Nová Mazda 3 2014: první ceny jsou venku, základ stojí méně než dosud

(+ videa) Na Apeninském poloostrově nová Mazda 3 startuje na sumě 17 400 Eur. U nás by se měla prodávat v základu okolo 350 tisíc Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Mazda 3 2014: první ceny jsou venku, základ stojí méně než dosud

3.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nová Mazda 3 2014: první ceny jsou venku, základ stojí méně než dosud

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Na Apeninském poloostrově nová Mazda 3 startuje na sumě 17 400 Eur. U nás by se měla prodávat v základu okolo 350 tisíc Kč.

Ne ne, představování nové Mazdy 3 opravdu ještě není u konce, přestože jsme se japonskému hatchbacku (a brzy dorazivšímu sedanu) už dosud věnovali opravdu podrobně. Nyní tu ovšem máme první ceny, stejně jako se objevila řada nových videí. Trojku tak můžete dále zkoumat do posledního šroubku, přičemž budete mít i trochu jasnější představu, jakou sumu je vlastně třeba do podzimního zahájení prodeje ušetřit.

Tak tedy, první italská cena startuje sumou 17 400 Eur (cca 453 000 Kč), za kterou dostanete vůz vybavený novým 1,5litrovým motorem SkyActiv-G o výkonu 100 koní a manuální převodovkou. Přímý přepočet pro nás až tak relevantní není, v rámci oficiálního ceníku to ale ve srovnání s předchozí generací představuje pokles o přibližně 1 400 Eur (36 400 Kč). Akční ceny výběhové Mazdy sice ukazují trochu jiný obrázek (startují na sumě 16 500 Eur, cca 429 000 Kč, za 1,6litrový turbodiesel o výkonu 115 koní), ty ale můžeme pominout. Nedá se očekávat, že by Mazda chtěla nový model od počátku vyprodávat, jakkoli s nějakou akcí přijít může.

Standardní ceny trojky dnes v Česku začínají na cifře 378 900 Kč a po započítání podobného procentního rozdílu by u nás novinka s o něco menším a slabším motorem (1,5 vs. 1,6) mohla vycházet v základu na cca 350 tisíc Kč. To by ostatně byla prakticky totožná cena jako u konkurenčního Volkswagenu Golf VII, což by dávalo smysl. Jaký si pro začátek Mazda vymyslí akce a bonusy ale předjímat nedokážeme.

V případě 2,2litrového dieselu Italové počítají s rozmezím 23 400 až 25 700 Eur (609 až 669 tisíc korun) za 150koňovou verzi. U něj lze ale srovnání provést jen se starší verzí 1,6 MZ-CD v základní výbavě, oproti níž je v Itálii dražší o 2 100 Eur a tedy asi 10 procent. Pokud by stejný rozdíl platil u nás, pak by nová dieselová Mazda 3 vyšla nejméně na 522 tisíc Kč podle ceníku (dnes 475 400 Kč). Vyšší výbavy a motory 2,2 SkyActiv-D s 2,2 MZR-CD srovnat nemůžeme, druhý zmiňovaný v Itálli není k mání.

Pro pořádek dodáme, že česká Mazda dnes na model 3 dává cenové bonusy 80 000 Kč, což by v případě novinky ceny poslalo podstatně níže. Nepočítáme ale s tím, že by dovozce začal s tak výraznými slevami, alespoň ne u základního modelu. Tam spíše předpokládáme cenu kolem zmíněných 350 tisíc Kč a citelné slevy až s rostoucím výkonem a výbavou.

Uvidíme, jak blízko budeme pravdě tentokrát, i u nás bude muset k zahájení prodejů trojky dojít co nevidět. Více zatím naznačit nemůžeme, neboť ceny dvoulitrového benzinu aktuálně nejsou k dispozici ani v Itálii. Podle tamních dealerů by se ale zpočátku měly týkat jen verze s výkonem 165 koní, slabší model má dorazit až teprve ve druhé vlně.

Zdroj: Autoblog Spanish, Carscoops

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.