Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 3 hatchback 5D: podrobné představení
4.12.2008 | David Siegl | Přidat příspěvek
Po nedávné ochutnávce v podobě jedné fotografie se k nám konečně dostaly informace o nové Mazdě3 ve variantě hatchback. Bude i nadále představovat zajímavou alternativu k evropským stálicím nižší střední třídy?
Japonská automobilka si s sebou na právě probíhající autosalon v Bologni přivezla inovovanou Mazdu3 v pětidveřovém provedení. Tento vůz si od svého uvedení na trh v roce 2003 vede více jak dobře a dokonce si odnesl několik prestižních ocenění. A tak se i od nové generace hodně očekává.
Ačkoliv jsme o Mazdě3 psali dokonce několikrát, teprve teď se nám do rukou dostal její podrobný popis a hlavně informace o vymoženostech, které se schovávají za extrémně líbivým exteriérem. Ten si zachovává tvary svého předchůdce a navíc k nim přidává obliny a plynule se měnící linie v novém stylu Mazdy zvaném Nagare.
Hlavní změnou ve smyslu pohodlí posádky má být zásadní snížení hladiny hluku v kabině. Interiér je nyní více orientován na řidiče, který si spolu se spolujezdcem bude hovět v nových sportovní sedačkách s výraznějším bočním vedením. Novinkou je multifunkční display zobrazující mnoho užitečných informací o jízdě a samozřejmě i o voze samotném. Společnost mu může dělat audiosystém od firmy Bose, který se chlubí 10 reproduktory, rozhraním Bluetooth a možností připojení externích zdrojů dat.
K nabídce stávajících čtyřválců (benzínový 1,6i 105 k a 2,0i 150 k, dieselová 1,6 109 k) přibyl turbodiesel o objemu 2,2 l, který bude k dispozici ve dvou výkonových variantách, základní s 150 k, silnější s 185 k.
Jak už se u nových Mazd pomalu stává zvykem, i nová Mazda3 je lehčí než její předchůdce. Sice jen o 15 kg, ale pokud uvážíme fakt, že byla zesílena konstrukce karoserie a přibyly nové prvky výbavy, lze to považovat za velký úspěch. Lze předpokládat, že i nadále Mazda3 zůstane agilním autem.
Elektroničtí pomocníci jsou připraveni hlídat vaši bezpečnost za každé situace. V základní výbavě dostanete ABS, EBD, TCS, DSC a kompletní sadu airbagů. Za příplatek jsou natáčecí bixenonová světla, systém monitorování mrtvého úhlu RVM, parkovací senzory či kontrola tlaku v pneumatikách.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 3 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 4 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 6 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva