Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Hyundai i30 kombi je venku. Jeho záď je vážně ladná, možná až příliš
22.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Praktičtější provedení i30 vsadilo oproti předchozí generace na líbivější pojetí zádě. Ta ale rázem poněkud nepasuje ke zbytku auta.
Jak jsme naznačili již v říjnu a potvrdili před pár dny, tak se i stane. Praktičtější verze nového Hyundai i30 bude skutečně naživo debutovat za dva týdny na autosalonu v Ženevě, první snímky a informace ovšem automobilka poslala do světa již nyní. Kombík, který se bude stejně jako hatchback vyrábět ve slezských Nošovicích, tedy můžeme rovnou poměřit s jeho největší konkurencí, jenž vzniká v pár set kilometrů vzdálené Mladé Boleslavi.
Nejspíše jste již pochopili, že tu půjde o souboj zavazadlových prostorů, přičemž na druhé straně ringu proti Hyundai nastupuje Škoda Octavia Combi. Ta v základu disponuje 610 litry, které je možné po sklopení zadních sedadel navýšit na 1 740 l. Vůči tomu i30 kombi pobere 602, respektive 1 650 litrů. Tuzemský bestseller tedy v této kategorii neporáží, praktičtější verze Volkswagenu Golf, Opelu Astra či Fordu Focus ovšem ano.
Je samozřejmě jen na vás, jakému z těchto vozů nakonec dáte přednost - tady jde přeci jen hlavně o volbu rozumu, nikoliv srdce. Nicméně pokud ve vašem rozhodování budou mít nemalé slovo i emoce, pak byste korejské kombi před tím českým - nově čtyřokým - mohli upřednostnit. Vzhled i30 kombi totiž hraje na líbivější strunu než kdy dříve a připomene Mercedes CLA Shooting Brake. Jen si nejsme jisti, jestli rychle klesající linie pasuje ke zbytku auta, délkou zadního převisu a vybráním pro registrační značku.
Design je ovšem věcí ryze subjektivní, proto přikročme spíše k dalším suchým číslům. Ty souvisejí s venkovními rozměry, kdy délka oproti méně praktické variantě (hatchback pobere do zavazadelníku 395 l) narostla o 245 milimetrů na 4 585 mm a výška se střešními ližinami na 1 475 mm. Šířka 1 795 mm a rozvor 2 650 mm ovšem již zůstávají nezměněny, veškerý nárůst v rámci délky tak připadá na zadní převis a tedy zavazadlový prostor.
Cestující tedy mohou počítat se stejnou architekturou kabiny i prostorem, byť vzadu lze očekávat díky odlišné střešní linii s větším místem pro hlavu. V případě multimediálních systémů si ovšem již zákazníci mohou vybírat ze stejné nabídky, která končí 8palcovým provedením. Samozřejmostí je pak konektivita s Apple CarPlay a Android Auto, již ve standardu lze pak počítat s bezdrátovým dobíjením mobilních telefonů.
Ke změnám nedochází ani v motorovém prostoru, kde je možné po stránce benzinové volit mezi litrovým tříválcem a 1,4litrovým čtyřválcem. První přitom nabízí 120, druhý pak 140 koní. Diesely zastupuje jedna-šestka CRDi naladěná na 95, 110 a 136 koní, přičemž standardem je ve všech případech šestistupňový manuál a pohon předních kol. Připlatit si ovšem můžete za sedmistupňový automat.
Bližší informace Hyundai nejspíše zveřejní v souvislosti s ženevskou premiérou, na ceny ovšem bude třeba vyčkat poněkud déle. Očekává se totiž, že nové kombi zamíří do prodeje až ve druhé půli letošního roku.





Hyundai i30 Wagon se ukázalo na prvních fotkách, do zavazadelníku pobere maximálně 1 650 litrů, tedy o devadesát méně než Škoda Octavia Combi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před hodinou
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
před 2 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 4 hodinami
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
před 5 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
