Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia PRO vstoupila do prodeje, ta starší zůstává v nabídce nečekaně levně
4.5.2021 | Petr Miler
Pro českou automobilku je to jeden z klíčových momentů její existence, i když to tak na první pohled nemusí vypadat. Její prodeje na jejím klíčovém trhu se propadají a žádnou lepší kartu v rukávu nemá.
Psal se duben 2014 a Škoda rekapitulovala své úspěchy za předchozí rok. V Číně tehdy prodala 231 200 aut, byla na koni jako snad nikdy dříve a tomu odpovídaly i její plány. Už v roce 2018 chtěla za velkou zdí prodávat půl milionu aut za rok a chvíli k tomu snad i směřovala. Pak se ale něco pokazilo.
Za loňský rok česká značka prodala v Číně pouze 150 458 vozů a letos pokračuje v krasojízdě do pekel. Dle dat tamní asociace výrobců CAAM, která sama Škoda zpochybňuje, i když je její součástí, prodala za první letošní kvartál jen 8 300 aut a v podstatě se nemá čeho chytit. V březnu byl relativně úspěšný jen Karoq s 2 401 prodeji, dlouhodobý prodejní hit jménem Octavia má ve statistikách jen 37 prodaných vozů.
Tento stav ale má svůj důvod v podobě střídání stráží. Až letos do Číny dorazila nová generace Octavie, není ale úplné obyčejná. Jedná se o tzv. Octavii PRO, notně prodlouženou variantu vozu, která je o 6,4 cm delší (4 753 mm) a má o 4,4 cm delší rozvor (2 730 mm) než vůz známý od nás. Tradičním cílem tohoto protažení je zvětšení prostoru pro cestující vzadu, kterým má přibýt 6 cm v oblasti nohou. V tomto ohledu se auto dostává až na úroveň Superbu, ale Číňané si na místo vzadu bůhvíproč potrpí.
Rozdílu v délce bylo dosaženo protažením zadních dveří, verze PRO má dále upravené přední a zadní nárazníky, takže více připomíná provedení RS. Technika tomu ale úplně neodpovídá - auto vážící 1 360 kg disponuje výlučně motorem 1,4 TSI se 150 koňmi, z nějž výkon bude na přední kola mířit přes sedmistupňový automat DSG. Bez zajímavosti není, že vůz je vždy vybaven víceprvkovou zadní nápravou, to v Evropě není pravidlem a s motory o výkonu 150 koní ji nedostanete ani za příplatek.
Tohle auto nyní vstoupilo do prodeje a minimálně z českého pohledu není nezajímavou nabídkou. K dispozici jsou tři výbavové verze (Deluxe Edition, Premium Edition a Ultimate Edition), jejichž ceny sahají od 138 900 yuanů až po 159 900 yuanů, pohybují se tedy mezi 460 a 529 tisíci korunami, za to u nás nekoupíte prakticky žádnou Octavii a rozhodně ne s motorem, automatem a jakkoli slušnou výbavou. Ta čínská přitom není malá, už základ má věci jako 17" litá kola, střešní okno, LED světla, loketní opěrky, kožený volant ve stylu RS, infotainment s 12,1" displejem nebo automatickou klimatizaci. To za 460 tisíc vážně není špatné.
Možná ještě pozoruhodnější je, že původní Octavia III po faceliftu bude nadále v prodeji současně za ještě citelně lákavější ceny. Základní provedení Standard Edition s motorem 1,5 (bez turba, má 114 koní, ale také váží jen 1 210 kg) a znovu ne zcela nulovou výbavou (16" litá kola, autorádio s 6 reproduktory nebo manuální klima, mj.) vyjde na pouhých 99 900 yuanů, tedy asi 331 tisíc Kč - podobnou sumu, jakou stálo tohle auto u nás, když přišlo na trh, v ČR se ale do konce svých dnů prodávalo stále dráž.
Něco takového by jistě obchodně fungovalo u nás, musíme si ale nechat zajít chuť. Zda to bude fungovat v Číně, uvidíme později - v březnových prodejních datech se zatím nové nabídky neprojevily a dubnová ještě chvíli nebudou k dispozici.














Nová Škoda Octavia PRO má být spásou čínských prodejů značky. Se svými cenami by se v ČR prodávala jako housky na krámě. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 11 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 3 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 5 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 6 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 8 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 9 hodinami