Nissan NV200 Taxi for London: nový taxík pro Londýn zvládne benzín i elektřinu

(+ videa) Z lehkého užitkového vozu se stal převozník pasažérů. Upravena byla karoserie i přední náprava, spotřeba pak má činit 7 l/100 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan NV200 Taxi for London: nový taxík pro Londýn zvládne benzín i elektřinu

6.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nissan NV200 Taxi for London: nový taxík pro Londýn zvládne benzín i elektřinu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Z lehkého užitkového vozu se stal převozník pasažérů. Upravena byla karoserie i přední náprava, spotřeba pak má činit 7 l/100 km.

O vozech té či oné taxislužby se příliš často nezmiňujeme. Není totiž důvod, neboť ve většině případů jde o zcela normální automobily uzpůsobené k převozu pasažérů. Pak je tu ovšem pár výjimek, které naši pozornost poutají jako magnet, přičemž BMW M5 Ring Taxi je jen jednou z nich. Tou druhou pak jsou dnes již legendární taxíky, které křižují ulice Londýna. Na ty si pomalu monopol drží firma The London Taxi Company, v posledních letech však dostala řadu konkurentů.

Jedním z nich je Nissan, který po taxících pro New York, Tokio a Barcelonu přichází také s modelem určeným pro britskou metropoli. Stejně jako u ostatních verzí je přitom i nyní základem platforma lehkého užitkáče NV200, jež nemusela být upravována. Změn se ovšem dočkala samotná karoserie, která nic jiného než černou barvu nepřipouští, zároveň na ní přitom absentují loga japonské automobilky.

Samotný vzhled byl přitom konzultován nejen s kanceláří londýnského starosty, ale také s organizací Transport for London (TfL). TfL zároveň určilo i technické specifikace, jež si vyžádaly přestavbu přední nápravy - ta musí umožnit maximálně 7,6metrový průměr zatáčení, který počítá s krkolomnými uličkami Londýna. Taxikářský Nissan NV200 by tak bez problémů projel i Prahou.

Pod upravenou kapotou pak vůz nabízí pouze 1,6litrový benzinový motor, který má být k londýnskému ovzduší ohleduplnější než turbodiesely. Výkon přitom bude přenášen automat CVT, přičemž dočkat bychom se měli spotřeby okolo 7 litrů na 100 kilometrů. Jízdní dynamika však zůstává neznámou.

O trochu více se ale již ví o samotné výrobě, která by měla odstartovat v prosinci letošního roku za cenu okolo 30 000 GBP (cca 900 000 Kč). Nyní ovšem mluvíme o konvenční verzi. Kromě ní ovšem bude k mání také plně elektrická, která by se měla objevit někdy v roce 2016. Dá se ale předpokládat, že bude dražší.


Nissan NV200 Taxi for London: nový taxík pro Londýn zvládne benzín i elektřinu - 1 - Nissan NV200 London Taxi 01Nissan NV200 Taxi for London: nový taxík pro Londýn zvládne benzín i elektřinu - 2 - Nissan NV200 London Taxi 02Nissan NV200 Taxi for London: nový taxík pro Londýn zvládne benzín i elektřinu - 3 - Nissan NV200 London Taxi 03Nissan NV200 Taxi for London: nový taxík pro Londýn zvládne benzín i elektřinu - 4 - Nissan NV200 London Taxi 04Nissan NV200 Taxi for London: nový taxík pro Londýn zvládne benzín i elektřinu - 5 - Nissan NV200 London Taxi 05
Nissan NV200 zamíří do služeb londýnských taxikářů na konci letošního roku

Nissan NV200 Taxi for London: nový taxík pro Londýn zvládne benzín i elektřinu - 6 - Nissan NV200 London Taxi 06Nissan NV200 Taxi for London: nový taxík pro Londýn zvládne benzín i elektřinu - 7 - Nissan NV200 London Taxi 07Nissan NV200 Taxi for London: nový taxík pro Londýn zvládne benzín i elektřinu - 8 - Nissan NV200 London Taxi 08Nissan NV200 Taxi for London: nový taxík pro Londýn zvládne benzín i elektřinu - 9 - Nissan NV200 London Taxi 09Nissan NV200 Taxi for London: nový taxík pro Londýn zvládne benzín i elektřinu - 10 - Nissan NV200 London Taxi 10
Elektrická verze má dorazit až v roce 2016, lišit se však bude pouze pohonným ústrojím

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše