Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Juke Nismo RS 2015: od prosince s 218 koňmi a cenou 750 tisíc Kč
1.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Král řady Juke dostane v Evropě motor 1,6 DIG-T o výkonu 218 koní. K dispozici budou verze 2WD s manuálním řazením a AWD s automatem.
Nejžhavějším tématem v souvislosti s Nissanem a jeho továrním úpravcem Nismo je v současné době asi připravovaný model Pulsar Nismo, který by chtěl ve verzi RS zaútočit na korunu krále ostrých hatchbacků s předním pohonem. Byla by však hloupost ignorovat to ostatní, co bude na stánku japonské automobilky stát v Paříži po jeho boku. Rozhodně už víme, že dalším zajímavým exponátem se stane nejsilnější podoba crossoveru Juke se zcela identickým názvem Nismo RS, a sice ve verzi pro evropský trh.
O velké překvapení se nejedná, protože už ho známe od března z autosalonu v Ženevě, na druhou stranu až dosud nebyly známé ceny, za které ho hodlá automobilka nabízet. Nyní už víme, že verzi 2WD s pohonem předních kol si u Nissanu cení na 27 450 Euro, což odpovídá částce 755 tisíc korun, a za čtyřkolku (AWD) žádají přesně 30 500 Euro - to odpovídá zhruba 839 tisícovkám. Peníze ale ještě nepřevádějte, protože prodeje odstartují na Starém kontinentu až v prosinci a ceny budou jednotlivá zastoupení ještě kosmeticky upravovat.
Kosmeticky je upraven také samotný Juke, který od Nisma dostal tužší podvozek s výkonnějšími brzdami, osmnáctipalcová kola, překalibrovaný posilovač řízení, xenonové světlomety, sadu bezpečnostních prvků zvanou Safety Shield a také čtveřici kamer monitorujících okolí vozu při parkování. Na výběr bude zřejmě jen omezené množství laků karoserie, přičemž počítat bychom měli s perleťově bílou, stříbrnou a černou. Uvnitř musí sportovce estéty potěšit zejména nekompromisní rudá sportovní sedadla Recaro a alcantarou potažený volant, zatímco řidiče bude zajímat hlavně motor.
Bez překvapení je použití oturbeného benzinového agregátu 1,6 DIG-T naladěného na výkon 218 koní při dosažení šesti tisíc otáček, zatímco točivý moment 280 Nm přichází ke slovu v pásmu 3 600 a 4 800 ot./min. Jen dodejme, že tyto parametry platí pro verzi s pohonem přední nápravy a za nárůstem potenciálu motoru je podepsán nový program řídicí jednotky a upravený výfukový systém.
Varianta s pohonem 4x4 bude standardně vybavena i systémem Torque Vectoring, jenomže bohužel nebude dostupná s manuálním šestikvaltem, ale pouze s automatickou převodovkou Xtronic obohacenou o pádla řazení na volantu - přes ta půjde v manuálním režimu volit dle libosti jeden z osmi stupňů. Je také dost dobře možné, že u čtyřkolky dojde k lehkému snížení výkonu a poklesu točivého momentu, nechceme však být posly špatných zpráv.
Jízdní dynamika není bohužel známa ani v jednom případě, s ohledem na výkony standardního Nissanu Juke Nismo se ovšem v případě předokolky dá očekávat zrychlení z klidu na stovku za přibližně 7,5 sekundy, zatímco verze s automatickou převodovkou by mohla jen těsně protnout osmisekundovou bariéru. Nejvyšší rychlost se zřejmě vyšplhá někam ke 220 km/h.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Po stránce vzhledu jistě vzbudí Nissan Juke Nismo RS pozornost. Výkonem 218 koní ale dech zřejmě nevyrazí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB