Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové extrémní Bugatti dá 0-500 km/h za 20 s, je lehčí a 8x výkonnější než Octavie RS
28.10.2020 | Petr Miler
Tohle je auto jako z jiného světa, srovnat jej prakticky není s čím. I vedle relativně lehkých aut je lehké a k tomu nabízí výkon vyšší než u nového nejrychlejšího vozu světa.
Pokud vám imponuje technika Bugatti Chiron, ale vadí vám, že jde o skoro dvoutunové luxusní monstrum, přišla právě dnes vaše chvíle. Francouzská značka odhalila stroj s označením Bolide, který je přesně tím, co naznačuje jeho jméno. S poměrem 0,64 kilogramu na koně jde o jedno z nejextrémnějších aut svého druhu a když si k tomu připočteme, že těch koní je 1 850, pak jde o něco zcela unikátního.
Šéf Bugatti Stephan Winkelmann říká, že jediným luxusem na palubě jsou v tomto případě dvě sedadla a příliš nepřehání. Automobilka vzala motor 8,0 W16, zvýšila jeho výkon na zmíněných 1 850 koní a 1 850 Nm a přidala převodovku, čtyři kola, volant a minimalistickou karoserii s maximálním přítlakem. To je vše, a tak ve výsledku není divu, že Bolide váží jen 1 240 kg - pro srovnání asi o 300 kg méně než současná Octavia RS 2,0 TSI, která si ovšem musí vystačit s 245 koňmi. Nejde o pomalé auto, tohle Bugatti je ale úplně jinde, a to i vedle mnohem ostřejších strojů, než je výkonný derivát českého rodinného liftbacku.
Všechny dynamické parametry zatím vychází pouze ze simulací, nevěřit jim ale není důvod. Že auto má coby nejextrémnější, nejvíce nekompromisní, nejrychlejší a nejlehčí stroj v moderní historii firmy pokořit metu 500 km/h, snad ještě zajímavější je ale jeho zrychlení. Bolide má zvládnout 0-100 km/h za 2,17 sekundy, 0-200 km/h za 4,36 sekundy, 0-300 km/h za 7,37 sekundy, 0-400 km/h za 12,08 sekundy a 0-500 km/za 20,16 sekundy. Nic podobně rychlého svět nepoznal.
Nejde tu navíc jen o rychlost v přímce. Bugatti použilo řadu exotických materiálů a technických řešení, jako výlučně titanové šrouby, 3D-tisk komponentů opět z titanu, spoustu karbonu, karbon keramické brzdy a další podobná řešení. Díky promyšlené aktivní aerodynamice, která má auto minimálně brzdit v momentě, kdy není třeba současně zajišťovat extrémní přítlak (ve 320 km/h je o 1 800 kg na zadní a 800 kg na přední ose) má jít také o mimořádně rychlé auto na okruzích. Ustát má boční přetížení až 2,8 g (!) a také díky tomu objet Severní smyčku Nürburgringu v dosud nikdy nezaznamenaném čase 5 minut a 23 sekund.
To jsou všechno parametry jako z jiného světa, automobilka ale dosud stvořila jediný prototyp a budoucnost Bolidu je nejasná. Šlo by pochopitelně o ryze okruhové auto bez homologace pro běžný provoz, přesto připadá v úvahu limitovaná sériová výroba pro ty nejváženější a nejlépe situované zákazníky. Soudě podle toho, kam to Bugatti s vývojem Bolidu dotáhlo (funkční auto už bylo dříve nafoceno na okruhu Paula Ricarda), bychom řekli, že šance na vznik podobného stroje jsou docela slušné. Ale nechme se překvapit - pokud se to stane, půjde o něco, co svět skutečně nikdy ani zdaleka nepoznal.
Bugatti Bolide je extrém mezi extrémy, jeho kombinace výkonu, hmotnosti, aerodynamiky a celkového pojetí z něj dělá něco, co svět ještě nepoznal. Předpokládaná dynamika tomu odpovídá, ať už v přímce nebo na okruhu. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva