Škoda chce v Číně prodávat půl milionu aut ročně, dvakrát více než nyní

Zatímco loni značka v Číně otevřela novou továrnu, letošek je vyhrazen zahájení prodeje tří nových modelů. Ty mají pokrýt tamní potřeby.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Škoda chce v Číně prodávat půl milionu aut ročně, dvakrát více než nyní

24.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda chce v Číně prodávat půl milionu aut ročně, dvakrát více než nyní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zatímco loni značka v Číně otevřela novou továrnu, letošek je vyhrazen zahájení prodeje tří nových modelů. Ty mají pokrýt tamní potřeby.

Jednu expanzi mladoboleslavské značky jsme vám dnes již představili. Ta se ovšem týkala českého trhu, zatímco nově budeme hovořit o tom čínském. Ten je v rámci automobilového průmyslu nejdůležitější na světě, což Škoda ve své strategii zohledňuje. Zatímco loni tam prodala 227 000 nových vozů, v roce 2018 by to mělo být půl milionu. Pokud si přitom uvědomíme, že v daném období by tuzemská značka chtěla prodávat 1,5 milionu exemplářů, pak se Čína na daném výsledku podílí rovnou třetinou.

„Tento trh je pro nás z hlediska individuálních registrací nejdůležitějším, přičemž nyní jsme ve fázi růstu. Naším plánem je zdvojnásobit produkci minimálně na půl milionu nových vozů ročně,“ potvrzuje výše zmíněné šéf automobilky Dr. Winfried Vahland. Přitom naráží na příchod novinek, jichž se čínský trh dočká ještě letos. Pekingský autosalonu byl totiž svědkem debutu nové Octavie, k níž se záhy přidá také Rapid Spaceback a městské provedení Škody Yeti.

Všechny tyto modely jsou navíc vyráběny v Číně s pomocí lokálních partnerů, čímž se značka z Mladé Boleslavi vyhne vysokým daním uvaleným na import. Co víc, tyto vozy se od těch evropských částečně liší, aby lépe vyhovovaly potřebám tamní klientely. Např. Yeti tak dostal o 60 mm delší rozvor, přičemž s ohledem na levnější platformu PQ25 sdílenou s tamní Škodou Rapid je levnější než ten kratší evropský.

Jen příchodem nových modelů ovšem expanze na Dálný Východ nekončí. Automobilka totiž loni loni otevřela novou továrnu v Ningbo jižně od Šanghaje, která má výrazně navýšit tamní produkci. Jakmile totiž najede na plnou kapacitu, bude produkovat na 300 000 kusů Škody Octavia a Superb. Tedy tři pětiny produkce plánované na zmiňovaný rok 2018.


Škoda chce v Číně prodávat půl milionu aut ročně, dvakrát více než nyní - 1 - Skoda Yeti LWB prvni sada 01Škoda chce v Číně prodávat půl milionu aut ročně, dvakrát více než nyní - 2 - Skoda Yeti LWB prvni sada 03Škoda chce v Číně prodávat půl milionu aut ročně, dvakrát více než nyní - 3 - Skoda Yeti LWB prvni sada 02Škoda chce v Číně prodávat půl milionu aut ročně, dvakrát více než nyní - 4 - Skoda Yeti LWB prvni sada 04Škoda chce v Číně prodávat půl milionu aut ročně, dvakrát více než nyní - 5 - Skoda Yeti LWB prvni sada 05Škoda chce v Číně prodávat půl milionu aut ročně, dvakrát více než nyní - 6 - Skoda Yeti LWB prvni sada 06Škoda chce v Číně prodávat půl milionu aut ročně, dvakrát více než nyní - 7 - Skoda Yeti LWB prvni sada 07Škoda chce v Číně prodávat půl milionu aut ročně, dvakrát více než nyní - 8 - Skoda Yeti LWB prvni sada 08Škoda chce v Číně prodávat půl milionu aut ročně, dvakrát více než nyní - 9 - Skoda Yeti LWB prvni sada 09
Čínská Škoda Yeti se oproti evropskému modelu pyšní delším rozvorem a také levnější cenou

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše