Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda NSX Type R je ve hře, byla by lehčí a čistě zadokolka
9.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Honda NSX by mohla dostat ostřejší sestru. Byla by lehčí a jen se zadním náhonem, bez předních elektromotorů. A hmotnost by šla dolů i jinde.
Současná Honda NSX má před sebou nadlidský úkol - vymanit se ze stínu té původní. A to se jí zatím tak úplně nedaří, prý selhává ve všem, v čem ta původní excelovala. Její startovací pozice ostatně není záviděníhodná, neboť váží 1 725 kg. Že to je hybrid, by samo o sobě až tak velký problém být nemuselo, ale právě hmotnost, která s elektromotory a bateriemi jde ruku v ruce, je nejen fanouškům původní NSX trnem v oku.
Vytrhnout by ho mohla verze Type R. Ta by se podle dostupných zpráv mohla zbavit elektromotorů u předních kol a části baterií. To by mohl být první krok na cestě vozu ke hmotnosti o několik set kilogramů níže než u aktuální elektro-čtyřkolky. Její hybridní systém váží 150 kg a celý by nezmizel - elektromotor na klikové hřídeli V6 by zůstal a stále by fungoval jako alternátor, startér a setrvačník v jednom.
„Jsou místa, kde bychom mohli osekávat hmotnost,” říká Nick Robinson, jeden z vývojových šéfů projektu NSX. „Jsme pořád Honda, takže náklady jsou podstatné, ale pro limitovanou edici, proč ne,” pokračuje na téma, že by NSX Type R mohla více využívat lehké materiály, např. typu karbonu a hořčíku.
S pohonem pouze zadní nápravy má Honda zkušenosti, jak dále uvádí Robinson. „Existuje mód údržby, ve kterém je veškerý elektrický pohon včetně ABS odstaven.” Aktivuje se prý jako kód na playstationu a auto se v něm chová trochu divně, protože je kalibrované na spolupráci všech motorů, což je znát především na řízení. V tu chvíli je ale vůz zadokolka, takže by při stavbě NSX Type-R inženýři nezačínali bez zkušeností.
Původní NSX v této variantě také existovala a byla perfektní, tak proč by nemohla ta nová, že ano. NSX s pouze zadním náhonem a se spoustou dalších úprav se objeví letos na Pikes Peak, jenže k mání nebude. Produkční NSX Type R ale stále není potvrzena, Honda nad ní zatím jen uvažuje. Příchod roadsteru je mnohem pravděpodobnější. Bylo byl ale krásné mít moderní a jen lehce hybridní zadokolku s takto slavným jménem. I když by možná byla vyprodaná ještě před výstavní premiérou...










Takto se vloni ukázala "běžná" Honda NSX. Možná dostane ostrou sestru
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nejnovější články
Zpackaný nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodeje padají k nule v Evropě i za mořem, u nás už tam skoro jsou
včeraVW to u rekordního Golfu, který nikdo jiný jako rekordní neuznává, trochu přehnal s červenou. Auto vypadá jako rtěnka na kolech
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraLada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou
včeraNové Audi Q3 v úplném základu působí neuvěřitelně uboze. Tohle za 1,1 milionu korun?
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 06.23. 22:37 - rhinos
- Rychlodotazy 06.23. 21:48 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 06.23. 21:43 - Stepan
- Pneu koutek 06.23. 21:38 - Stepan
- Cyklistické vlákno 06.23. 17:08 - HondaMan
- Autopojištění - kalkulace 06.23. 15:01 - Vojta1988
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.23. 12:41 - M.Z.
- Vačka palivového čerpadla 06.23. 10:31 - xodis