Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo
24.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace počítá s delší korbou a v případě verze Double Cab také s pětiprvkovou zadní nápravou. Je též úspornější a lépe vybavená než předchůdce.
V pořadí již dvanáctá generace Nissanu Navara se ve své domovině ukázala již před více než rokem, Starý kontinent si však v té době musel vystačit pouze s lehčím faceliftem dosluhujícího modelu. Bylo tedy nad slunce jasné, že evropští dealeři i fanoušci si na příchod novinky budou muset jaksepatří počkat. Nyní je ale snad čekání u konce, neboť japonská automobilka pár týdnů před zahájením autosalonu ve Frankfurtu odhalila evropskou variantu.
Po stránce vizuální se oproti japonskému či americkému modelu nedočkáme jediného rozdílu, počítat lze tedy kupříkladu s chromovou čelní maskou, denními světlomety ve tvaru bumerangu nebo maskou ve tvaru písmene „V“. Pro verzi Double Cab byla navržena nová pětiprvková zadní náprava, která je o 20 kilo lehčí než předchozí listová pera a zároveň má „výrazným způsobem navýšit jízdní komfort a zlepšit ovladatelnost“.
Kromě toho se Navara Double Cab pyšní korbou o délce 1 578 milimetrů, což je oproti předchůdci posun o 67 mm. Naložit na ni přitom můžete více než tunu nákladu, zatímco tažná kapacita počítá s 3 500 kilogramy. O pohon se pak postará 2,3litrový turbodiesel, který dostal jako první v segmentu dvojité přeplňování. Oproti předchůdci je tak o 24 procent efektivnější a produkovat bude 160 nebo 190 koní.
Konkrétní data o spotřebě Nissan prozatím nedal k dispozici, neznáma je rovněž i jízdní dynamika. My se proto přesuneme k verzi King Cab, která počítá s korbou o délce 1 788 mm. V jejím případě je ovšem třeba nadále počítat se zadními listovými pery, i když i ta byla přepracována. Ve výsledku jsou tak o sedm kilo lehčí, navíc přispívají k nižší hlučnosti a zároveň navyšují nájezdový úhel o 3,1 stupně.
Také toto provedení dostane pod kapotu zmiňovaný turbodiesel, který lze stejně jako v předchozím případě spřáhnout s jednou nebo dvěma nápravami a šestistupňovým manuálem či sedmistupňovou automatickou převodovkou. Dále se oba modely pyšní tempomatem, kontrolou sjezdu svahu a rozjezdu do kopce, bezklíčovým vstupem, parkovacími senzory nebo zpětnou kamerou.
Uvnitř je pak možné počítat s přepracovanou palubní deskou (ovšem vůči předchůdci, nikoliv oproti asijské či americké verzi), kde dominantou jsou nová přední sedadla. Ta byla vyvinuta na základě technologií NASA, počítat je tedy možné s perfektním držením těla. Dále pak dorazí dvouzónová klimatizace nebo ventilace zadní části kabiny, kde se rovněž objeví nová sedadla.
Více informací pustí Nissan do světa v hesenské metropoli, kde bychom se mohli dozvědět nejen data o jízdní dynamice, ale také oznámení o příchodu na trh a také první ceny.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.




























Nový Nissan Navara NP300 se konečně ukázal v evropské verzi, kterou bude pohánět vylepšený 2,3litrový turbodiesel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
včeraJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nejnovější články
V Evropě je už 8 zbytečných továren na auta, pro které neexistuje využití. A situace se má dál jen zhoršovat
před 11 hodinamiTesla se lidem rozhodla vrátit to, co jim sebrala. Dřív to měli zadarmo, teď za to chce 13 tisíc korun
včeraAnalytik zkusil vykreslit ošklivý propadák BMW jako úspěch, spíš tím podtrhl jeho mizérii
včeraTěžko ho zabít. Spyker se po všech pádech znovu vrací mezi živé, dokonce pod taktovkou původního majitele
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva