Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Jazz pro Evropu odhalena v sérii, má platformu HR-V a nový benzin
25.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nový mix mini a MPV zamíří do prodeje v létě. Zaujmout hodlá variabilitou většího vnitřního prostoru i atmosférickou třináctistovkou se 102 koňmi.
Třetí generace Jazzu, známá na většině trhů včetně rodného Japonska pod názvem Fit, se představila na tamní půdě před více než rokem a půl coby rodinný mix mini a MPV, který může mít v útrobách i hybridní pohonnou jednotku. Později dorazil Fit v agresivněji vypadajícím provedení Mugen s dramatickým vzhledem a přitvrzeným podvozkem, avšak opět se jednalo o vůz Evropanům zapovězený.
Evropskou verzi následně odhalila Honda v předprodukční podobě na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, rozhodně se přitom nečekalo, že by finální verze vypadala zásadně jinak. Nyní můžeme konečně potvrdit pravdivost dřívějších předpokladů, protože vůz mířící na výstavní plochu ženevského autosalonu dechberoucí odlišnosti nepřináší. Maska, celkové proporce a prolisy, tvar nárazníků a světlometů novinka přebírá bez výraznějších modifikací, nové jsou jen mlhovky v předním nárazníku s přilehavými pásy LED na denní svícení nebo grafika svítilen s černým pozadím.
Nový Jazz je z hlediska rozměrů o 95 milimetrů delší než jeho předchůdce (měří 3 915 mm) a podepírá ho platforma použitá na novém modelu HR-V. Rozvor s hodnotou 2 530 mm podle oficiálních informací zvětší podélný prostor v kabině oproti dřívějšku o 30 milimetrů, které se budou hodit zejména v kombinaci se systémem sedadel „Magic Seats“ (ve druhé řadě budou sedadla dělena v poměru 60:40). Právě s jeho pomocí by Jazz měl své posádce a jejím zavazadlům nabídnout bezkonkurenční vnitřní prostor a výjimečnou variabilitu.
Zavazadelník přitom v základní konfiguraci pojme 354 litrů, což znamená nárůst o 17 litrů oproti stávající generaci. Daleko výrazněji, a sice na 884 litrů, pak naroste po sklopení sedadel. Pasažéry bude vůz vyjma většího prostoru hýčkat také poslední verzí systému Honda Connect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou na středové konzoli, která umožní prohlížení internetu s podporou služeb aktuálního zpravodajství, dat o dopravní situaci, počasí a příjmu webových rádiových stanic. Počítejte však také s funkcí MirrorLink, WiFi, rozhraním Bluetooth i porty HDMI a USB.
Mezi dalšími novinkami přivítají potenciální zákazníci jistě i balíček Advanced Driver Assist Systém, který sestává z kamery a radaru středního dosahu. Coby volitelná výbava pro základní, ale zároveň už standardní prvek pro ostatní výbavy, přinese kromě přednárazového asistentu také inteligentní tempomat, kontrolu nechtěného opuštění jízdního pruhu, automatické přepínání potkávacích a dálkových světel nebo rozpoznávání dopravních značek s jejich následnou indikací řidiči.
To nejpodstatnější však Jazz skrývá pod novou skořápkou, neboť hnací sílu vozu poskytuje 1,3litrová atmosféricky plněná benzinová jednotka z řady Honda Earth Dreams Technology poskytující výkon 102 koní (75 kW) při 6 000 otáčkách. S předními koly je spárovaná pomocí standardně dodávaného o stupeň bohatšího šestistupňového manuálu, popřípadě s využitím převodovky CVT dodávané na přání. Tento agregát ale zřejmě nezůstane jediným dostupným motorem, jelikož hybridní pohon, který v Japonsku a USA zajištuje 1,5litrový benzinový čtyřválec kombinovaný s elektromotorem, má s výkonem přesahujícím 130 koní rozšířit portfolio v roce 2016.
Třetí generace novinky samozřejmě zapracovala také na komfortu odpružení a jízdních vlastnostech, což navzdory využití zadní nápravy s torzní příčkou ve tvaru H přinese mimo jiné vyšší agilitu a lepší schopnost vypořádat se s rozbitými cestami. Kromě toho má být při jízdě v kabině podstatně větší klid - nejen díky lepší aerodynamice - a řidič bude mít lepší dojem z řízení. Co je na tom pravdy, však nebudeme schopní zjistit dříve než v létě, kdy se má nový Jazz dostat do prodeje i na našem trhu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Honda Jazz třetí generace bude zase prostornější a lépe vybavená. Vzhledově se od podzimního konceptu takřka neliší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch