Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Elroq poodhalila svá tajemství, pro škodovku to bude další velký krok do neznáma
27.12.2023 | Petr Prokopec
Česká automobilka vstupem na neprobádaná území riskuje a novinka jménem Elroq nebude výjimkou. Ta bude nejen o zhruba 20 cm kratší než Enyaq, ale i levnější. Jako taková by mohla zaujmout víc lidí, problémem pro ni ale může být vnitřní i vnější konkurence.
Do konce roku zbývá už jen pár dní, zakrátko si tedy budeme moci procházet nespočet celoročních prodejních statistik. Taková Škoda bude nejspíše zmiňovat jen samá pozitiva a sociální jistoty, neboť již za prvních devět letošních měsíců měla na kontě oproti stejnému období loňského roku 17,9procentní zlepšení. Největší procentní posun je pak spojen s elektromobilem Enyaq, který má na kontě 47,6procentní meziroční zlepšen. Na celkových prodejích značky (642 200 ks) se ale pořád podílí jen z osmi procent (54 400 ks).
Zda je to úspěch, posuďte sami. Celkové číslo není špatné, stará se o něj ale jen pár trhů s mohutnou umělou preferencí elektrických aut, na tom se dost dobře nedá stavět. Zájem o elektrický pohon po uspokojení první vlny zájmu za odeznívání nejvíce velkorysých dotací vázne a víc než další podpora jsou na obzoru spíš nové daně a poplatky.
Značka však i tak doufá, že s elektromobily osloví davy, a proto nadále počítá s expanzí, která nám již příští rok přinese zhruba 4,5metrové elektrické SUV zvané Elroq. Ten bude ve srovnání se Škodou Enyaq přibližně o 20 centimetrů kratší, působit však bude robustněji a jako pravověrné SUV, ne jako mix několika karosářských stylů. Očekávat se pak u něj dá i nižší cena, dojezd by ale naopak díky posunu v technologiích mohl vzrůst. Kdo si ale poté koupí Enyaq?
Škoda Elroq tituluje jako elektrického nástupce SUV Karoq. Ten má za prvních devět letošních měsíců na kontě 75 800 registrací, tedy o 40 procent více než Enyaq. Něco takového lze přetavit v elektrický úspěch, jenže znovu jen na úkor již nabízeného vozu. Automobilka jej ovšem hodlá v roce 2025 faceliftovat, stejně jako v daném období přivede na svět také malý elektromobil. A o rok později má dorazit také elektrický kombík, stejně jako velké elektrické SUV.
Právě tato expanze by ale mohla být problematická, neboť omezená skupina zákazníků se rozprostře mezi větší portfolio, které nemusí být výdělečné ani za předpokladu, že dostane sourozence s německým či španělským logem. Mimo to je třeba zmínit také konkurenci, která je podobně aktivní. Příští rok má totiž dorazit Ford Explorer využívající stejnou techniku, stejně jako můžeme očekávat Kiu EV5 ve verzi od Hyundai či nový Peugeot e-3008.
V daném segmentu tedy bude našlapáno, přičemž třeba francouzské SUV má ve verzi Long Range nabídnout dojezd přes 700 km, a to díky bateriím o kapacitě 98 kWh. S tak velkým paketem se však u koncernu Volkswagen nepočítá, zákazníci místo toho budou moci volit mezi 58 a 77 kWh. Takový krok sice povede ke snížení ceny, ta však stále nebude tak nízká, aby šlo Elroq považovat za dostupný pro široké masy. Realitu ale jako vždy ukáže jen čas - pro škodovku je to další velký krok do neznáma, kdy nestaví prakticky na ničem z toho, co dosud reprezentovala.



Může být nové elektrické SUV Škody úspěšné? Snad i ano, do značné míry se tak ale může stát jak na úkor již existujícího Enyaqu, tak na úkor spalovacího Karoqu. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Week, Škoda Auto
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Blackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před hodinouČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva