Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější SUV Hyundai se začalo prodávat v Evropě. Je tak levné, že mnoho nestojí ani v Rusku
7.12.2022 | Petr Miler
Na domácím trhu rozbilo bank a automobilka už potvrdila, že zamíří i jinam. Stalo se, byť zatím trochu jinak, než bylo původně avizováno. Nyní je vůz k dispozici Rusům a vedle svébytného designu znovu ohromuje hlavně cenou.
Ceny nových aut zamířily v posledních letech hodně vysoko. Stojí zatím nejen investice do ztrátové elektromobility, které automobilky musí někde vykompenzovat, ale také fakt, že výrobci dobrovolně či z donucení pěchují do aut prvky, bez kterých by se velké množství lidí obešlo. Nebo snad potřebujete u základní Škody Octavia tempomat s omezovačem rychlosti? Nebo třeba osmipalcovou obrazovku multimédií a světelný senzor?
Možná ano, ale obešli jsme se bez nich v minulosti a pro řízení nejsou potřeba ani dnes, pro spoustu lidí budou takové prvky zcela zbytné. Bez nich ale Octavii koupit nelze, i proto někdejší bestseller české značky startuje na 519 900 Kč. To je o víc jak polovinu výš, než kde začínala předchozí generace téhož vozu stojící na úplně stejných technických základech.
Není tedy překvapivé, že se nové Hyundai Casper stalo záhy po svém odhalení velkým hitem, je to jakýsi lék na rychle rostoucí ceny nových vozů. Letos si jej pořídilo už přes 20 tisíc lidí jen na domácím trhu, a tak s ním značka chce co nejdříve i na další odbytiště. Úspěchu se nelze divit, Casper ve své domovině startuje v přepočtu na 253 tisících korunách, což je opravdu nízká cena, zvláště v poměru s tím, co za ni dostanete. Ač se jedná o 3 595 milimetrů dlouhý vůz, přepravit zvládne i dvoumetrové předměty, se kterými mají problém i mnohem větší auta.
Casper za to vděčí chytře zpracovanému interiéru, ve kterém můžete sklopit dopředu všechna opěradla a vytvořit tak třeba i ložnici. Ale i když jsou všechna vzpřímená, zvládne malé korejské SUV pobrat 301 litrů zavazadel, což je na tak dostupný vůz není marná kapacita. Stejně tak potěší čtyřpalcová obrazovka multimédií, kterou dostáváte v základu. Více nepotřebujete, ovšem kdyby snad ano, můžete sáhnout po vyšších verzích, za které se zase tolik nepřiplácí. K dispozici jsou dokonce takové věci jako vyhřívané i klimatizované sedadlo řidiče.
Pod kapotou to pochopitelně až taková sláva není, pohon má na starosti litrový tříválec v atmosférickém (75 koní) či přeplňovaném provedení (100 koní). Ovšem Casper nikdy neměl být vozem, se kterým budete trhat asfalt, místo toho se zkrátka má postarat o přesun lidí z jednoho místa na druhé, přičemž zároveň umožní pobrat i celou rodinu či naopak komodu po babičce nebo pytle cementu na opravu chaty. Tedy přesně to, co vyhovuje většině motoristů.
Jak jsme již zmínili, Hyundai chce s tímto autem na další trhy, žádný evropský ale dosud nejmenoval. Přesto nyní Casper v Evropě k mání je, a to v Rusku, kam se nyní valí auta neoficiálně importovaná ze všech koutů světa. Zrovna dovoz z Jižní Koreje, který neustal ani v oficiální rovině, se vyloženě nabízí a nemůže být ani moc drahý. Nakonec tedy není divu, že ani Casper v Rusku nestojí mnoho.
Dealeři značky jej podle RG začali nabízet za ceny od 1,079 milionu rublů, což je na dnešní Rusko opravdu málo. Ani přímý přepočet na korun nevychází bůhvíjak špatně (397 tisíc Kč), i když kurs ruské měny dnes není příliš výmluvný. Více ale poví srovnání s ruskými cenami aut, která se u nás prodávají. Například Škoda Octavia je k mání od 2 613 000 RUB, tedy asi 963 tisíc Kč. Ne snad, že by Casper byl jejím přímým konkurentem, ukazuje to ale, o kolik dostupnějším vozem je.
Tušíme, že své zákazníky by si za dobrou cenu našlo i zde, zda tu ovšem Hyundai někdy něco podobného nabídne, si musíme ještě počkat.
Nové Hyundai Casper vypadá zajímavě a na domácím trhu stojí pakatel. Teď je k dispozici i v Rusku a na tamní současné poměry je znovu velmi dostupné. Foto: Hyundai
Zdroj: RG
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva