží jak k informovanosti řidiče, tak k zábavě zbytku posádky.
Z interiéru se můžeme přesunout ke karoserii, která byla vyrobena z uhlíkových vláken. Počítat tedy můžeme s relativně nízkou hmotností konceptu, přesnou cifru však značka neuvádí. Neznámé jsou rovněž venkovní rozměry, tedy až na výšku 1 380 milimetrů. Ta rozhodně nenaznačuje, že koncept IDS uvnitř nabídne dostatek prostoru - nicméně právě kvůli tomu Nissan usadil kola co nejdále do rohů, aby posádce poskytl co největší rozvor.
Když je již řeč o ráfcích, můžeme zmínit, že automobilka sáhla po nemalé velikosti a originálním designu, který je uzpůsoben co nejnižšímu aerodynamickému odporu. Ten valivý pak redukují 175 milimetrů úzké pneumatiky. Vyjma toho se koncept chlubí čelní maskou, jejíž výplň je stylizována do podoby kostek ledu, zatímco zadní světlomety připomínají bumerang. Přitom lemují víko zavazadelníku, které je velmi úzké a tak nepůsobí zrovna prakticky.
Tím však máme prakticky veškeré dostupné informace vyčerpané, o hnacím ústrojí se Nissan příliš nerozepisuje. Pouze dodává, že koncept IDS dostal do vínku baterie o kapacitě 60 kWh, které slibují působivý „bezemisní“ dojezd. O kolik kilometrů však jde, to je opět věcí neznámou. Stejně jako je nyní sporné, jak moc se bude měnit vzhled produkční verze.













































Koncepční Nissan IDS je předzvěstí druhé generace elektromobilu Leaf
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
před 3 hodinamiPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
BMW pořád dokáže udělat atraktivní, elegantní auto, ze kterého nebolí oči, vám ho ale nejspíš neprodá
26.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025V Evropě se začalo prodávat levné čínské rodinné auto. I když cestou k nám citelně zdražilo, pořád stojí relativně málo
26.5.2025Designový šéf Ferrari osvětlil pozadí rozchodu s Pininfarinou, teď by možná chtěl vrátit čas
26.5.2025Německý automobilový průmysl se hroutí, přiznávají po vývoji z posledních let sami Němci. Špatné zprávy přicházejí pomalu den co den
27.5.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 12:58 - GeneHawkins
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales