Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové luxusní Hyundai oficiálně odhaleno i s dosud neviděným řešením předních světel
4.11.2019 | Petr Miler
Korejci nemají problém auto pouhým faceliftem totálně překopat a znovu to dokázali zásadní proměnou jedné ze svých vlajkových lodí. Zvenčí je úplně jiná a hodně se měnilo i uvnitř.
Kdysi se prodávalo i u nás jako vrchol toho, co může Hyundai nabídnout, dnes zůstává k dispozici jen na jiných trzích a ani tam už neplatí za absolutní vrchol. Řeč je o modelu jménem Grandeur, který byl ještě v minulé dekádě skutečně tím nejlepším, co si šlo od Korejců koupit, a to i v České republice. Poté od něj převzaly štafetu modely Genesis (které se u nás mimochodem též už neprodávají), Grandeur ale dál zůstává v nabídce jako symbol ještě vcelku lidového luxusu.
Tento typ vyjel na silnice ve své šesté generaci teprve v roce 2017, jak už to ale u asijských značek bývá, přes relativní úspěch na trhu se rychle dočkal výrazné modernizace. A je tak velká, že mnozí si budou myslet, že jde o úplně nový vůz, třebaže se jistě jedná jen o facelift dosavadního provedení.
Dokladují to právě odhalené oficiální fotografie, které zachycují skutečně razantní proměnu předních i zadních partií, na nichž se nejvíce změnila světla. Ta zadní, táhnoucí se přes celé víko zavazadelníku až do zadních blatníků, až tak nepřekvapí, už jsme je viděli jinde, ta čelní ale ano.
Zhasnutá se jen zařezávají do masky chladiče, nicméně tak, že skoro nejsou patrná. Ale podívejte se, co se stane, když se rozsvítí. Korejci integrovali LEDky pro denní svícení do části otvorů masky chladiče, takže na hlavní světlomety relativně přirozeně navazují a jejich světlo se jakoby vytrácí směrem ke středu masky chladiče ukazujíc na logo značky.
Je to rozhodně zajímavé a nepochybně jde i o další krok Korejců k avizované eliminaci čelních světel. Koncept, na kterém už vůbec nebyla patrná, měl příď řešenou velmi podobně a zhasnutá světla nemají zásadní designový význam ani zde. U konceptu body, které tady slouží jako denní světla, u něj sloužily díky odlišné technologii jako světla hlavní, čekejme ale, ze na některé z příštích generací korejských aut už se mohou objevit jen ta.
Prohlédnout si můžeme také kabinu, která se rovněž významně změnila. S odlišnou architekturou, novým volantem, přesunem výdechů ventilace, většími displeji a stylovým osvětlením působí citelně hodnotněji. A luxusním směrem míří i jinak - podívejte se třeba na polštářky na opěrkách hlavy, takové věci známe třeba z Maybachů.
Jasno je i v technice, která též prošla proměnou. Za základ poslouží čtyřválec o objemu 2,5 litru, výše bude plug-in hybrid opírající se o zážehovou dva-čtyřku a 38kilowattový elektromotor a na vrcholu stane šestiválec 3,0 schopný spalovat i LPG. Za převodovky poslouží 6- nebo 8stupňový automat, výkony motorů zatím nebyly upřesněny. Maximem ale dosud bylo 298 koní z šestiválce, i po velkém faceliftu čekejme něco takového.
Hyundai Grandeur 2020 prošel opravdu zásadní modernizací, nejzajímavější jsou čelní světla
Ve srovnání s dosavadním provedením jde o úplně jiné auto
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 10 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 11 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.