Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Juke Nismo RS 2014: s lepší aerodynamikou přichází jen 218 koní
21.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
„Král řady Juke“ má nakonec nižší výkon, než jsme čekali. V rámci aerodynamického odporu, vzhledu a výbavy ale již za očekáváními nezaostává.
Některá očekávání zkrátka nenajdou naplnění. Své by o tom mohli vyprávět fanoušci Nissanu Juke Nismo RS, pro které musí být losangeleská premiéra částečným zklamáním, a to hlavně díky výkonu. Celé měsíce se totiž spekulovalo, jakou silou bude disponovat 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec, přičemž snad ani v jediném případě nepadlo nižší číslo než 230 koní. Takové stádo vám však japonská automobilka pod pravou nohu nesvěří, přestože verzi Nismo RS nazývá „králem řady Juke“.
Na druhou stranu, ani 218 koní není zrovna porcí k zahození. K mání je tento výkon v 6 000 otáčkách, zatímco točivý moment 284 Nm přichází ke slovu v pásmu 3 600 a 4 800 ot./min. Je tomu tak ovšem pouze u verze s pohonem předních kol a manuální převodovkou, neboť model vybavený systémem 4x4 a automatem Xtronic CVT dostal do vínku „pouze“ 214 koní v 6 000 otáčkách a 249 Nm při 2 400 až 6 000 ot./min.
Jízdní dynamika není bohužel známa ani v jednom případě, s ohledem na výkony standardního Nissanu Juke Nismo se ovšem v případě předokolky dá očekávat zrychlení z klidu na stovku za přibližně 7,5 sekundy, zatímco verze s automatickou převodovkou by mohla jen těsně protnout osmisekundovou bariéru. Nejvyšší rychlost se zřejmě vyšplhá někam ke 220 km/h.
To jsou sice opětovně spekulace, ty však budou blíže pravdě než původní dohady o výkonu. Přesto se raději opětovně vrátíme k ověřeným informacím, které za nárůstem potenciálu motoru vidí nový program řídicí jednotky a upravený výfukový systém. Krom toho se pak zvětšily brzdy, překalibrován byl posilovač řízení a jinou charakteristiku mají také tlumiče a pružiny.
Tím mechanické změny končí a začínají ty vizuální, s nimiž přichází o 37 procent lepší aerodynamika než u standardních modelů. Nejde přitom pouze o spoilery, neboť upravena byla také čelní maska a kulaté mlhovky nyní nahazuje pásek z diod. Zapomenout pak nesmíme ani na 18palcová litá kola s pneumatikami Continental ContiSportContact 5 o rozměru 255/45.
Uvnitř Nismo RS sází na přední sedadla Recaro čalouněná červenou kůží a doplněná černými semišovými středy. Volant byl pro změnu potažen Alcantarou a velkou část interiéru zdobí kontrastní švy. To je ale z novinek vše, v rámci příplatků pak můžete sáhnout jen po paketu Navigace, se kterým přichází multimediální systém NissanConnect, zpětná kamera či 5,8palcový displej.
Možná je pak i volba barvy karoserie, třebaže z omezeného spektra odstínů - k mání jsou bílá Pearl, stříbrná Brilliant nebo černá Sapphire. Ceny ovšem mají být upřesněny až někdy na jaře příštího roku, kdy půjde model do prodeje. Oproti standardu se přitom dá očekávat nárůst o nějakých 50 000 Kč, předokolka by tedy mohla vyjít asi na 700 tisíc korun.
Po stránce vzhledové budí Nissan Juke Nismo RS pozornost. V rámci výkonů se ovšem čekalo více než 218 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva