Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi SQ7 pro USA připomíná, o co nás připravují nová pravidla EU
27.2.2020 | Petr Prokopec
Na první pohled vypadá úplně stejně, jako jeho evropská verze, v útrobách ale skrývá úplně jinou techniku. Takovou, kterou v Evropě nemůžete mít, i když se auto vyrábí v Německu.
Evropa si v posledních letech vůči dieselům vypěstovala nemalou averzi, a to nikoliv pouze na politické či aktivistické úrovni. Palec dolů kdysi oblíbeným jednotkám dávají také někteří zákazníci, třebaže někdy jen proto, že se obávají zákazů vjezdu do center měst. Ten se sice zatím dotýkal pouze starších aut, nicméně jelikož stopku dostaly i pár let staré vozy, přesunu od dieselů směrem k benzínovým agregátům se nikdo nemůže divit. Co však již překvapivější být může, to je skutečnost, že automobilky daný trend nereflektují a místo toho momentálně odhalují jeden nový dieselový model za druhým.
Pokud se ovšem nad tímto krokem zamyslíte, ve skutečnosti až tak překvapivý není. Elektrifikace nedosáhla na takovou úroveň, v jakou automobilky doufaly. Výrobcům proto nyní hrozí nemalé pokuty ze strany Evropské unie kvůli nadlimitnímu množství CO2, díky čemuž tu náhle máme tak trochu vynucenou renesanci dieselů. Zda je to dobře či špatně, necháme na vás, bruselský tlak má ale i jiný efekt - automobilky tu nenabízí motory, které jinde k dispozici jsou a zákazníky by si našly i zde.
Stačí se podívat do USA, kde mnozí politici sice také tlačí na stále větší environmentalismus, tržní regulace tam zdaleka nedosahují takových rozměrů. Stejně pojmenovaný a vypadající model, který v Evropě používá jen diesel, je tam tak k mání s benzinovým motorem. To je i případ Audi SQ7, které se u nás nabízí jen s čtyřlitrovým TDI a 48voltovým elektrickým okruhem.
Americká nabídka sice taktéž počítá se čtyřlitrovým osmiválcem, ten se však již obešel bez mild-hybridizace a navíc dorazil v benzinovém provedení. Na všechna čtyři kola přitom posílá 507 koní a 769 Nm točivého momentu, což mu stačí ke zrychlení na stovku (respektive na 96 km/h) za 4,3 sekundy. Je tak o přibližně půlsekundu rychlejší než evropská verze. Nejvyšší rychlost elektronicky omezená na obligátních 250 km/h však zůstává stejná pro oba modely.
Americké SQ7 přitom již ve standardu disponuje adaptivním sportovním podvozkem a řízením všech čtyř kol. Za příplatek je pak možné sáhnout třeba pro paket Sport Package, jehož součástí jsou aktivní stabilizátory, sportovní diferenciál či červeně lakované třmeny brzd. Ty se pak mohou skrývat za 21palcovými litými koly, které již v základu přichází osazené letním sportovním obutím. Mimo ně pak SQ7 od výchozího Q7 odlišuje agresivněji laděný bodykit.
Stěžejní rozdíl vůči evropské variantě najdeme uvnitř, neboť zatímco na starém kontinentu je možné sáhnout po pětimístném i sedmimístném provedení, Američané budou moci sáhnout jen po modelu se třemi řadami sedadel. Ten pak dále dostane kožené čalounění Valcona s ozdobným diamantovým prošíváním, dřevěné dekory či multimediální systém MMI doplněný dvěma obrazovkami a audio aparaturou s 19 reproduktory a 15kanálovým zesilovačem.
Takto vybavené SUV vyjde zámořskou klientelu na 84 800 USD (cca 1 962 000 Kč), i po stránce cenové jsou tedy Američané ve výhodě. Na starém kontinentu je totiž provedení se třemi řadami sedadel k dispozici od 2 230 850 Kč. Tady si ale benzinovou verzi nekoupíte, i kdybyste Audi na kolenou prosili před jeho evropskou továrnou, kde ho vyrobí. Má totiž příliš vysoké emise CO2 a automobilku by jeho prodej mohl stát spoustu peněz na pokutách Bruselu.









Zámořské Audi SQ7 vypadá stejně jako evropská verze, pod kapotou ale má motor, který se v Evropě nenabízí a nabízet nebude
Zdroj: Audi
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
dnesČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2.4.2025Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3.4.2025K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva