Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové ATS 2500 GT je tu, s atmosférickou V8 má 640 koní v 10 000 ot./min
16.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
O osmiválci, který nabídne maximum výkonu v 10 tisících otáčkách, nečteme často. Tenhle italský stroj se jím však chlubí a žene jím stoj lehčí než tuna.
Když v poslední době čteme o představení nějakého sporťáku, zejména evropské výroby, dost často v něm někde figuruje elektřina - a teď nemyslíme jen na stahování oken, ale i k pohonu auta. Anebo aspoň přeplňování. Jako závan krásné minulosti, kdy motory byly plněny atmosféricky a posílaly výkon na kola přes manuální převodovky, tak může působit novinka z Itálie, nazvaná ATS 2500 GT.
ATS je značka, která podle tiskové zprávy vznikla, když Enzo Ferrari vyhodil ze své automobilky designéra Carla Chitiho a ředitele sportovní divize Romola Tavoniho. Tito dva dali hlavy dohromady a v roce 1962 na ženevském autosalonu představili sporťák s názvem 2500 GT. Jenže už v roce 1964 zbankrotovali. ATS 2500 GT, které vidíte na snímcích, je produktem snahy oživit tuto značku v rukách Daniela Maritana.
Má prý zároveň klasický i moderní design, sportovní retro-interiér a technická řešení, která jsou hodna závodního auta. A vskutku, základ auta tvoří karbonový monokok s integrovanou ochrannou klecí a také vnější panely karoserie jsou z karbonu. Zavěšení je lichoběžníkové a využívá teflonu pro uložení místo gumy pro větší pevnost a nastavitelných tlumičů Öhlins pro co nejlepší kontakt ultralehkých kol, obutých do semislicků legálních pro silniční provoz, s vozovkou.
Uprostřed uložený motor je však to, co puristu potěší nejvíc. Je to osmiválcový atmosférický motor, který ze zatím neznámého objemu doluje prý více než 640 koní při 10 tisících otáčkách. Potkat V8, která zvládne takovouhle rychlost, není nijak obvyklé, takže jsme docela zvědavi na to, odkud motor pochází. Nabízelo by se Ferrari, jenže 4,5litr ve 458 Speciale dával 605 koní v 9 tisících a byl už tak vyšponovaný a taky by nemusel být k mání. Takže je možné, že ATS bralo jinde.
Víme však, že motor má mazání se suchou klikovou skříní a že jeho síla putuje na zadní kola přes šestistupňovou manuální nebo sekvenční převodovku, podle výběru případného zákazníka. Elektroniky tu moc nečekejte, ani brzdy nemají ABS, takže kontrolu trakce či dokonce stabilizace by tady člověk asi vážně hledal marně. A zrovna brzdám by se protiblokovací systém možná hodil, protože šestipístkové třmeny vpředu i vzadu budou mít určitě síly požehnaně.
Vůz váží i díky relativně skromné délce 4,25 metru jen 950 kilogramů, což znamená nějakých 685 koní na tunu, takže se nelze příliš divit údajnému zrychlení na stovku za 2,9 sekundy, zejména s onou sekvenční převodovkou. Manuál bude pomalejší, ale jistě také řidiče víc vtáhne do děje. Maximálka má být přes 340 km/h.
Představení má proběhnout během přehlídky Top Marques v Monaku. Zda si účastníci rovnou budou moci tento stroj objednat, případně za kolik peněz a kdy jej dostanou, zatím známo není. Přejme ale znovuzrozenému ATS úspěch, protože 2500 GT vůbec nevypadá špatně.













Retro, ale zároveň moderní má být čerstvě představené ATS 2500 GT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 7 hodinami
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
před 9 hodinami
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 10 hodinami
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
dnes
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
dnes
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
