Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW Z4 plně odhaleno únikem. Cestou do série se ale ještě trochu změní
17.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka se chystá ukázat v Pebble Beach předprodukční koncept nové Z4. V celé jeho kráse si jej ale můžeme prohlédnout už nyní.
O příchodu nové generace BMW Z4 se mluví již opravdu dlouho. Mnichovská automobilka kvůli tomu vstoupila do holportu s Toyotou, jenž jí napomůže rozmělnit náklady na vývoj. Kromě bavorského roadsteru se proto dočkáme i nového kupé Supra, přičemž obě značky si měly přislíbit, že jedna nebude konkurovat druhé a proto každá vyrukuje pouze s jednou karosářskou variantou. Obou aut se přitom dočkáme v showroomech v příštím roce, BMW ovšem dorazí jako první.
Mnichovská novinka se nám ostatně odhaluje již nyní, a to o něco dříve, než si automobilka přála. Vůz zatím vidíme jen ve formě konceptu a virtuálně, naživo se ovšem studie ukáže již během tohoto víkendu na Concours d'Elegance v americkém Pebble Beach. Sériové provedení pak má debutovat na počátku příštího roku, tedy velmi pravděpodobně v Detroitu. S jarem je totiž již spojen nájezd do showroomů a zahájení prodeje.
Cenově se má novinka pohybovat na úrovni stávajícího provedení, jenž ostatně do značné míry připomíná. To ve výsledku není až tak překvapivé, neboť BMW znovu sáhlo po osvědčené koncepci zahrnující dlouhou přední kapotu, krátkou záď, nízkou výšku a dlouhý rozvor. Vůči předchozím generacím však ona kapota motoru byla zkrácena, aby řidič seděl blíže ke středu vozu.
Jelikož máme tu čest s konceptem, jsou mnohé detaily záměrně trochu přehnány. Ale dle zdrojů zevnitř automobilky si máme odmyslet netradiční odstín laku, zmenšit velikost litých kol, ubrat trochu na karbonovém programu a lehce zjemnit nárazníky, a máme tu sériový vůz. Podle šéfa designu Adriana van Hooydonka si přitom právě takto BMW představuje moderní roadster.
Toyota Supra bude samozřejmě vypadat jinak, spolupráce s BMW je totiž omezena pouze na prvky jako šasí, podvozek či brzdy. Motory si ovšem každá značka dodá sama, ačkoliv není vyloučené, že některé agregáty zamíří pod kapotu obou vozů. V případě roadsteru přitom máme očekávat dvoulitrové čtyřválce u základu a třílitrové šestiválce u vrcholných verzí.
O výkonech lze zatím jen spekulovat, nicméně minimem u dvoulitru nejspíše bude 184 koní. Maximálně lze pak očekávat posun blíže k 400 koním v případě šestiválce bez hybridních technologií. S kombinací spalovací jednotky a elektromotoru ovšem nemá vyrukovat jen Supra, ale rovněž i Z4. Pokud se přitom spekulace ukážou být pravdivé, bude z toho i přes 500 koní.
Nic bližšího již o technice nelze dodat, přesunout se tedy ještě můžeme do koncepčního interiéru. Také ten dozná cestou do série jistého zjemnění, opět ale půjde jen o detaily. Digitální přístrojový štít by již k mání být měl, chybět nebude ani centrální obrazovka. Spárována stoprocentně bude nejen s moderními multimédii, ale také head-up displejem, jímž disponuje i koncept. Více si řekneme po živém debutu v Pebble Beach.
























Nová generace BMW Z4 se předčasně - zato kompletně - ukázala v koncepční formě, sériové provedení dorazí zkraje příštího roku
Zdroj: Bimmer File
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 2 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 5 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
