Nové BMW 8 je propadák, dealeři mají na skladě tisíce aut, která nikdo nechce

Mělo to být vysněný návrat stylového modelu, který navíc dorazil na trh hned ve třech karosářských verzích. Realita je ale nakonec úplně jiná, lidé po autě netouží a u dealerů se jen kupí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW 8 je propadák, dealeři mají na skladě tisíce aut, která nikdo nechce

24.3.2020 | Petr Prokopec

Nové BMW 8 je propadák, dealeři mají na skladě tisíce aut, která nikdo nechce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mělo to být vysněný návrat stylového modelu, který navíc dorazil na trh hned ve třech karosářských verzích. Realita je ale nakonec úplně jiná, lidé po autě netouží a u dealerů se jen kupí.

Po návratu BMW řady 8 volali fanoušci mnichovské automobilky celá léta. A většina z nich zdůrazňovala, že pokud rovnou dorazí i varianta M8, pak snad obětují i svou ledvinu, jen aby měli na její pořízení. Bavorský výrobce byl vůči těmto nářkům dlouho dobu hluchý, ovšem při pohledu na úspěch Mercedesu S Coupe a S Cabrio nakonec dal nové řadě 8 požehnání. A zároveň dodal, že dychtivě vyhlíženého provedení M8 se zákazníci skutečně vůbec poprvé v historii i dočkají. Bohužel se však probral příliš pozdě.

Než nová generace řady 8 poznala světlo světa, zájem o podobná auta klesl na minimum. BMW tak hrdě odhalilo svou novinku po létech vývoje v době, kdy už konkurenční Mercedes oznamoval, že v rámci nové generace třídy S můžeme počítat již jen se čtyřdveřovými variantami. Mercedes tedy ještě do značné míry stihl odchytit poslední záchvěv trhu, kdy zákazníci volali po velkých dvoudveřových modelech. Ovšem při pohledu na klesající prodeje celkovou situaci firmy jednoduše zahlásil, že S Coupe i S Cabrio si již užily svých 15 minut slávy a mohou se pakovat.

Na podobné oznámení je nyní zralé i BMW 8, ale s jedním podstatným rozdílem - tento vůz si své chvíle slávy ještě neužil a dá se předpokládat, že už asi ani neužije. Zájem o novinku je minimální a zejména američtí prodejci lamentují, že jim plochu v showroomech okupují vozy, které nikdo nechce. Navíc se jedná o vlajkové lodi značky, které dealery stojí nemalé peníze.

Prodejci plísní automobilku z toho, že s řadu 8 vyrukovala ve chvíli, kdy světu zároveň začala nabízet i BMW X7. Toto SUV však kompletně vytížilo marketingové oddělení, zatímco dvoudvířkům (a čtyřdveřovému Gran Coupe) se vůbec nikdo nevěnoval. „Je to nejlepší auto, o kterém nikdo neví,“ nechal se slyšet jeden z prodejců. Další pak dodal, že měsíc postávání vychází u každého kusu na 500 USD (cca 12 800 Kč) na úrocích.

Okupace showroomů je přitom řadě 8 více vlastní než dominance na silnicích. Dle informací Auto News američtí prodejci měli na začátku tohoto měsíce na svých skladech či na cestě více než dva tisíce kusů řady 8, jež nemají konkrétního majitele. A co je mnohem horší, více než 700 z nich dostala nálepku Priority 5. Tak prodejci označují vozy, které nikdo nechce, a doufají, že s nimi bude mít více štěstí jiný dealer.

„Je to velmi pozoruhodné a zároveň alarmující, že zhruba jedna třetina skladových zásob vlajkové lodě a zcela nového vozu má takový status. V podstatě to totiž znamená, že dealeři takové auto nechtějí, neboť jej nemají šanci prodat, a prosí někoho, aby si jej od nich vzal,“ uvedl další z amerických prodejců. Ti zjevně budou muset přistoupit k výrazným slevám, aby svým skladům alespoň částečně ulevili.

Nyní je jasné, že pomoc od výrobce hned tak nedorazí. BMW sice mělo naplánovanou kampaň pro řadu 8, jež měla odstartovat příští měsíc, ovšem tyto plány vzaly kvůli koronaviru zasvé. A jakmile nákaza ustoupí, řada 8 též jistě nebude zbožím, které se bude snažit prodat v první řadě. Byť je tu jedna věc, kterou automobilka ovlivnit může a měla by jí udělat.

Dle dealerů jsou totiž problémy způsobené i tím, že kupé a kabrio jsou nabízeny v příliš velkém množství konfigurací. „Pokud dorazí do showroomů 10 zákazníků, jimž máte nabídnout 15 možností, potřebujete obří skladové zásoby za hodně peněz. Pokud ale těmto zákazníkům nabídnete na výběr pouze ze dvou variant, pak prodáte každý skladový exemplář a ještě na tom vyděláte,“ radí značce další prodejce.

Je nicméně jisté, že i když BMW svou nabídku poněkud pročistí, stále bude v případě řady 8 čelit omezenému zájmu publika. Konec tohoto modelu je tak nevyhnutelný, což znamená, že pokud jste kdy toužili právě po vrcholném bavorském kupé či kabrioletu, raději po skončení karantény vyrazte do showroomů. Něco nám říká, že tohle auto se v nabídce automobilky příliš dlouho neohřeje.


Nové BMW 8 je propadák, dealeři mají na skladě tisíce aut, která nikdo nechce - 1 - BMW M8 Competition 2020 vsechny verze 01Nové BMW 8 je propadák, dealeři mají na skladě tisíce aut, která nikdo nechce - 2 - BMW M8 Competition 2020 vsechny verze 02Nové BMW 8 je propadák, dealeři mají na skladě tisíce aut, která nikdo nechce - 3 - BMW M8 Competition 2020 vsechny verze 03Nové BMW 8 je propadák, dealeři mají na skladě tisíce aut, která nikdo nechce - 4 - BMW M8 Competition 2020 vsechny verze 04Nové BMW 8 je propadák, dealeři mají na skladě tisíce aut, která nikdo nechce - 5 - BMW M8 Competition 2020 vsechny verze 05Nové BMW 8 je propadák, dealeři mají na skladě tisíce aut, která nikdo nechce - 6 - BMW M8 Competition 2020 vsechny verze 06
BMW nabízí řadu 8 ve třech karosářských verzích, i to však vlastně dealerům činí potíže

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše