Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW M5 F90 dorazí koncem roku 2017, vážně už jen s pohonem všech kol
4.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace mnichovského über-sedanu počítá s 600 koňmi, které doplní pokles hmotnosti o 100 kilo. Ryzí zdokonalení to ale už nebude.
Prezentace mnichovské automobilky na pařížském autosalonu nebyla zrovna oslňující. Ačkoliv nám BMW představilo koncept stylového SUV X2, nové řady 5 jsme se nedočkali. Je otázkou, kdy se její debut nakonec uskuteční, nicméně sazka na nejbližší dny či týdny rozhodně nebude střelou mimo terč. V druhé polovině příštího roku pak dorazí nová varianta M5, u které můžeme počítat s výkonem okolo 600 koní. Tento výkon pak bude směřován výhradně na všechna čtyři kola.
„M5 bude jezdit jako současná M5, jen nabídne lepší trakci,“ uvedl na adresu novinky šéf divize BMW M Frank van Meel. Tím jen potvrdil příchod systému xDrive. Zároveň však dodal, že prozatím nebyla potřeba elektrifikace, a to přesto, že soudobým směrem míří řada konkurentů. „Nechceme zruinovat rovnováhu. Vozy divize M musí být agilní, precizní a dynamické. Jsou to vozy určené na okruhy. A v motorsportu záleží na každém gramu.“
I přes pohon xDrive se ovšem chystané BMW M5 má projevovat jako zadokolka, tedy alespoň dle van Meela. Ten už dříve řekl: „Pokud v budeme v budoucnu pokračovat v navyšování výkonu, pak pravděpodobně u příštích generací M5 a M6 dosáhneme takové úrovně a točivého momentu, že budeme muset zvažovat jiná řešení. Pokud se přitom rozhodneme pro pohon všech kol, bude to pro nás ve skutečnosti jako zadokolka s přidanou trakcí.“
Na základě těchto slov lze tedy počítat se směrováním výkonu dopředu jen za situací, kdy to bude potřeba, ostatně xDrive je takové fungování blízké. Mimo to má dynamičnosti napomoci i precizní řízení či platforma CLAR, která zaměstnává více hliníku a karbonem zesílených plastů. Díky nim by standardní řada 5 měla srazit na hmotnosti zhruba 100 kilo, přičemž varianta M5 počítá se stejnou dietou.
Pod kapotou se pak opětovně objeví 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který by měl nabízet okolo zmiňovaných 600 koní. Ve srovnání se stávajícím agregátem ovšem bude disponovat větším množstvím eko-technologií, které srazí emise CO2 a zlepší spotřebu. O bezpečné zastavení se pak budou starat posílené brzdy, které se skrývají za velkými koly. Komplet pak uzavře čtveřice koncovek výfuku.



Nová generace BMW M5 počítá s pohonem xDrive...



...favorizovat ovšem bude zadní nápravu
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 5 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Dnes nadpozemský Koenigsegg zvažuje nabídnout také dostupný model, motor pro něj má už hotový
4.10.2025
Německý gigant propustí 7 600 lidí z „elektrické divize”. Už teď ví, že je nebude potřebovat ani za 5 let
5.10.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.02. 11:55 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
