Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 2 2015 oficiálně: sexy vzhled a hmotnost pod tunu
17.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Produkční Mazda 2 je až na detaily vizuálně stejná jako koncept, detaily k interiéru a technice jsou ale úplně nové.
Po úniku fotek interiéru a pak i záběrů zvnějšku pro vás máme kompletní oficiální představení nové Mazdy 2 i s obsáhlou galerií dalších snímků a videí. Jak je na fotografiích opět velmi dobře vidět, od konceptu Hazumi, představeném na letošním ženevském autosalonu, se skutečně tolik neliší. Změnily se v podstatě jen ty prvky, které by se do výroby dostat nemohly, jako například zvláštní zpětná zrcátka.
Exteriér tedy příliš popisovat netřeba, případně vám nové fotky řeknou více. Z nich je znovu jasně patrný vliv designového jazyka Kodo, který se podepsal i na větších modelech této japonské značky. Na snímcích vidíme novinku v japonské specifikaci, proto má také označení Demio a volant na pravé straně, to ale bude zřejmě jediný podstatný rozdíl - u nás očekávejme totéž s prostým označením 2.
Interiér se také nese v duchu co nejčistšího designu. Bude pro něj k mání několik různých variant čalounění a s tím i obložení palubní desky. Mezi prvky výbavy bude i patřit dotyková obrazovka na přístrojovce, kterou bude možné ovládat také knoflíkem na středovém tunelu, head-up displej spojený nejspíš s trochu jiným přístrojovým štítem nebo možnost volby jízdních režimů. K mání by také měl být systém MZD Connect, umožňující propojit váš smartphone s palubním systémem auta, a plejáda jízdních asistentů sdružená pod názvem i-ActivSense.
Pod kapotou najdeme, alespoň zpočátku, tři různé motory - dva benzínové a jeden diesel. Benzín budou spalovat jednotky SkyActiv-G o objemu 1,5 litru s různým naladěním, jeden z nich by měl na přední kola posílat 100 koní. Turbodiesel SkyActiv-D bude mít stejný objem, ale výkon 105 koní, pochopitelně i vyšší točivý moment a očekávají se emise pod 90 g CO2/100 km, což by odpovídalo spotřebě, pochopitelně normované, okolo 3,3 litru na 100 km.
Stran dalších technologií byla Mazda na detaily zatím poměrně skoupá, je však nasnadě, že na palubě najdeme hromadu prvků SkyActiv, které budou přispívat ke snížení papírové spotřeby. Není také zatím známo, kolik bude mít automatizovaná převodovka, kterou vidíme na obrázcích, stupňů. Víme však, že Mazda 2 stojí na zmenšené platformě větší „trojky” a že její víceprvkové zadní zavěšení nahradila levnější torzní příčkou.
Rozměry nového vozu čekejme aspoň přibližně stejné, jako u konceptu Hazumi, který měřil 407 cm na délku, 173 cm na šířku a 145 cm na výšku. Díky použití lehkých materiálů by se hmotnost Mazdy 2 měla udržet pod jednou tunou, zde však zatím pouze spekulujeme.
Stejně tak zatím neznáme ceny, Britové je odhadují na zhruba 11 tisíc liber (375 tisíc korun), tedy tolik, kolik tam stojí současná generace „dvojky”. U nás se současná Mazda 2 prodává od 275 tisíc korun, očekávejme tedy ceny novinky na podobné úrovni. Více detailů bychom se měli dozvědět později v tomto roce.
Obsáhlá oficiální fotosada odhaluje novou Mazdu 2 v japonské specifikaci, u nás se však téměř jistě bude lišit jen názvem a umístěním volantu
Zdroj: CarScoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
před 3 hodinami - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
včera - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nejnovější články
- Kdysi jedno z nejošklivějších aut vyráží sebrat zákazníky Škodě Kodiaq jako krasavec. S jeho cenami to může mít snadné
před 2 hodinami - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
před 3 hodinami - Nový Dodge Charger stíhá takový nezájem, že na něj dealeři hned dávají půlmilionové slevy, ač původně čekali žně
před 4 hodinami - „Vono to pude”: Fiat vrátí modelu 500 spalovací motor ještě letos, Pandě ho nechá i po roce 2030. Stejnou chybu znovu neudělá
před 6 hodinami - VW chce na rok 2024 co nejdřív zapomenout, i proto předčasně zabil „Passerati” a dál šetří
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 01.13. 12:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.13. 11:01 - Truck Daškam
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam
- WAZE 01.12. 22:24 - audis
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.12. 20:33 - Zajda
- BMW Divize 01.11. 16:34 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 01.11. 10:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.10. 10:59 - pavproch