Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc
2.2.2019 | Petr Prokopec
Možná to bude znamenat menší zpoždění uvedení revolučního motoru na trh, Japonci přesto nyní chtějí, aby byl nejen úsporný, ale stavěl i na další podstatné vlastnosti - vysokém výkonu.
Novou generaci Mazdy 3 jsme si mohli představit na sklonku loňského listopadu. O měsíc později se objevil první ceník, ve kterém už figurovala i převratná motorizace SkyActiv-X. Ta bude v sousedním Polsku k mání v přepočtu za 679 tisíc korun. Nicméně na vůz bude třeba vyčkat až do léta. A je otázkou, zda se náhodou zákazníci nebudou muset obrnit ještě větší trpělivostí. Automobilka totiž stále ještě s laděním svého „dieselu na benzin“ neskončila.
Tuto skutečnost potvrdil Masahiro Moro, prezident severoamerické divize značky, který dodal, že cílem pokračujícího vývoje je zvýšení výkonu motoru. Dle něj Mazda jednoduše nemůže stavět revoluční technologii pouze na nízké spotřebě, neboť na některých místech světa jsou jeho ceny příliš nízké na to, aby šlo o podstaty prodejní argument. Proto se automobilka rozhodla, že z motoru vydoluje ještě vyšší výkon, než s jakým se dosud počítalo. Co přesně máme čekat, to již Moro neupřesnil. Nicméně pokud si uvědomíme, že dvoulitrová jednotka měla původně produkovat 190 koní, je jasné, že se maximální výkon musí posunou nad hranici 200 koní.
Právě další kolo ladění je důvodem, proč Mazda kompletně pozměnila strategii uvádění této verze na trh. A z toho důvodu se nemalou měrou věnuje i dalším agregátům, jenž budou pod kapotou trojky k dispozici. Jedním z nich je i diesel, který značka nehodlá nasadit pouze v Evropě, ale dokonce i ve Státech. V zámoří je přitom aktuálně s „producentem sazí“ spojen pouze model CX-5, který používá 2,2litrový čtyřválec. S novou Mazdou 3 ale možná dorazí i dosud nenabízená 1,8litrová jednotka.
Tato strategie je překvapivá, image dieselů je totiž ve Státech poškozena nejen skandálem Volkswagenu, ale také podivnými machinacemi koncernu Fiat Chrysler Automobiles, jenž taktéž vyústily v nemalé pokuty. Moro ovšem věří tomu, že diesel má v nabídce stále své ospravedlnitelné místo, hlavně díky výhodám, jenž nabízí v rámci tažné kapacity. Mimo to jsou tu výhody v oblasti dojezdu, který je nepopiratelně vyšší než u elektromobilů, které jsou na obou kontinentech tlačeny do popředí.
Moro ovšem nechce na americkém trhu jen diesely, rád by se dočkal také návratu Mazdy RX-7. A to znamená také návrat Wankelu. Svou novou vlajkovou loď by ostatně ráda měla i samotná automobilka, zvláště poté, co konkurenční Toyota vyrukovala s pátou generací kultovního sporťáku Supra. Je tu ovšem jeden zásadní problém - Mazda nemá k dispozici takové zázemí jako největší japonská automobilka. To ale nakonec není jediný zádrhel.
Je totiž třeba si uvědomit, že i přes nemalé kapacity Toyoty nová Supra přišla na svět jen díky spolupráci s BMW. A co víc, mnichovskou techniku používá i pod kapotou. Pokud by ale Mazda znovu vyrukovala s modelem RX-7, mělo by se jednat o vůz, který nebude zatížen jedinou kontroverzí. Jinými slovy, veškeré použité komponenty by musely být ryze japonské. A co více, onen Wankel pod kapotou by musel posloužit pouze k roztáčení kol.
Mazda ovšem počítá s tím, že rotační motor během jeho návratu na světlo světa použije pouze jako generátor energie pro elektrické jednotky. A právě ty poslouží k samotnému pohonu. Bez elektřiny však automobilka musí počítat s nemalou spotřebou a emisemi, což návrat na trh znesnadňuje.
Pravověrný Wankel, stejně jako návrat RX-7, tak nejspíše zůstanou jen Morovými sny. Je to škoda, nicméně realita je taková, že Mazda se musí soustředit především na svůj klíčový byznys. Tím je i „diesel na benzin“, který samozřejmě neskončí jen pod kapotou trojky, ale zamíří i do dalších modelů. Kdy se tak ovšem stane, o jaké vozy půjde a jaké budou jeho specifikace, ukáže teprve čas.
Nová Mazda 3 dorazí na trh již na jaře...
...na revoluční SkyActiv-X však bude třeba vyčkat, možná i déle než do léta. Automobilka totiž po ponížení spotřeby hodlá ještě více navýšit výkon
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
před hodinou - Automobilka Tesla žaluje výrobce baterií Tesla kvůli zneužití jejího jména, ale kdo na něj má vlastně právo?
před 2 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 07:11 - honziss
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch