Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová luxusní Lada pro ruské papaláše nenastartovala při první prezentaci, a tak aspoň pořádně ukázala vnitřek
19.6.2023 | Petr Miler
Když nové auto při první velké veřejné prezentaci místo samozřejmého startu nepředvede nic, je to vždy ostuda. Nepříjemný moment zaznamenal nespočet kamer, jak se ale později ukázalo, za selháním nestála technická závada.
Velcí ruští papaláši mají Auris, ti menší si budou muset vystačit s Aurou, chce se říci. Rusové se zkrátka pod tlakem sankcí západních mocností dostávají do izolace svého druhu, a tak si i takové věci jako auta pro své politické činitele musí nějak obstarat sami. V případě Putinovy limuzíny tedy ještě platí, že s vývojem i výrobou začali dávno před tím, než vysloveně museli, nová Lada Aura je ale skutečně z nouze ctnost.
Dříve uvažované a později odpískané prodloužené provedení Vesty určené zejména pro státní činovníky nižší úrovně se před pár dny vrátilo na scénu a poprvé se veřejně ukázalo na Mezinárodním ekonomickém fóru (SPIEF) v Petrohradu. To bylo v plánu, co se ovšem odehrálo přímo na místě prezentace, v plánu nebylo.
Vlastně pořád prototyp Aury byl zástupci Lady představen šéfovi Sberbank Germanu Grefovi a ruskému ministru financí Antonu Siluanovovi, moc toho ale nepředvedl. Do vozu se usadila vybraná společnost, kolem auta se seběhl hlouček novinářů včetně několika kameramanů a... Nic se nestalo. Auto přes opakované pokusy odmítlo nastartovat, a tak z jízdní prezentace nebylo nic. Následná kontrola motoru nic nepřinesla a přinést ani nemohla.
Jak se totiž později ukázalo, za selháním nestála porucha, ale skutečnost, že volič automatu nebyl v poloze P, ve které jediné nastartuje, ale v poloze D, v důsledku čehož auto správně zamezilo startu. Zda prototyp nedal tento stav jasně najevo (podobnou ochranu má snad každé modernější auto a když na pokus o takový start dojde, dá vám to zřetelně znát), nebo řidič zazmatkoval, nevíme. Na každý pád to jistě nebylo a není entré, které by si Lada přála, zvlášť když chce auto s cenou okolo 2 milionů rublů (asi 520 tisíc Kč) prodávat i širší veřejnosti.
Dodejme, že Aura je coby prodloužená verze modernizované Vesty delší o 250 mm a liší se tedy hlavně interiérem. Ten na SPIEF předvedla do detailu, jak též můžete - v o poznání lepším světle - vidět níže.




Lada Aura vzhledem ke své ceně vlastně nevypadá nezajímavě, při první veřejné prezentaci se ale v moc dobrém světle neukázala. Foto: AvtoVAZ
Zdroje: Secret Autochannel@Youtube, RG@VKonakte
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
před 8 hodinamiPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nejčtenější články
Designový šéf Ferrari osvětlil pozadí rozchodu s Pininfarinou, teď by možná chtěl vrátit čas
26.5.2025Německý automobilový průmysl se hroutí, přiznávají po vývoji z posledních let sami Němci. Špatné zprávy přicházejí pomalu den co den
27.5.2025Volvo vsadilo na špatného koně a musí propouštět, v některých částech firmy dostane padáka každý šestý člověk
27.5.2025Srovnejte si nový Nissan Micra s Renaultem, ze kterého vychází. Japonci to s ním zmastili hned dvakrát
27.5.2025Levná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
27.5.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.25. 15:32 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales