Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Bugatti Tourbillon mohlo vypadat úplně jinak a snad i líp než nakonec odhalené auto
28.9.2024 | Petr Miler
Sama automobilka nesměle ukázala, že při vývoji Tourbillonu dotáhla až od stádia modelu v měříku 1:1 alternativní design vozu, který nakonec nepoužila. Byla to chyba? Posuďte sami, pochopíme obě možné odpovědi.
Také letošní rok je svědkem odhalení řady historicky významných automobilových novinek. A teprve čtvrté sériově vyráběné moderní Bugatti - pokud mezi ně budeme počítat i model EB110 vzniklý pod vedením Romana Artioliho - je nepochybně jednou z nich. Značka novinku jménem Tourbillon vytáhla letos v červnu, a přestože dokázala ohromit technikou postavenou kolem atmosféricky plněného motoru V16 i podobně konzervativně pojatým interiérem, designem nás úplně neohromila.
Napsali jsme tehdy, že vůz „vypadá jako pes jménem Chiron, který strčil hlavu do vysavače”, protože přesně ten dojem dělá. Ačkoli jde o úplně nové auto, které nemá se svým předchůdcem po technické stránce společného téměř nic, vizuálně vypadá jako „zbacaný” Chiron, jako velký facelift, jako opakování stejného nápadu v modernějším pojetí. Mohlo být líp? To posuďte sami, realita ale rozhodně mohla být zásadně jiná.
Automobilka totiž v rámci série videí mapující vývoj vozu ukázala alternativní design novinky, se kterým to dotáhla opravdu daleko. Psal se únor 2022 a designový tým značky vedený Achimem Anscheidtem měl připravenou dvojici modelů znázorňujících možnou podobu auta v měřítku 1:1 ve srovnání s případnou skutečností. S oběma vzhledy by auto mohlo technicky fungovat, tady limit nebyl, šlo skutečně jen o design - jedno z vyobrazených aut je zřetelně ideovým předchůdcem skutečného Tourbillonu, druhé ale slepou větví vývoje, kterou Bugatti dosud neukázalo.
Budete muset s pomocí přiložených fotek či videa sami zvážit, která alternativa je vám bližší, my jsme trochu na vážkách. Na jednu stranu je zřejmé, že nakonec vítězné provedení zůstalo více věrné tradicím, máme ale pocit, že je jimi svázáno snad až příliš. Nejde tu jen o podobnost s Chironem jako takovou, ale i nutnost stavět podobu celé přídě okolo tradiční podkovovité masky chladiče. Alternativa je hranatější a modernější. A třebaže je také více generická, mj. upozaděním oné podkovy nám přijde jako větší krok vpřed, jako srozumitelnější pokus design Bugatti někam posunout.
Futurističtější design tak možná i vypadá líp, ale dnes už ex-šéf designu Bugatti Anscheidt má jasno: „Myslím, že rozhodujícím faktorem je to, co je moderní DNA Bugatti. Které auto představuje Bugatti ze 100 metrů, z 10 metrů, z jednoho metru,” říká. A v tomto ohledu má pravdu, že vybrané řešení je „srozumitelnější”. Názor si ale udělejte sami, tady bude hodnocení výsledku nutně vždy subjektivní.




Bugatti neukázalo všechno, i z odhaleného je ale patrné, že Tourbillon mohl vypadat citelně jinak. Líp, hůř? Posuďte sami. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti přes Top Gear
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nejčtenější články
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025Mercedes mluví o návratu zdravého rozumu, ve skutečnosti ale chystá „elektrický blitzkrieg”
15.9.2025Jaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
15.9.2025Nad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
15.9.2025Majitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
15.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva