Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Škoda Octavia nezvládla losí test, výmluvy na hybridní techniku už nezaberou
1.6.2020 | Petr Prokopec
Zvládání tohoto vyhýbacího manévru považujeme u moderních aut za samozřejmé, ale není tomu tak. Máslo na hlavě má podruhé v krátké době i Škoda, a to i se svým klíčovým modelem.
Škoda se dosud velmi ráda chlubila vlastním vývojem. Nejde přitom o pouhé marketingové klišé, neboť i když má mladoboleslavská automobilka přístup do koncernových skladů, jednotlivé komponenty musí sama sladit v jeden fungující celek. To se jí dosud dařilo velmi dobře, i proto se z kdysi vysmívané značky stal jeden z nejdůležitějších evropských výrobců. Souběžně s tím se však začínají zvyšovat očekávání publika, která nemusí být vždy naplněna.
Již minulý týden jsme si posvítili na výsledky Škody Superb iV v losím testu, který uskutečnil švédský magazín Svět techniky neboli Teknikens Värld. Plug-in hybridní kombi v něm bohužel selhalo. V jeho případě lze do jisté míry ukázat prstem na chybu v základu. Problémy ve stejném testu měl i VW Passat GTE, u něj se na rozdíl od Škody s hybridní technikou počítalo od začátku.
Teknikens Värld ovšem neotestuje pouze hybridní kombíky, na paškál si bere i konvenční auta a mezi nimi i nic menšího než novou Škodu Octavia. Ani tento model se nemá čím chlubit, byť jeho výsledek je lepší než u vlajkové lodi značky. To ale manažery z Mladé Boleslavi potěší jen stěží, neboť králem je tentokrát jednooký je mezi slepými.
Octavia zvládla test projet s pouze rychlostí 70 km/h, při zvýšení tempa o dva kilometry se vůz po zatížení začal hrnout stranou. Došlo tak na kontakt s kužely, stejně jako na ztrátu stability. Octavia tak následně měla problémy i s návratem do původního jízdního kruhu. Pokud byste se tak náhlé překážce museli vyhýbat na nějaké užší cestě, možná byste skončili ve škarpě.
Problém je podle Švédů v tom, že systém kontroly stability (ESP) je v případě Octavie nastaven velmi špatně, přičemž zrovna její naladění spadá do ranku vlastního vývoje. Pokud si uvědomíme, že jde již o druhý přehmat stejného druhu za krátkou dobu, je to na pováženou.
Za dobrý výsledek je přitom považována rychlost o 10 procent vyšší, za minimální přijatelný 72 km/h. A existují vozy, které se s rychlostí dostanou i přes 80 km/h. Pro srovnání s nejnovější konkurencí, například Toyota Corolla se zvládne mezi kužely proplést bez problémů rychlostí 74 km/h. Japonské kombi daleko lépe zvládá potlačit úvodní nedotáčivost a v podstatě využívá následné tendence k lehčímu ustřelení zádě. Losí test tak v jeho podání vypadá jako elegantní procházka růžovým sadem, Škodě Octavia elegance chybí, nakonec se na to podívejte sami.




Losí test se nepovedl ani Škodě Octavia, ke schválení potřebovala mezi kužely projet bez problémů tempem alespoň 72 km/h
Zdroj: Teknikens Värld
Bleskovky
Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025Řidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli někdejší milionovou pýchu Mercedesu jako ojetinu za 100 tisíc a ptají se: Je to auto pro bosse, nebo jde o vrak?
před 2 hodinamiČistka ve vedení Mercedesu: Technický ředitel odpovědný za spoustu přešlapů náhle končí, kufry si balí i šéf AMG
před 3 hodinamiStellantis zastavil výrobu ve dvou svých továrnách, pro nezájem ale stojí jen jedna. Té druhé láme vaz moc velký zájem
před 5 hodinamiNejnovější Maybach od Mercedesu vypadá jako svá vlastní karikatura, jako falešná kabelka z tržnice, je to jeden velký laciný kýč
před 6 hodinamiI takhle může vypadat vlajková loď automobilky, v případě Suzuki jde o docela malé auto
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva