Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové luxusní Hyundai oficiálně odhaleno i s dosud neviděným řešením předních světel
4.11.2019 | Petr Miler
Korejci nemají problém auto pouhým faceliftem totálně překopat a znovu to dokázali zásadní proměnou jedné ze svých vlajkových lodí. Zvenčí je úplně jiná a hodně se měnilo i uvnitř.
Kdysi se prodávalo i u nás jako vrchol toho, co může Hyundai nabídnout, dnes zůstává k dispozici jen na jiných trzích a ani tam už neplatí za absolutní vrchol. Řeč je o modelu jménem Grandeur, který byl ještě v minulé dekádě skutečně tím nejlepším, co si šlo od Korejců koupit, a to i v České republice. Poté od něj převzaly štafetu modely Genesis (které se u nás mimochodem též už neprodávají), Grandeur ale dál zůstává v nabídce jako symbol ještě vcelku lidového luxusu.
Tento typ vyjel na silnice ve své šesté generaci teprve v roce 2017, jak už to ale u asijských značek bývá, přes relativní úspěch na trhu se rychle dočkal výrazné modernizace. A je tak velká, že mnozí si budou myslet, že jde o úplně nový vůz, třebaže se jistě jedná jen o facelift dosavadního provedení.
Dokladují to právě odhalené oficiální fotografie, které zachycují skutečně razantní proměnu předních i zadních partií, na nichž se nejvíce změnila světla. Ta zadní, táhnoucí se přes celé víko zavazadelníku až do zadních blatníků, až tak nepřekvapí, už jsme je viděli jinde, ta čelní ale ano.
Zhasnutá se jen zařezávají do masky chladiče, nicméně tak, že skoro nejsou patrná. Ale podívejte se, co se stane, když se rozsvítí. Korejci integrovali LEDky pro denní svícení do části otvorů masky chladiče, takže na hlavní světlomety relativně přirozeně navazují a jejich světlo se jakoby vytrácí směrem ke středu masky chladiče ukazujíc na logo značky.
Je to rozhodně zajímavé a nepochybně jde i o další krok Korejců k avizované eliminaci čelních světel. Koncept, na kterém už vůbec nebyla patrná, měl příď řešenou velmi podobně a zhasnutá světla nemají zásadní designový význam ani zde. U konceptu body, které tady slouží jako denní světla, u něj sloužily díky odlišné technologii jako světla hlavní, čekejme ale, ze na některé z příštích generací korejských aut už se mohou objevit jen ta.
Prohlédnout si můžeme také kabinu, která se rovněž významně změnila. S odlišnou architekturou, novým volantem, přesunem výdechů ventilace, většími displeji a stylovým osvětlením působí citelně hodnotněji. A luxusním směrem míří i jinak - podívejte se třeba na polštářky na opěrkách hlavy, takové věci známe třeba z Maybachů.
Jasno je i v technice, která též prošla proměnou. Za základ poslouží čtyřválec o objemu 2,5 litru, výše bude plug-in hybrid opírající se o zážehovou dva-čtyřku a 38kilowattový elektromotor a na vrcholu stane šestiválec 3,0 schopný spalovat i LPG. Za převodovky poslouží 6- nebo 8stupňový automat, výkony motorů zatím nebyly upřesněny. Maximem ale dosud bylo 298 koní z šestiválce, i po velkém faceliftu čekejme něco takového.

















Hyundai Grandeur 2020 prošel opravdu zásadní modernizací, nejzajímavější jsou čelní světla
Ve srovnání s dosavadním provedením jde o úplně jiné auto
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejčtenější články
Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva