Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová luxusní Lada pro ruské papaláše nenastartovala při první prezentaci, a tak aspoň pořádně ukázala vnitřek
19.6.2023 | Petr Miler
Když nové auto při první velké veřejné prezentaci místo samozřejmého startu nepředvede nic, je to vždy ostuda. Nepříjemný moment zaznamenal nespočet kamer, jak se ale později ukázalo, za selháním nestála technická závada.
Velcí ruští papaláši mají Auris, ti menší si budou muset vystačit s Aurou, chce se říci. Rusové se zkrátka pod tlakem sankcí západních mocností dostávají do izolace svého druhu, a tak si i takové věci jako auta pro své politické činitele musí nějak obstarat sami. V případě Putinovy limuzíny tedy ještě platí, že s vývojem i výrobou začali dávno před tím, než vysloveně museli, nová Lada Aura je ale skutečně z nouze ctnost.
Dříve uvažované a později odpískané prodloužené provedení Vesty určené zejména pro státní činovníky nižší úrovně se před pár dny vrátilo na scénu a poprvé se veřejně ukázalo na Mezinárodním ekonomickém fóru (SPIEF) v Petrohradu. To bylo v plánu, co se ovšem odehrálo přímo na místě prezentace, v plánu nebylo.
Vlastně pořád prototyp Aury byl zástupci Lady představen šéfovi Sberbank Germanu Grefovi a ruskému ministru financí Antonu Siluanovovi, moc toho ale nepředvedl. Do vozu se usadila vybraná společnost, kolem auta se seběhl hlouček novinářů včetně několika kameramanů a... Nic se nestalo. Auto přes opakované pokusy odmítlo nastartovat, a tak z jízdní prezentace nebylo nic. Následná kontrola motoru nic nepřinesla a přinést ani nemohla.
Jak se totiž později ukázalo, za selháním nestála porucha, ale skutečnost, že volič automatu nebyl v poloze P, ve které jediné nastartuje, ale v poloze D, v důsledku čehož auto správně zamezilo startu. Zda prototyp nedal tento stav jasně najevo (podobnou ochranu má snad každé modernější auto a když na pokus o takový start dojde, dá vám to zřetelně znát), nebo řidič zazmatkoval, nevíme. Na každý pád to jistě nebylo a není entré, které by si Lada přála, zvlášť když chce auto s cenou okolo 2 milionů rublů (asi 520 tisíc Kč) prodávat i širší veřejnosti.
Dodejme, že Aura je coby prodloužená verze modernizované Vesty delší o 250 mm a liší se tedy hlavně interiérem. Ten na SPIEF předvedla do detailu, jak též můžete - v o poznání lepším světle - vidět níže.




Lada Aura vzhledem ke své ceně vlastně nevypadá nezajímavě, při první veřejné prezentaci se ale v moc dobrém světle neukázala. Foto: AvtoVAZ
Zdroje: Secret Autochannel@Youtube, RG@VKonakte
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 8 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před hodinouDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 2 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 4 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 5 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 08:38 - GeneHawkins
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch