Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia se ukázala i jako RS, nabídne více verzí než kdy dříve
14.11.2019 | Petr Prokopec
Také nová Octavia dorazí v ostrém provedení, které nabídne ještě více variant, než dosud. První ilustrace ukazují, jak velmi pravděpodobně bude vypadat, dost informací máme i o technice.
Není žádným tajemstvím, že se již příští rok dočkáme nové Škody Octavia RS. Mladoboleslavská automobilka zatím neupřesnila, kdy s ní hodlá přijít, pokud by se tak ovšem stalo až někdy na podzim či dokonce v zimě, vůbec bychom se nedivili. Proč, ptáte se? Vysvětlení je jednoduché. Stejně jako na letošek připadá 60. výročí od příchodu vůbec první Octavie, pak v roce 2021 budeme pro změnu slavit 20 let od představení prvogeneračního RS. Pokud by se tedy premiéra uskutečnila za 12 měsíců a start prodeje započal o pár týdnů později, vše by do sebe ideálně zapadalo.
Automobilka zatím k chystanému ostrému provedení zveřejnila pouze některé skutečnosti, třeba tolik, že dovnitř se nastěhuje Alcantarové čalounění a sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením, než jakým disponují základní varianty. Kromě toho bylo naznačeno, že zachování se dočká také přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, a to jak v benzinovém, tak dieselovém provedení. Mimo to se mluví rovněž o příchodu plug-in hybridní verze, jenž by tak byla ekvivalentem Volkswagenu Golf GTE počítajícího s 245 koňmi.
Je samozřejmě otázkou, s jakými výkony může počítat Octavia RS. Nicméně oněch 245 koní nabízela již třetí generace, pročež je jisté, že novinka bude muset jít alespoň o chlup výše. Benzinové i dieselové motory přitom bude možné doplnit manuální i automatickou převodovkou, u plug-in hybridu lze ale počítat pouze se druhou zmíněnou možností. S „producentem sazí“ bude pro změnu možné spárovat také pohon všech kol, benzinový agregát ale bude posílat výkon výlučně na přední 18- či 19palcové ráfky.
Jak je tedy patrné, nabídka bude opravdu široká, což ještě umocní skutečnost, že zákazníci budou moci opětovně volit mezi liftbackem i kombíkem. S čím přitom budou moci počítat u prvního provedení, zkouší naznačit neoficiální ilustrace. Ty se sice rozcházejí v pojetí předního nárazníku, k překvapivé shodě ale dochází u litých kol. Daný design přitom zdobil třetí generaci, pročež není jisté, zda Škoda vstoupí do stejné řeky dvakrát. Když si ale uvědomíme, jak vozu sluší, bylo by to záhodno.
Vyjma odlišných nárazníků se RS bude od základní Škody Octavia separovat také za pomoci výraznějších bočních prahů, očekávat lze také větší střešní křídlo u kombíku a zvýrazněnou odtrhovou hranu u liftbacku. Sazkou na jistotu jsou také mohutné koncovky výfuku, které možná doplní i difuzor či alespoň jeho náznak. Chybět pak nebude ještě černý paket, tím se ale nejspíše venkovní změny uzavřou. Další se ale odehrají pod povrchem, kromě výkonného motoru totiž dorazí i sportovní podvozek.


Nová Škoda Octavia RS se již ukázala na vcelku realistických neoficiálních ilustracích
Zdroj: X-Tomi Design, Auto Evolution
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 3 hodinamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včera