Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic Sedan má české ceny, s výkonem nejde pod 182 koní
10.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka je kupodivu k mání i u nás a kupodivu jen s nejsilnějším motorem. S ohledem na okolnosti lze za příjemné překvapení označit i cenu.
Evropa není kompaktním sedanům zrovna nakloněna. Neznamená to samozřejmě, že by o auta s touto karosářskou variantou neměl nikdo zájem, jejich prodeje jsou ale malé. Prim zkrátka hrají hatchbacky a kombíky, k nimž se v poslední době přidávají také SUV všeho druhu. A nejinak tomu bude i v příštích letech. Docela jsme se proto divili rozhodnutí Hondy, která loni oznámila, že nový Civic bude i u nás k mání nejen s pěti, ale rovněž také se čtyřmi dveřmi.
Japonský sedan opravdu nastoupil na cestu k nám, k dealerům přijdou první kusy v průběhu měsíce května. Objednávat je ale již můžete, přičemž na rozdíl od hatchbacku lze sáhnout pouze po 1,5litrovém přeplňovaném motoru. Litrový tříválec je tedy ze hry venku, neznámou je prozatím diesel. Zrovna v sedanu jej ale příliš nečekejme.
Budoucnost nicméně pro tuto chvíli ponechme stranou, místo toho se budeme soustředit pouze na stávající - a tedy nepříliš košatou - nabídku. Než ovšem přikročíme k cenám a výbavám, v rychlosti nahlédneme do technických parametrů. Pod kapotou se tedy počítá se čtyřválcem 1,5 Turbo, který dává k dobru 182 koní a 240 Nm točivého momentu v případě manuálu, respektive 220 Nm u automatické převodovky CVT.
V prvním případě lze počítat se zrychlením z klidu na stovku za 8,4 až 8,6 sekundy v závislosti na zvolené výbavě, proměnlivá je díky tomu i spotřeba 5,7 až 5,8 l/100 km. Nejvyšší rychlost ovšem již pokaždé činí 210 km/h, s CVT je Civic Sedan o deset kilometrů v hodině pomalejší, na stovce je naopak rychleji, už za 8,1 až 8,2 sekundy, průměrně si pak řekne o 5,8 litru paliva na 100 kilometrů.
Když už jsme u spotřeby, nelze nezmínit velmi skromný objem palivové nádrže (46 litrů), zavazadelník pak pobere 519 l. Provozní hmotnost sedanu včetně náplní a řidiče startuje na 1 350 kilogramech u verze s manuálem, CVT přihazuje dalších 28 kg. Tím bychom ale již mohli výčet technických parametrů ukončit, dále se budeme věnovat pouze cenám a třem úrovním výbavy Comfort, Elegance a Executive.
Abychom již tak jednoduchý ceník ještě zjednodušili, rovnou uvedeme, že automat je vždy o 35 tisíc korun dražší. Pokud tedy nejnižší úroveň Comfort startuje s manuálem na částce 584 900 Kč, za provedení s CVT dáte 619 900 Kč. A tak dále. V základu lze počítat se 16palcovými litými koly, automatickou klimatizací či bezpečnostním paketem Honda Sensing.
S příchodem úrovně Elegance dostáváte dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém Honda Connect 2 s navigací, zatmavená boční skla, dešťový senzor, přední mlhovky či 17palcová litá kola. Platit budete minimálně 644 900 Kč. Na sumě 714 900 Kč pak startuje stupeň Executive, který již standardně zahrnuje kožené čalounění či ještě vyšší bezpečnostní výbavu.
Tím jsme s cenami na konci, připlatit lze jen za metalický lak za 13 900 Kč. Tato suma je přitom platná pro všechny úrovně. Více vám sdělí přiložená základní přehlede nebo kompletní oficiální ceník (PDF, 169 kB), který rovněž informuje o věrnostním programu Honda Premium Quality, při jehož volbě lze počítat s osmiletou záruční lhůtou.
Přehled základních cen, výbav a technických parametrů Hondy Civic Sedan



Snímky Civicu Sedan z českého katalogu a oficiální fotografie
Vzhled Civicu sedan pro Evropu překvapením není, samotný příchod této verze trochu ano
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 6 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nejčtenější články
Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1