Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejlevnější SUV Hyundai se začalo prodávat, s cenou od 176 tisíc Kč to bude obrovský hit
12.7.2023 | Petr Miler
Korejci na něj dlouho lákali a po prvním odhalením dovolili lidem si jej rezervovat. Až teď ale řekli, kolik vlastně bude stát. Nezklamali, s cenou v přepočtu hluboko pod 200 tisíc Kč má šanci stát se jedním z neprodávanějších aut svého druhu.
Šašek je mrtev, ať žije král, chce se s nadsázkou zrekapitulovat přístup k Hyundai k nejlevnějším SUV v jeho nabídce za poslední rok a něco. Do této role byl nejprve pasován model Kašpar, pardon Casper, který dokázal zaujmout publikum hlavně ve své domovině. Možná i to nakonec inspirovalo Korejce k tomu, aby zašli ještě dál a pro změnu primárně v Indii vytáhli ještě citelně dostupnější model Exter. Právě o tom nás pravidelně informovali skoro od začátku roku, až teď ale vůz začali prodávat.
Po všemožných avízech a (možná náhodných, možná záměrných) předčasných odhaleních tu tedy Exter máme v plné parádě. Překvapit po všem zmíněném už nemá čím, zaujmout ale ano. Novinka v případě vnějšího vzhledu sází na tzv. „parametrický design”, jak Hyundai svému aktuálnímu přístupu říká, který definuje zejména hranatost a jakýsi vzpřímený postoj. Nepřehlédnutelné jsou také světlomety s LED pro denní svícení ve tvaru písmene H a neobvykle široká maska chladiče. Pozoruhodné je také řešení rozšířených podběhů kol s plastovým obložením, všimněte si rovněž dvoubarevných kol a texturovaného povrchu zadního sloupku C.
V případě interiéru jsme svědky méně odvážného, také ale o to méně kontroverzního přístupu. Exter sází na v podstatě klasickou architekturu, která ani neurazí, ani nenadchne, současně je ovšem třeba říci, že vzhledem k cenové kategorii vozu nepůsobí lacině. Skoro bychom řekli, že touto optikou příjemně překvapuje.
Jakkoli na fotkách může korejská novinka působit jako větší auto, je to relativně malý vůz střižený primárně podle indických daňových pravidel. Na podvozku o rozvoru 2 450 mm tak staví vůz o délce jen 3 815 mm a šířce 1 710 mm. Světlá výška je ovšem řádně „esúvéčkovitá” - 185 mm. Konstrukce podvozku je prvé řadě levná, vepředu tedy auto používá vzpěry McPherson, vzadu polonezávislé zavěšení s torzní příčkou a vlečenými rameny.
Pod kapotou se nakonec nachází výlučně 1,2litrový turbomotor, který v benzinové verzi produkuje 83 koní a 114 Nm. K dispozici je také provedení spalující CNG, v takovém případě ale výkon klesá na 69 koní a točivý moment na 95 Nm. Tato verze je pak k dispozici pouze s manuální převodovkou, benzinová je k mání i s robotizovanou alternativou. Pohon kol je pochopitelně vždy přední.
V základní výbavě je šest airbagů, ABS, manuální klimatizace a digitální přístrojovka. Ve verzi o stupínek vyšší se objevují multimédia s 8palcovým dotykovým displejem, ty nejdražší mají tempomat, střešní okno, zadní kameru nebo automatickou klimatizaci. To nezní špatně, ceny jsou přesto mimořádně lidové. Hyundai Exter se v Indii začíná prodávat od 600 tisíc rupií (asi 176 tisíc Kč) a i nejvyšší verze bude stát jen 1 milion rupií (cca 262 tisíc Kč). Z pohledu Evropana to je v obou případech láce na entou.
Je tedy třeba připomenout, že stylizace SUV nepřichází s obvyklou velikostí SUV, tohle auto si na SUV spíše hraje. Přesto máme pocit, že by si tu při takových cenách dala spousta lidí říci. Naděje na dovoz tohoto modelu do Evropy jsou ale mizivé, jiné části světa se mají dočkat záhy. Jaké? Nevíme. Kde všude bude Exter k mání, Hyundai teprve upřesní.










Toto je nové nejlevnější SUV Hyundai. Už ho jde koupit, za pouhých 176 tisíc Kč v základu to bude nevyhnutelně hit, pro nás ale určeno není. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
92letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
dnesRenault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
9.10.2025Nový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
9.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Románek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
před 8 hodinamiNejnovější speciality BMW lákají na retrostyl, který si musíte zamilovat. Kupci je budou mít zakázáno rok prodat
před 10 hodinamiNezájem o elektromobily je takový, že je ani zloději nekradou. Nemají je ani komu prodat, ani k čemu použít
před 11 hodinamiS nejvíc ojetým Ferrari na světě pořád jezdí jeho první majitel. A má ještě jedno, se kterým zachází podobně
dnesNěmecký softwarový gigant už nedovolí zaměstnancům jiná auta než elektromobily, tolik k racionálnímu jednání firem
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.11. 20:51 - Truck Daškam
- Onboard videa 10.11. 19:29 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.11. 13:40 - Snowman000
- SAP - Dresscode nestačí, 10.11. 13:04 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.11. 12:48 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 10.10. 23:07 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.10. 19:03 - řidičBOB
- BMW Divize 10.10. 16:24 - pavproch