Nové BMW M5 přepřáhne na pohon 4x4, ten ale půjde stiskem tlačítka vypnout

Vrcholné provedení nové řady 5 počítá minimálně se 600 koňmi a stovkou za 3,5 sekundy. Nezapomene však ani na zábavu za volantem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW M5 přepřáhne na pohon 4x4, ten ale půjde stiskem tlačítka vypnout

15.12.2016 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Nové BMW M5 přepřáhne na pohon 4x4, ten ale půjde stiskem tlačítka vypnout

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vrcholné provedení nové řady 5 počítá minimálně se 600 koňmi a stovkou za 3,5 sekundy. Nezapomene však ani na zábavu za volantem.

Nové BMW řady 5 je na světě již nějaký ten pátek. Krátce po odhalení standardního provedení byla překvapivě částečně odhalena i varianta M5, pochopitelně neoficiálně. Nově tu pak máme doplňující informace, které taktéž nepochází přímo od automobilky, ale ze zákulisí vývoje. Pomalu se tedy zdá, že BMW nás při oficiální premiéře, ke které dojde v příštím roce, nedokáže ničím překvapit.

Začneme u pohonu všech kol, díky kterému nová M5 bude pro řadu zákazníků traktivnějším vozem. Někteří zákazníci ale daný krok nepovažují za příliš šťastný, neboť se obávají ztráty zábavy spojené s pohonem jedné nápravy. BMW proto hodlá vše vyřešit elektronicky tlačítkem, které umožní směrování veškerého výkonu pouze na zadní kola.

Z výše zmíněného lze logicky odvodit, že vůz dostane do vínku elektronicky ovládanou mezinápravovou spojku. Stejně tak lze předpokládat, že ono tlačítko bude umístěno na multifunkčním volantu. Jeho opětovné stisknutí pro změnu vrátí do hry pohon všech kol, který zlepší trakci.

Mimo to je se systémem 4x4 na suchém povrchu spojena lepší akcelerace, přičemž stovku by nové BMW M5 mělo pokořit maximálně za 3,5 sekundy. K tomu přitom bude kromě pohonu všech kol nápomocen také 4,4litrový osmiválec TwinTurbo, který má dávat k dobru přinejmenším 600 koní. Pozdější verze CS ale výkon ještě navýší.

Jelikož novinka stejně jako standardní verze počítá s platformou CLAR, lze vlivem odlehčené konstrukce očekávat nižší hmotnost než u stávajícího provedení. A to i přes onen příchod systému 4x4 a většího množství asistenčních systémů. Žádné zázraky ale neočekávejme.

Kromě architektury se přitom na dietě bude podílet také standardně dodávaná karbonová střecha, z uhlíkových vláken ale dozajista bude ještě pár dalších prvků. Tím nám ale informační pramen prozatím vysychá, více se dozajista dozvíme v příštích měsících, kdy se slavnostní odhalení nové M5 F90 bude blížit.


Nové BMW M5 přepřáhne na pohon 4x4, ten ale půjde stiskem tlačítka vypnout - 1 - BMW M5 a M550i Touring 2017 rendery 01
Neoficiální ilustrace přisoudila novému BMW M5 zářnější vzhled...

Nové BMW M5 přepřáhne na pohon 4x4, ten ale půjde stiskem tlačítka vypnout - 2 - BMW M5 2017 2018 unik CAD 01Nové BMW M5 přepřáhne na pohon 4x4, ten ale půjde stiskem tlačítka vypnout - 3 - BMW M5 2017 2018 unik CAD 02
...než jaký odhalil nepříliš svědomitý zaměstnanec značky

Zdroj: BMW Blog

Petr Prokopec

Diskuze 3 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše