Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia se ukázala na prvních obrázcích ve verzi, která dorazí jako druhá
17.10.2019 | Petr Prokopec
Poněkud překvapivý postup zvolila česká automobilka v případě odhalování nové generace Škody Octavia. Ačkoli už delší dobu víme, že jako první vytáhne kombík, oficiálními ilustracemi láká na liftback.
Mladoboleslavská automobilka se již pilně připravuje na odhalení nové generace svého nejdůležitějšího modelu. Čtvrté moderní pokračování příběhu jménem Škoda Octavia spatří světlo světa 11. listopadu, přičemž již bylo potvrzeno, že jako první dorazí kombík. To je sice strategie poměrně neobvyklá, nicméně smysl dává. Jen o pár dní dříve totiž bude odhalen spřízněný VW Golf osmé generace, v jehož případě se pro změnu zpočátku počítá jen s hatchbackem. Oba vozy tak budou mít trh více rozdělený a nepolezou si tolik do zelí. Jakkoliv je třeba dodat, že v obou případech se později dočkáme rozšíření nabídky.
Ve světle těchto skutečností je překvapivé, že Škoda nám momentálně na prvních oficiálních ilustracích představuje liftback. Tedy tu karosářskou verzi, jíž bychom se měli dočkat až v příštím roce. Je tedy možné, že v Mladé Boleslavi nakonec změnily plány? S tím až tak moc nepočítáme, ostatně i záběry špionážních fotografů ukazovaly vždy pouze praktičtější provedení, nikoliv to, které bude tím elegantnějším. Na ilustracích totiž liftback působí spíše dojmem čtyřdveřového kupé.
Dá se ovšem předpokládat, že v tomto ohledu zdání opravdu klame. Zdroje zevnitř automobilky již potvrdily, že pokud budete stát na boku nové Octavie, ani si pořádně nevšimnete, že jde o čtvrtou a nikoliv o třetí generaci. Novinky tedy budou spojené hlavně s čelními a zadními partiemi, nikoliv však třeba se sklonem střechy. V tomto ohledu má český bestseller stále hrát hlavně na praktickou strunu, soustředit se tedy bude hlavně na dostatek místa pro hlavu na zadních sedadlech.
Nicméně i přesto bychom se nakonec působivějšího zevnějšku dočkat měli, neboť vůz nadále počítá s rozvorem 2,69 metru, ovšem do délky se natáhl na 4,69 metru. Zároveň tu máme úzkou a širokou čelní masku, na níž navazují trojúhelníkové světlomety, jejichž tvar je někde mezi Scalou a Superbem. Prvním zmíněným vozem se pak Octavia nechala inspirovat také v případě koncových lamp, mezi které se již nenastěhuje logo značky, nýbrž nápis Škoda dle nejnovější módy.
Výsledkem těchto změn jednak není kontroverze jako u aktuálně nabízeného „čtyřokého“ faceliftu. Zároveň tu ovšem máme dynamicky laděný zevnějšek, díky kterému by se nová Octavia mohla prosadit i u lidí, kteří ji momentálně shledávají až příliš designově nevýraznou. Vše ale samozřejmě bude záviset na tom, kterak reálné provedení naplní očekávání, která po odhalení oficiálních ilustrací zákonitě musí přijít.
Více si řekneme nejpozději za necelý měsíc, kdy dojde na odhalení novinky. Jakkoliv se dá očekávat, že Škoda nás v mezičase ještě nějakými střípky informací obdaří. Aktuálně tak jen dodáme, že zatímco letos dostane prostor pouze kombík, příští rok by kromě liftbacku mělo dorazit také provedení RS a plug-in hybridní verze. Ta přitom již nemá s elektromotorem párovat jedna-čtyřku, ale jedna-pětku.


Nová Škoda Octavia se na prvních oficiálních ilustracích překvapivě ukázala jako liftback...
...přestože dosud jsme u testovacích prototypů měli tu čest pouze s kombíkem
Zdroje: Škoda Auto, Archiv Autoforum
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Honda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
8.6.2025Jinak nepříliš ceněné Ferrari postavené na míru prezidentovi firmy se prodalo za pořádný ranec, interiér má jako žádné jiné
8.6.2025Data z technických kontrol ukazují, jaké ojeté Hyundai i30 se nejvíc vyplatí. Ideální volba se už pár let nevyrábí
8.6.2025Itálie od čtvrtka znovu mění pravidla pro provoz radarů, za vším stojí pokuty za 693 tisíc Kč pro jediného řidiče
8.6.2025Automobilky představují stále méně nových aut, rok 2025 bude novým dnem. O úpadku celého oboru nic nesvědčí líp
9.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva