Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Juke-R 001: první produkční kus je na světě, má i svého majitele
16.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Juke-R měl být jen konceptem propagujícím svou značku, v tuto chvíli ale už první produkční kus parkuje v garáži majitele.
Uplynul více než rok od doby, kdy se začaly objevovat první informace o tajném projektu, který byl na počátku veden jako Super Juke. V Nissanu se rozhodli podpořit prodeje svého malého crossoveru poněkud šíleně vypadajícím, ve skutečnosti však geniálním tahem. Myšlenka byla prostá - implantovat kompletní pohonné ústrojí včetně diferenciálů a náprav z GT-R do Nissanu Juke.
Ačkoli Japonci i lidé z Evropského technického centra Nissanu v britském Cranfieldu přísahali, že více než dva pojízdné koncepty nevyrobí, nečekaný zájem vyvolaný především světovou túrou obou aut automobilku nakonec donutil změnit názor. Tak se stalo, že v tuto chvíli míří vůbec první produkční Juke-R za svým majitelem kamsi do Dubaje ve Spojených arabských emirátech.
Vůz nese označení 001, a pokud ještě platí to, co bylo řečeno, Nissan vyrobí maximálně dvacítku těchto strojů. Sériová auta jsou podle slibu nakonec o hodně výkonnější než prototypy. Inženýři instalovali pod kapotu bílého kousku poslední verzi bi-turbo šestiválce 3,8 litru o výkonu 545 bhp, což po přepočtu vychází na 553 koní. Ve spojení se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou a chytrými diferenciály dokáže Juke-R akcelerovat na stovku za rovné tři vteřiny a maximální rychlost je elektronicky limitována na 275 km/h.
Nissan neprozradil, kolik dalších zákazníků má již Juke-R objednáno, ani kdy dodá vůz s pořadovým číslem 002, každopádně cenu známe. Automobilový bolid může být váš za 500 tisíc Eur, v přepočtu přibližně dvanáct a půl milionu korun a to je pouze začátek bez další doplňkové výbavy.
Japonská automobilka dále potvrdila, že v příštím roce rozšíří nabídku poněkud běžnějších modelů Juke o verzi Nismo vyladěnou tovární divizí Nissan Motorsport. Auto bude poháněné přeplňovanou šestnáctistovkou DIG-T o výkonu rovných 200 koní, cenu však zatím tají.













Vůz s pořadovým číslem 001 si pořídil zákazník ze Spojených arabských emirátů - stál ho minimálně 12,5 milionu korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Další evropská továrna na baterie se potácí na hranici krachu a propouští polovinu lidí. Může skončit dřív, než něco kloudného vyrobí
před 2 hodinamiŠkoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva