Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 7 2016 dostane úplně nové šestiválce na benzin i naftu, konečně
15.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové motory prý nabídnou příkladný výkon i kultivovanost. Doprovodí je nižší hmotnost či laserová světla.
V závěru minulého dne jsme vás mohli poinformovat o nejnovějším vývoji v segmentu uhlíkových vláken. Jejich výroba by totiž během příštích pár let měla zlevnit o neskutečných 90 procent, pročež se již nestanou výsadou luxusních a supersportovních modelů. Výhled je tedy zajímavý, tato doba je však přeci jen ještě trochu vzdálená. Aktuálně tedy z karbonu bude profitovat jen „horních deset tisíc“, což ostatně potvrzují i nové zprávy o vývoji příští generace BMW řady 7.
Tuto záležitost jsme ostatně naťukli již ve zmiňovaném článku, mnichovská automobilka totiž patří díky elektromobilu i3 a hybridnímu sporťáku i8 mezi nejzásadnější propagátory uhlíkových vláken. Při vývoji obou vozů se navíc jejímu spřádání a pečení naučila natolik, že ve značné míře použije tento materiál právě na stavbu nové sedmičky. Očekávat tak můžeme nižší hmotnost a s ní spojenou nižší spotřebu a lepší ovladatelnost.
Aby toho nebylo málo, pak zásadní modernizace se dočká také motorový prostor. BMW totiž poměrně dlouho jen inovovalo řadové šestiválce. U řady 7 bychom se ovšem měli dočkat revoluce, která vzešla z firemní modulární architektury - tedy programu, který odstartoval před dvěma roky. K mání budou úplně nové agregáty v benzinovém i dieselovém provedení, přičemž nabízet mají příkladnou kultivovanost i výkon, jak jinak.
Konkrétní čísla zatím bohužel nejsou známa, již v základu bychom se ale mohli dočkat minimálně nějakých 320 koní. Tím by překonána byla nejnižší úroveň stávajícího motoru, v kombinaci s nižší hmotností by pak daná pohonná jednotka nabídla i slušnou akceleraci a samozřejmě také patřičně nízkou spotřebu a emise CO2.
Mimo šestiválcové agregáty se pak pod kapotu řady 7 má nastěhovat i čtyřválec, ovšem pouze v kombinaci s elektromotorem. Dohromady by přitom celá soustava měla produkovat nějakých 300 koní, což prý postačí na dosažení obligátní německé nejvyšší rychlosti 250 km/h. O dojezdu či spotřebě se ale již zdroje nezmiňují.
Vyčkat tak budeme muset až do léta příštího roku, kdy by nové BMW řady 7 mohlo virtuálně debutovat. Živá premiéra se pak očekává na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, kam vůz dorazí také s laserovými světlomety. I s nimi přitom značka poprvé koketovala v rámci vývoje hybridu i8.



Nové BMW řady 7 dorazí příští rok s modulárními šestiválci, které vylepší jízdní dynamiku a sníží spotřebu či emise CO2
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají 10:14
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
Nejnovější články
Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
před hodinouDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 2 hodinamiBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 4 hodinamiJeden z největších propadáků velkých moderních aut nikdo nechce ani ojetý, sotva použitý je k mání za jednotky procent původní ceny
před 5 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva