Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Subaru Impreza plně odhaleno, venku je i hatchback pro Evropu
23.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Nová Impreza se odhalila v New Yorku a není ošklivá. V USA bude základem dvoulitr se 152 koňmi a CVT, u nás čekejme trochu jinou nabídku.
Newyorský autosalon světu prezentuje zcela novou Imprezu, produkční verzi konceptu odhaleného vloni v říjnu. Řeč o ní už dnes byla, tehdy ale Japonci ukázali pouze vzhled sedanu a více nedodali. Mysleli jsme si, že to bude vše a plné odhalení na samotné autoshow přidá pouze technická data, nakonec jsme se ale rovnou dočkali i plného odhalení verze hatchback, která bude zřejmě tou jedinou verzí, která se propracuje do Evropy. Tak se na všechno známé pojďme podívat.
Začít musíme u designu, který je v případě nové Imprezy do značné míry průlomový. Má-li totiž Subaru nepříjemný zvyk stavět atraktivními koncepty a pak je nahrazovat neatraktivními produkčními auty, v případě této novinky se z něj možná začíná pomalu dostávat. Ale Subaru nikdy nebylo záležitostí vzhledu, ale techniky, a zde máme dobré zprávy.
Podržme se ale ještě chvíli vnějšího kabátku. V jeho případě je nová Impreza evolucí té předchozí, která se u nás nějakou dobu prodává jen jako crossover XV. Je skutečně moderní a třebaže vzhled bude otázkou osobních preferencí, soudíme, že tohle auto se Subaru povedlo, podobně jako aktuální Outback. Sedan je pochopitelně elegantnější než hatchback, ale to je dáno principem typů karoserií. Jestliže ale o vzhledu platí, že je evoluční, technika je do jisté míry revoluční.
Impreza totiž stojí jako první Subaru na zcela nové platformě s názvem Global, později na něm stanou i další nové modely značky. Oproti doslouživší generaci má rozvor delší o 25 mm, celkovou délku o 41 mm a šířku o 38 mm. Na výšku je o 10 mm menší, což pomáhá aerodynamice; celkový odpor vzduchu je prý nižší. Celkově měří sedan 4 625 mm na délku, 1 777 mm na šířku a 1 455 mm na výšku s rozvorem 2 670 mm. Hatchback má na délku 4 460 mm.
Platforma je také prý o 70 % pevnější než ta minulá a o 40 % lépe absorbuje energii při nárazu. Pomohla ještě o kousek snížit těžiště a vzadu jsou dvojité lichoběžníky s příčným stabilizátorem připevněným přímo ke karoserii, což ve výsledku snižuje náklony karoserie údajně o ohromných 50 %. Novinka tak bude patrně na silnici vážně schopná.
Samozřejmostí, alespoň u ne-hybridních modelů, které se prozatím představily, je čtyřkolka Symmetrical All Wheel Drive, která Subaru už léta dělá tím, čím je. A zde dále zůstává, díky bohu. Základní volbou, alespoň ve Státech, bude z 80 % přepracovaný dvoulitr FB20 s přímým vstřikováním o výkonu 154 koní, který bude spolupracovat s převodovkou Lineartronic, jak Subaru označuje CVT. O manuálu zatím zprávy nemáme, ale také se díváme na vůz v americké specifikaci.
Víme také, že verze Sport dostane aktivní vektorování točivého momentu, odlišné nastavení odpružení od standardních variant a také 18" kola v základu. Stále si ale bude muset vystačit se 154 koňmi a Lineartronikem, alespoň prozatím. Ve standardu u ní budou také LEDky denního svícení, černá mřížka masky chladiče a v případě sedanu spoiler na víku zavazadelníku.
Přepracovaná je také kabina, která má kromě nového designu - na jehož vzhled bude opět mít každý vlastní názor - také lepší výbavu a víc prostoru než dosud. Sedačky mají být pohodlnější, infotainment je kompletně nový a nabídne Apple CarPlay i Android Auto na 8" dotykové obrazovce. Počítejte s bezpečnostním systémem EyeSight minimálně za příplatek a s všemožnými jízdními asistenty, jak je dnes u nových aut běžné.
Evropská verze zatím představena nebyla, ale dá se očekávat - nebo v to aspoň doufat - že dostane i manuální převodovku. Také možná bude základ tvořit motor o menším objemu, že by 1,6 turbo? Protentokrát máme na každý pád dobré důvody věřit, že u nás alespoň hatchback půjde normálně koupit, ne jako dosud. A důležitá je také další věc - pokud se zlepšil podvozek tak moc, jak stojí v tiskové zprávě, jak moc dobré budou ostré verze? Tady se ještě je na co těšit...

































Živé představení proběhlo v New Yorku
Nová Impreza se vizuálně celkem povedla
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu včera 17:16
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejnovější články
Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
včeraTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
včera
Živá témata na fóru
- Jak funguje auto? 06.18. 06:28 - Sethlarkess
- Policejní kontroly a měření 06.17. 23:09 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.17. 20:48 - řidičBOB
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch