Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové armádně se tvářící SUV zachází daleko, že má madla dveří ve tvaru pistole, koupíte ho i u nás
19.7.2024 | Petr Prokopec
Tohle je opravdu ujetá věc, kdo ale žije podle hesla „ať jsme blbí, jen když jsme zelení”, tomu asi tohle auto učaruje. Vaše může být i u nás, na láci ale raději předem zapomeňte.
Automobilka Dongfeng byla založena před pětapadesáti lety, přičemž spadá mezi „Velkou čtyřku“ státem vlastněných výrobců. Nespecializuje se přitom jen na osobní auta, pod značkou Mengshi po dlouhá léta produkovala také vojenské vozy založené na Hummeru H1. V roce 2022 se nicméně rozhodla, že i s touto divizí zkusí zaujmout privátní klientelu. Došlo tak k jejímu přejmenování na M-Hero, přičemž pod novou hlavičkou odstartoval vývoj civilního luxusního SUV. Nicméně na své kořeny Číňané zjevně nezapomněli, model 917 tak zvenčí vypadá jako tank.
Zdání pak rozhodně neklame, neboť SUV má 4 987 milimetrů na délku, 2 080 na šířku a 1 935 na výšku. Kromě toho počítá s rozvorem 2 950 mm. K mání je se dvěma druhy pohonu, a to buď jako ryzí elektromobil, nebo tzv. range extender. Tato verze přitom využívá 1,5litrový spalovací motor, který vyrábí energii pro její tři elektrické jednotky propojené s baterií o kapacitě 66 kWh. Čistě na elektřinu má přitom toto provedení zvládnout pouhých 200 km, díky 84litrové nádrži má ale její celkový dojezd činit 1 026 km.
Na něco takového nejspíše reálně zapomeňte. Tato verze totiž váží 3 130 kg a navíc disponuje 816 koňmi. Velmi pravděpodobně tak budete rádi, když zvládnete polovinu udávaného dojezdu. Tím se dostáváte do sfér čistě elektrické verze, která je spojena s ještě brutálnějšími čísly. Elektromotory má totiž tři, na všechna čtyři kola tedy míří 1 088 koní. Protože zde pak není generátor, kapacita baterií narostla na 142,7 kg, což mělo hmotnost zvednout na 3 293 kg. Dojezd pak byl vyčíslen na 505 km.
Dongfeng, respektive značka M-Hero, v obou případech využívá čínský normovaný cyklus CLTC, který je ještě optimističtější než nám známá metodika WLTP. Je tedy vskutku otázkou, jak daleko čistě elektrická verze skutečně dojede - nejspíše ale na jedno nabití nezvládne ani zpáteční cestu z Prahy do Brna. To ovšem není zrovna dobrá vizitka pro vůz, který stojí opravdový majlant - místní zastoupení Dongfengu si totiž účtuje za elektromobil 4 159 000 Kč a za range extender 3 599 900 Kč.
Za tyto sumy přitom nezískáte jen vše výše zmíněné, ale také opravdu nabušenou výbavu. V té nechybí jak 12palcový přístrojový štít, tak 16palcová obrazovka multimédií či obě řady sedadel opatřené vyhříváním, chlazením a masážním strojkem. Co ale vaši pozornost zaujme nejvíce, to jsou dveřní madla. Ta totiž působí jako Colt M1911 nebo Desert Eagle .50, přičemž nic podobného naprosto nikdo na světě nenabízí, dokonce ani lotyšský Dartz ještě nezašel tak daleko.
Dá se předpokládat, že jde o odkaz na minulost značky, nicméně si nejsme jisti, jak moc velký úspěch s ním bude mít. Přeci jen jde o jediný prvek tohoto druhu v kabině, který nikterak nenavazuje na zbytek architektury či detailů. Pokud by jej pak užil třeba Ford u pick-upu F-150 v limitované verzi Colt či tak podobně, srdce Američanů by asi zaplesalo. Jenže v případě čínské automobilky spíše přijdou ke slovu obavy, averze a předsudky. Či světový mír.








Číňané vyrukovali s elektrickým SUV M-Hero 917, které je prvním civilním vozem dříve na armádu zaměřené odnože Dongfengu. Zvenčí přitom tento model působí jako tank, uvnitř se pak chlubí madly ve tvaru ručních palných zbraní. U nás ale stojí od 3,6 milionu korun nahoru, mnoho prodaných kousků tedy nečekáme. Foto: Dongfeng
Zdroj: Dongfeng
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejčtenější články
Německý automobilový průmysl se hroutí, přiznávají po vývoji z posledních let sami Němci. Špatné zprávy přicházejí pomalu den co den
27.5.2025Volvo vsadilo na špatného koně a musí propouštět, v některých částech firmy dostane padáka každý šestý člověk
27.5.2025Srovnejte si nový Nissan Micra s Renaultem, ze kterého vychází. Japonci to s ním zmastili hned dvakrát
27.5.2025Levná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
27.5.2025Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27.5.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 12:52 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom