Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejlevnější SUV Hyundai se začalo prodávat, s cenou od 176 tisíc Kč to bude obrovský hit
12.7.2023 | Petr Miler
Korejci na něj dlouho lákali a po prvním odhalením dovolili lidem si jej rezervovat. Až teď ale řekli, kolik vlastně bude stát. Nezklamali, s cenou v přepočtu hluboko pod 200 tisíc Kč má šanci stát se jedním z neprodávanějších aut svého druhu.
Šašek je mrtev, ať žije král, chce se s nadsázkou zrekapitulovat přístup k Hyundai k nejlevnějším SUV v jeho nabídce za poslední rok a něco. Do této role byl nejprve pasován model Kašpar, pardon Casper, který dokázal zaujmout publikum hlavně ve své domovině. Možná i to nakonec inspirovalo Korejce k tomu, aby zašli ještě dál a pro změnu primárně v Indii vytáhli ještě citelně dostupnější model Exter. Právě o tom nás pravidelně informovali skoro od začátku roku, až teď ale vůz začali prodávat.
Po všemožných avízech a (možná náhodných, možná záměrných) předčasných odhaleních tu tedy Exter máme v plné parádě. Překvapit po všem zmíněném už nemá čím, zaujmout ale ano. Novinka v případě vnějšího vzhledu sází na tzv. „parametrický design”, jak Hyundai svému aktuálnímu přístupu říká, který definuje zejména hranatost a jakýsi vzpřímený postoj. Nepřehlédnutelné jsou také světlomety s LED pro denní svícení ve tvaru písmene H a neobvykle široká maska chladiče. Pozoruhodné je také řešení rozšířených podběhů kol s plastovým obložením, všimněte si rovněž dvoubarevných kol a texturovaného povrchu zadního sloupku C.
V případě interiéru jsme svědky méně odvážného, také ale o to méně kontroverzního přístupu. Exter sází na v podstatě klasickou architekturu, která ani neurazí, ani nenadchne, současně je ovšem třeba říci, že vzhledem k cenové kategorii vozu nepůsobí lacině. Skoro bychom řekli, že touto optikou příjemně překvapuje.
Jakkoli na fotkách může korejská novinka působit jako větší auto, je to relativně malý vůz střižený primárně podle indických daňových pravidel. Na podvozku o rozvoru 2 450 mm tak staví vůz o délce jen 3 815 mm a šířce 1 710 mm. Světlá výška je ovšem řádně „esúvéčkovitá” - 185 mm. Konstrukce podvozku je prvé řadě levná, vepředu tedy auto používá vzpěry McPherson, vzadu polonezávislé zavěšení s torzní příčkou a vlečenými rameny.
Pod kapotou se nakonec nachází výlučně 1,2litrový turbomotor, který v benzinové verzi produkuje 83 koní a 114 Nm. K dispozici je také provedení spalující CNG, v takovém případě ale výkon klesá na 69 koní a točivý moment na 95 Nm. Tato verze je pak k dispozici pouze s manuální převodovkou, benzinová je k mání i s robotizovanou alternativou. Pohon kol je pochopitelně vždy přední.
V základní výbavě je šest airbagů, ABS, manuální klimatizace a digitální přístrojovka. Ve verzi o stupínek vyšší se objevují multimédia s 8palcovým dotykovým displejem, ty nejdražší mají tempomat, střešní okno, zadní kameru nebo automatickou klimatizaci. To nezní špatně, ceny jsou přesto mimořádně lidové. Hyundai Exter se v Indii začíná prodávat od 600 tisíc rupií (asi 176 tisíc Kč) a i nejvyšší verze bude stát jen 1 milion rupií (cca 262 tisíc Kč). Z pohledu Evropana to je v obou případech láce na entou.
Je tedy třeba připomenout, že stylizace SUV nepřichází s obvyklou velikostí SUV, tohle auto si na SUV spíše hraje. Přesto máme pocit, že by si tu při takových cenách dala spousta lidí říci. Naděje na dovoz tohoto modelu do Evropy jsou ale mizivé, jiné části světa se mají dočkat záhy. Jaké? Nevíme. Kde všude bude Exter k mání, Hyundai teprve upřesní.










Toto je nové nejlevnější SUV Hyundai. Už ho jde koupit, za pouhých 176 tisíc Kč v základu to bude nevyhnutelně hit, pro nás ale určeno není. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejčtenější články
Bentley si loni odpravilo prodeje i zisky hybridy, a tak letos obojí zkusí zachránit čím? No jistě, dalšími hybridy
9.4.2025VW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
9.4.2025Němci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
9.4.2025Vstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
9.4.2025Levně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
10.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva