Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda NSX Type R je ve hře, byla by lehčí a čistě zadokolka
9.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Honda NSX by mohla dostat ostřejší sestru. Byla by lehčí a jen se zadním náhonem, bez předních elektromotorů. A hmotnost by šla dolů i jinde.
Současná Honda NSX má před sebou nadlidský úkol - vymanit se ze stínu té původní. A to se jí zatím tak úplně nedaří, prý selhává ve všem, v čem ta původní excelovala. Její startovací pozice ostatně není záviděníhodná, neboť váží 1 725 kg. Že to je hybrid, by samo o sobě až tak velký problém být nemuselo, ale právě hmotnost, která s elektromotory a bateriemi jde ruku v ruce, je nejen fanouškům původní NSX trnem v oku.
Vytrhnout by ho mohla verze Type R. Ta by se podle dostupných zpráv mohla zbavit elektromotorů u předních kol a části baterií. To by mohl být první krok na cestě vozu ke hmotnosti o několik set kilogramů níže než u aktuální elektro-čtyřkolky. Její hybridní systém váží 150 kg a celý by nezmizel - elektromotor na klikové hřídeli V6 by zůstal a stále by fungoval jako alternátor, startér a setrvačník v jednom.
„Jsou místa, kde bychom mohli osekávat hmotnost,” říká Nick Robinson, jeden z vývojových šéfů projektu NSX. „Jsme pořád Honda, takže náklady jsou podstatné, ale pro limitovanou edici, proč ne,” pokračuje na téma, že by NSX Type R mohla více využívat lehké materiály, např. typu karbonu a hořčíku.
S pohonem pouze zadní nápravy má Honda zkušenosti, jak dále uvádí Robinson. „Existuje mód údržby, ve kterém je veškerý elektrický pohon včetně ABS odstaven.” Aktivuje se prý jako kód na playstationu a auto se v něm chová trochu divně, protože je kalibrované na spolupráci všech motorů, což je znát především na řízení. V tu chvíli je ale vůz zadokolka, takže by při stavbě NSX Type-R inženýři nezačínali bez zkušeností.
Původní NSX v této variantě také existovala a byla perfektní, tak proč by nemohla ta nová, že ano. NSX s pouze zadním náhonem a se spoustou dalších úprav se objeví letos na Pikes Peak, jenže k mání nebude. Produkční NSX Type R ale stále není potvrzena, Honda nad ní zatím jen uvažuje. Příchod roadsteru je mnohem pravděpodobnější. Bylo byl ale krásné mít moderní a jen lehce hybridní zadokolku s takto slavným jménem. I když by možná byla vyprodaná ještě před výstavní premiérou...










Takto se vloni ukázala "běžná" Honda NSX. Možná dostane ostrou sestru
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nejčtenější články
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nový šéf promluvil o budoucnosti Renaultu. Překvapivě odporuje EU, zrušením regulací chce snížit ceny aut o víc než třetinu
17.11.2025
Ford Focus potichu skončil ve výrobě, továrnu zavřou. Firmě nestál ani za jednu ušmudlanou fotku
18.11.2025
Ceny klasických aut v poslední době prudce klesly, jen tyto modely dál rostou na hodnotě
18.11.2025
Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI
18.11.2025
Živá témata na fóru
- Genesis 12.17. 02:17 - Rose Barton
- Rychlodotazy 12.17. 00:56 - abgx1
- Škoda Auto obecně 12.16. 20:05 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12.16. 19:06 - M.Z.
- BMW Divize 12.16. 15:47 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.16. 12:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
