Nová čínská X5 je poněkud matoucí. Není to BMW a stojí šestinu jeho ceny

Když se řekne X5, člověka orientujícího se v autech napadne jediné: BMW! Ne tak v Číně, tam si s ochranou duševního vlastnictví hlavu nedělají, a tak si X5 může říkat auto vypadající spíše jako Maserati a stojící o trochu víc než Dacia.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová čínská X5 je poněkud matoucí. Není to BMW a stojí šestinu jeho ceny

23.9.2020 | Petr Miler

Nová čínská X5 je poněkud matoucí. Není to BMW a stojí šestinu jeho ceny

/

Foto: Oshan/Changan Auto

Když se řekne X5, člověka orientujícího se v autech napadne jediné: BMW! Ne tak v Číně, tam si s ochranou duševního vlastnictví hlavu nedělají, a tak si X5 může říkat auto vypadající spíše jako Maserati a stojící o trochu víc než Dacia.

Čína je zdrojem pozoruhodných aut, ať už se na věc podíváme jakkoli. Některá jsou pozoruhodně levná, jiná pozoruhodně „ukradená”, další pozoruhodně dobře vypadající. Nový Oshan X5 je všechno z toho - říká si jako BMW, vypadá jako kde co jiného a přesto působí docela přitažlivě. K tomu stojí tak málo, že by si jej majitelé skutečné X5 mohli koupit místo pár sad větších kol s pneumatikami.

Jméno Oshan vám asi nic neřekne, znát jej budou leda ti, kteří se dokonale orientují na čínském automobilovém trhu. Jde o úplně novou značku poněkud známější automobilky Changan Auto, která míří se svým sportovním stylem a lákavými cenami za mladou klientelou, jak je dnes v Číně v kursu.

Vůz zvenčí skutečně nevypadá zle, originalitou ale nehýří. Je to takové mazdo-maserati-mercedeso-bmw s poněkud plebejštějším, ale nikoli zavrženíhodným interiérem. Automobilka uvádí, že styl a barvy vozu byly inspirovány dílem Pieta Mondriaana, nizozemského malíře známého pro své geometrické barevné kompozice, nám ale něco říká, že pravda bude jiná - žádnou zřetelnou inspiraci Mondriaanovou prací tu nevidíme.

Ani technicky není auto k zahození. Je vybaveno dnes typickým motorem 1,5 turbo s výkonem 180 koní a točivým momentem 300 Nm, který míří na přední kola přes sedmistupňovou dvouspojku. O dynamice výrobce nemluví, marná ale s těmito parametry být nemůže.

Co na přetřes přišlo, je začátek prodejů v listopadu za ceny statující mezi 80 a 90 tisíci yuany, tedy asi 270 a 300 tisíci Kč, přibližně šestinu základní ceny BMW X5 v Evropě. To za takto designově pojatý a technicky vybavený vůz není zlé a počítejme i se slušnou výbavou. Že by Číňané měli se svou novinkou namířeno i do Evropy, neuvádí, ale co dnes není, může jednoho dne být.


Nová čínská X5 je poněkud matoucí. Není to BMW a stojí šestinu jeho ceny - 1 - Oshan X5 2021 prvni 01Nová čínská X5 je poněkud matoucí. Není to BMW a stojí šestinu jeho ceny - 2 - Oshan X5 2021 prvni 02Nová čínská X5 je poněkud matoucí. Není to BMW a stojí šestinu jeho ceny - 3 - Oshan X5 2021 prvni 03Nová čínská X5 je poněkud matoucí. Není to BMW a stojí šestinu jeho ceny - 4 - Oshan X5 2021 prvni 04Nová čínská X5 je poněkud matoucí. Není to BMW a stojí šestinu jeho ceny - 5 - Oshan X5 2021 prvni 05Nová čínská X5 je poněkud matoucí. Není to BMW a stojí šestinu jeho ceny - 6 - Oshan X5 2021 prvni 06Nová čínská X5 je poněkud matoucí. Není to BMW a stojí šestinu jeho ceny - 7 - Oshan X5 2021 prvni 07Nová čínská X5 je poněkud matoucí. Není to BMW a stojí šestinu jeho ceny - 8 - Oshan X5 2021 prvni 08Nová čínská X5 je poněkud matoucí. Není to BMW a stojí šestinu jeho ceny - 9 - Oshan X5 2021 prvni 09Nová čínská X5 je poněkud matoucí. Není to BMW a stojí šestinu jeho ceny - 10 - Oshan X5 2021 prvni 10Nová čínská X5 je poněkud matoucí. Není to BMW a stojí šestinu jeho ceny - 11 - Oshan X5 2021 prvni 11Nová čínská X5 je poněkud matoucí. Není to BMW a stojí šestinu jeho ceny - 12 - Oshan X5 2021 prvni 12Nová čínská X5 je poněkud matoucí. Není to BMW a stojí šestinu jeho ceny - 13 - Oshan X5 2021 prvni 13
Oshan X5 nehýří kreativitou jménem ani designem, s cenou do 300 tisíc Kč je ale zajímavý tak nějak z podstaty. Foto: Oshan/Changan Auto

Nová čínská X5 je poněkud matoucí. Není to BMW a stojí šestinu jeho ceny - 14 - Shuanghuan Ceo BMW X5 Cina 01
Pořád je to navíc originálnější stroj než někdejší čínská X5, Shunghuan CEO. Foto: Shunghuan

Zdroj: Oshan/Changan Auto

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše