Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 7 2016 dostane úplně nové šestiválce na benzin i naftu, konečně
15.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové motory prý nabídnou příkladný výkon i kultivovanost. Doprovodí je nižší hmotnost či laserová světla.
V závěru minulého dne jsme vás mohli poinformovat o nejnovějším vývoji v segmentu uhlíkových vláken. Jejich výroba by totiž během příštích pár let měla zlevnit o neskutečných 90 procent, pročež se již nestanou výsadou luxusních a supersportovních modelů. Výhled je tedy zajímavý, tato doba je však přeci jen ještě trochu vzdálená. Aktuálně tedy z karbonu bude profitovat jen „horních deset tisíc“, což ostatně potvrzují i nové zprávy o vývoji příští generace BMW řady 7.
Tuto záležitost jsme ostatně naťukli již ve zmiňovaném článku, mnichovská automobilka totiž patří díky elektromobilu i3 a hybridnímu sporťáku i8 mezi nejzásadnější propagátory uhlíkových vláken. Při vývoji obou vozů se navíc jejímu spřádání a pečení naučila natolik, že ve značné míře použije tento materiál právě na stavbu nové sedmičky. Očekávat tak můžeme nižší hmotnost a s ní spojenou nižší spotřebu a lepší ovladatelnost.
Aby toho nebylo málo, pak zásadní modernizace se dočká také motorový prostor. BMW totiž poměrně dlouho jen inovovalo řadové šestiválce. U řady 7 bychom se ovšem měli dočkat revoluce, která vzešla z firemní modulární architektury - tedy programu, který odstartoval před dvěma roky. K mání budou úplně nové agregáty v benzinovém i dieselovém provedení, přičemž nabízet mají příkladnou kultivovanost i výkon, jak jinak.
Konkrétní čísla zatím bohužel nejsou známa, již v základu bychom se ale mohli dočkat minimálně nějakých 320 koní. Tím by překonána byla nejnižší úroveň stávajícího motoru, v kombinaci s nižší hmotností by pak daná pohonná jednotka nabídla i slušnou akceleraci a samozřejmě také patřičně nízkou spotřebu a emise CO2.
Mimo šestiválcové agregáty se pak pod kapotu řady 7 má nastěhovat i čtyřválec, ovšem pouze v kombinaci s elektromotorem. Dohromady by přitom celá soustava měla produkovat nějakých 300 koní, což prý postačí na dosažení obligátní německé nejvyšší rychlosti 250 km/h. O dojezdu či spotřebě se ale již zdroje nezmiňují.
Vyčkat tak budeme muset až do léta příštího roku, kdy by nové BMW řady 7 mohlo virtuálně debutovat. Živá premiéra se pak očekává na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, kam vůz dorazí také s laserovými světlomety. I s nimi přitom značka poprvé koketovala v rámci vývoje hybridu i8.



Nové BMW řady 7 dorazí příští rok s modulárními šestiválci, které vylepší jízdní dynamiku a sníží spotřebu či emise CO2
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program v Assenu včera 10:00
- MS side pokračovalo v Mostě - Top-3 dělí 3 body 23.6.2025
- Honda Gold Wing mazinárodní sraz Pivovar Kněžínek 10.-13.7.2025 23.6.2025
- #93 vyhrálo dnes 93. Grand Prix 22.6.2025
- Moto2 vyhrál Gonzalez, 12. Salač 22.6.2025
Nejčtenější články
Největší evropský výrobce motorek definitivně padl, veškerá zbývající aktiva přechází do rukou Indů
26.5.2025BMW pořád dokáže udělat atraktivní, elegantní auto, ze kterého nebolí oči, vám ho ale nejspíš neprodá
26.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025V Evropě se začalo prodávat levné čínské rodinné auto. I když cestou k nám citelně zdražilo, pořád stojí relativně málo
26.5.2025Designový šéf Ferrari osvětlil pozadí rozchodu s Pininfarinou, teď by možná chtěl vrátit čas
26.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva