Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo
24.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace počítá s delší korbou a v případě verze Double Cab také s pětiprvkovou zadní nápravou. Je též úspornější a lépe vybavená než předchůdce.
V pořadí již dvanáctá generace Nissanu Navara se ve své domovině ukázala již před více než rokem, Starý kontinent si však v té době musel vystačit pouze s lehčím faceliftem dosluhujícího modelu. Bylo tedy nad slunce jasné, že evropští dealeři i fanoušci si na příchod novinky budou muset jaksepatří počkat. Nyní je ale snad čekání u konce, neboť japonská automobilka pár týdnů před zahájením autosalonu ve Frankfurtu odhalila evropskou variantu.
Po stránce vizuální se oproti japonskému či americkému modelu nedočkáme jediného rozdílu, počítat lze tedy kupříkladu s chromovou čelní maskou, denními světlomety ve tvaru bumerangu nebo maskou ve tvaru písmene „V“. Pro verzi Double Cab byla navržena nová pětiprvková zadní náprava, která je o 20 kilo lehčí než předchozí listová pera a zároveň má „výrazným způsobem navýšit jízdní komfort a zlepšit ovladatelnost“.
Kromě toho se Navara Double Cab pyšní korbou o délce 1 578 milimetrů, což je oproti předchůdci posun o 67 mm. Naložit na ni přitom můžete více než tunu nákladu, zatímco tažná kapacita počítá s 3 500 kilogramy. O pohon se pak postará 2,3litrový turbodiesel, který dostal jako první v segmentu dvojité přeplňování. Oproti předchůdci je tak o 24 procent efektivnější a produkovat bude 160 nebo 190 koní.
Konkrétní data o spotřebě Nissan prozatím nedal k dispozici, neznáma je rovněž i jízdní dynamika. My se proto přesuneme k verzi King Cab, která počítá s korbou o délce 1 788 mm. V jejím případě je ovšem třeba nadále počítat se zadními listovými pery, i když i ta byla přepracována. Ve výsledku jsou tak o sedm kilo lehčí, navíc přispívají k nižší hlučnosti a zároveň navyšují nájezdový úhel o 3,1 stupně.
Také toto provedení dostane pod kapotu zmiňovaný turbodiesel, který lze stejně jako v předchozím případě spřáhnout s jednou nebo dvěma nápravami a šestistupňovým manuálem či sedmistupňovou automatickou převodovkou. Dále se oba modely pyšní tempomatem, kontrolou sjezdu svahu a rozjezdu do kopce, bezklíčovým vstupem, parkovacími senzory nebo zpětnou kamerou.
Uvnitř je pak možné počítat s přepracovanou palubní deskou (ovšem vůči předchůdci, nikoliv oproti asijské či americké verzi), kde dominantou jsou nová přední sedadla. Ta byla vyvinuta na základě technologií NASA, počítat je tedy možné s perfektním držením těla. Dále pak dorazí dvouzónová klimatizace nebo ventilace zadní části kabiny, kde se rovněž objeví nová sedadla.
Více informací pustí Nissan do světa v hesenské metropoli, kde bychom se mohli dozvědět nejen data o jízdní dynamice, ale také oznámení o příchodu na trh a také první ceny.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.



























Nový Nissan Navara NP300 se konečně ukázal v evropské verzi, kterou bude pohánět vylepšený 2,3litrový turbodiesel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS side 2026 bez Mostu včera 17:36
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 včera 17:11
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry včera 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike včera 10:00
- Brno skončilo v Top-5 14.12.2025
Nejnovější články
Máte ještě šéfdesignéra? A mohli bychom ho vidět? Jaguar Land Rover odmítá říct, co se stalo s jeho „kreativním ředitelem”
před 2 hodinami
VW dnes poprvé ve své 88leté historii uzavře svůj německý závod, cesta zpět už zřejmě nevede
před 4 hodinami
Rozfofrovali jsme stovky miliard za elektromobily a efekt je nulový. Německý profesor popsal, jak absurdní je tato cesta boje proti emisím CO2
včera
Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každém ujetém km
včera
Prodeje Tesly jdou skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace v segmentu silně profituje
včera
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 12.16. 09:42 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 20:54 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 12.15. 20:29 - GeneHawkins
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.15. 11:48 - pavproch
