Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová verze elektrického propadáku Hyundai vypadá jako Škoda Fabia Junior, akorát bude stát asi 7krát víc
4.9.2024 | Petr Prokopec
Černé nárazníky autu nikdy na kráse nepřidaly a ani tento případ není výjimkou. Jenže zatímco taková Škoda Fabia Junior byla za 215 tisíc aspoň levná, Ioniq 5 XRT bude stát snadno sedminásobně tolik. Prodejní hit to tak znovu nebude.
Hyundai se pokouší tvářit, že jemu se s elektromobily daří, na jeho výsledcích to ale jaksi nevidíme. A nakonec to nemůže vidět ani sama automobilka, když čerstvě ohlásila větší důraz na spalovací motory. Čistě fakticky můžeme konstatovat, že v případě své elektrické pýchy v podobě modelu Ioniq 5 v Evropě letos podle údajů Dataforce dodala zákazníkům 14 136 aut, což při jejích 328tisícových prodejích opravdu není mnoho. Navíc je to o 22,2 procenta méně než loni.
Ještě horší situace podle dat SDA panuje v Česku, neboť za prvních sedm měsíců letošního roku u nás bylo prodáno pouhých 99 kusů tohoto vozu. Meziroční nárůst o 20 prodaných aut může potěšit, když ale Korejci za stejné období prodali 12 789 aut všech typů, nelze na Ioniq 5 hledět jinak než na propadák. Je to kapka v moři, 7,7 promile prodejů a výsledek srovnatelný s BMW řady 7 nebo Mercedesem třídy S.
Korejci se výsledky vozu pokouší zachránit modernizací, a tak aktuálně představili Ioniq 5 ve faceliftovaném provedení. Jde o vůbec první vůz, který se bude vyrábět v nové továrně Metaplant v americké Gruzii, a tak nepřekvapí, že jako první vidíme jeho americkou verzi, na jejíž pořízení budou moci Američané znovu inkasovat tamní dotace v podobě federálního kreditu ve výši 3 750 dolarů (přes 85 tisíc Kč).
Po technické stránce auto přichází s většími bateriemi, kdy standardní varianta počítá s 63 kWh místo 58, ta s prodlouženým dojezdem se posune ze 77,4 na 84 kWh. Dle Korejců by tak základ měl zvládnout minimálně 386 km na jedno nabití, zatímco o stupeň výše je možné počítat s 500 km u zadokolky, respektive s 402 až 451 km u čtyřkolky. Všechna tato čísla jsou nadsazená, ale to už asi nikoho nepřekvapí. Americké varianty dále dostanou dobíjecí port NACS, načež jejich majitelé budou moci využívat síť Superchargerů Tesly. Nejvíce nás ale zaujala nová verze s označením XRT.
Korejci se totiž rozhodli, že zkusí přetáhnout klientelu od aut, jako je třeba Subaru Crosstrek Wilderness. Ioniq 5 XRT se tak dočkal nárůstu světlé výšky o 23 milimetrů a 18palcových litých kol obouvajících terénní pneumatiky. Dále tu máme „digitální kamufláž“ na náraznících a blatnících, což zní zajímavě, jenže novinka kvůli černým nárazníkům a dalším prvkům působí spíš lacině, připomíná někdejší Škodu Fabia Junior. Ta se se svými nelakovanými plasty snažila dosáhnout na co nejnižší cenu, a tak stála od 215 tisíc Kč, něco takového se ale Ioniqu nepodaří.
Sám o sobě je velmi drahý (u nás dnes od 1 089 990 Kč), verze XRT ale bude ještě dražší. Standardně bude k dispozici jen s větším paketem baterií a pohonem všech kol, půjde tedy o jednu z nejdražších variant v nabídce. Takové se dnes (vyjma varianty N) prodávají okolo 1,6 milionu Kč, srovnání s cenou Fabie Junior si jistě uděláte sami...
Dá se tedy předpokládat, že většina z té hrstky zákazníků zamíří spíš ke standardnímu Ioniqu 5, který se nově chlubí přepracovanými nárazníky, jiným střešním spoilerem či koly v designu, který má nepatrně snížit aerodynamický odpor. Uvnitř pak došlo na příchod nového volantu a přepracované středové konzole, kde stále trůní fyzická tlačítka pro nejužívanější funkce. Něco takového jistě potěší, byť od plně dotykových interiéru se již začínají po kritice zákazníků odvracet i další automobilky.
Jsmetedy zvědavi, jak inovované elektrické SUV zaboduje. Do amerických showroomů zamíří na podzim, ceny ale prozatím k dispozici nejsou. Kdy se objeví u nás, jasné též není, pozici prodejního hitu bychom mu ale ani tentokrát nevěštili.












Ioniq 5 se dočkal lehčí modernizace. Korejci nabídku v prvé řadě doplnili o verzi XRT, která moc vzhledně nevypadá, drahá ale bude jako čert. Foto: Hyundai
Standardní provedení se výrazněji nezměnilo. Foto: Hyundai
Zdroje: Hyundai, Dataforce, SDA
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejčtenější články
Čínský majitel Volva a Mercedesu pod svou značkou takřka zkopíroval Audi A7, autu dal jméno A7
4.6.2025Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB