Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Murano Hybrid dvouspojkovou převodovku nemá, dvě spojky ale ano
21.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské SUV dostalo do vínku unikátní systém, kdy obě jeho spojky jsou rozloženy paralelně mezi motor, elektromotor a automatickou převodovku.
Včera jsme si vůbec poprvé mohli představit nový Nissan Murano Hybrid. Samotný článek ale možná přinesl více otazníků než odpovědí, neboť kromě živých snímků jsme k dispozici měli pouze krátkou tiskovou zprávu. Dnes ovšem již můžeme operovat s podrobnějšími tiskovými materiály i oficiálním videem, pročež bychom veškeré nejasnosti mohli osvětlit. Všechna světlá místa Japonci svým komuniké bohužel nevyplnili, pár nových detailů ale zveřejněno bylo.
Designem či interiérem se aktuálně zabývat nebudeme. Jak jsme ostatně zmínili již včera, změny oproti standardní verzi jsou opravdu minimální a soustředí se na pouhé detaily. Rovnou tak přeskočíme k pohonnému ústrojí, které je tvořeno přeplňovaným 2,5litrovým čtyřválcem QR25DER, kterému asistuje elektromotor, paket lithium-iontových baterií a především technologie zvaná Intelligent Dual Clutch System.
Samotný název naznačuje použití dvou spojek, rozhodně však nejde o dvouspojkovou převodovku. Nissan místo toho přistoupil k paralelnímu uspořádání, kdy jedna spojka je umístěna mezi motor a elektromotor a druhá mezi elektromotor a převodovku. Tou je nakonec CVT s obchodním názvem Xtronic, jak potvrzuje i oficiální video.
Kromě toho se můžeme opřít o fakt, že obdobnou koncepci již Nissan užívá u modelu Pathfinder Hybrid. V jeho případě pohonné ústrojí dává k dobru kombinovaných 256 koní a 330 Nm, které se v případě přenosu pouze na přední nápravu zasluhují o spotřebu 8,4 l/100 km. S oběma nápravami v akci je pak žíznivost o jeden decilitr vyšší.
Netvrdíme, že Murano Hybrid dosahuje stejného výkonu či spotřeby. Nicméně jelikož oba vozy jsou v příbuzenském poměru, nebudou výše zmíněné informace daleko od pravdy. Nissan přitom právě v tomto ohledu mlčí a naznačuje pouze tolik, že pohonné ústrojí dosahuje výkonu 3,5litrového šestiválce a spotřeby čtyřválce.
Na finální odhalení technických parametrů si tak nejspíše budeme muset počkat do léta, na kdy je naplánováno zahájení prodeje na čínském trhu. Do té doby by snad japonská automobilka mohla naznačit, jak to bude s globální dostupností, ani o té totiž stávající tisková zpráva nehovoří.
Kromě nového videa již můžeme posloužit pouze včerejší sadou živých snímků Nissanu Murano Hybrid
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 8 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 9 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz