Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová luxusní Lada pro ruské papaláše nenastartovala při první prezentaci, a tak aspoň pořádně ukázala vnitřek
19.6.2023 | Petr Miler
Když nové auto při první velké veřejné prezentaci místo samozřejmého startu nepředvede nic, je to vždy ostuda. Nepříjemný moment zaznamenal nespočet kamer, jak se ale později ukázalo, za selháním nestála technická závada.
Velcí ruští papaláši mají Auris, ti menší si budou muset vystačit s Aurou, chce se říci. Rusové se zkrátka pod tlakem sankcí západních mocností dostávají do izolace svého druhu, a tak si i takové věci jako auta pro své politické činitele musí nějak obstarat sami. V případě Putinovy limuzíny tedy ještě platí, že s vývojem i výrobou začali dávno před tím, než vysloveně museli, nová Lada Aura je ale skutečně z nouze ctnost.
Dříve uvažované a později odpískané prodloužené provedení Vesty určené zejména pro státní činovníky nižší úrovně se před pár dny vrátilo na scénu a poprvé se veřejně ukázalo na Mezinárodním ekonomickém fóru (SPIEF) v Petrohradu. To bylo v plánu, co se ovšem odehrálo přímo na místě prezentace, v plánu nebylo.
Vlastně pořád prototyp Aury byl zástupci Lady představen šéfovi Sberbank Germanu Grefovi a ruskému ministru financí Antonu Siluanovovi, moc toho ale nepředvedl. Do vozu se usadila vybraná společnost, kolem auta se seběhl hlouček novinářů včetně několika kameramanů a... Nic se nestalo. Auto přes opakované pokusy odmítlo nastartovat, a tak z jízdní prezentace nebylo nic. Následná kontrola motoru nic nepřinesla a přinést ani nemohla.
Jak se totiž později ukázalo, za selháním nestála porucha, ale skutečnost, že volič automatu nebyl v poloze P, ve které jediné nastartuje, ale v poloze D, v důsledku čehož auto správně zamezilo startu. Zda prototyp nedal tento stav jasně najevo (podobnou ochranu má snad každé modernější auto a když na pokus o takový start dojde, dá vám to zřetelně znát), nebo řidič zazmatkoval, nevíme. Na každý pád to jistě nebylo a není entré, které by si Lada přála, zvlášť když chce auto s cenou okolo 2 milionů rublů (asi 520 tisíc Kč) prodávat i širší veřejnosti.
Dodejme, že Aura je coby prodloužená verze modernizované Vesty delší o 250 mm a liší se tedy hlavně interiérem. Ten na SPIEF předvedla do detailu, jak též můžete - v o poznání lepším světle - vidět níže.




Lada Aura vzhledem ke své ceně vlastně nevypadá nezajímavě, při první veřejné prezentaci se ale v moc dobrém světle neukázala. Foto: AvtoVAZ
Zdroje: Secret Autochannel@Youtube, RG@VKonakte
Bleskovky
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
včeraČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025Nové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
včeraŠéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
včeraBývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
včeraMuž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
včeraMax Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.29. 20:52 - řidičBOB
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.29. 19:13 - Sato
- Mazda CX-5 2,5i 09.29. 18:37 - pavproch
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.29. 18:19 - Sato
- IT poradna 09.29. 12:58 - petr_riha
- Onboard videa 09.29. 09:01 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 09.28. 23:09 - Kavis
- Politický koutek 09.28. 20:46 - Brus