Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Subaru Legacy: pátá generace oficiálně
2.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Již příští týden na autosalonu v New Yorku představí Subaru novou generaci své vlajkové lodi Legacy. Zároveň tak oslaví i dvacet úspěšných let tohoto modelu v automobilovém světě. Co nabídne zákazníkům již pátá generace Legacy?
Již na první pohled je jasné, že nejnovější model bude zatím nejprostornějším Legacy historie. Celkově je nový model o 35 mm delší, 90 mm širší a 80 mm vyšší než odcházející auto. Došlo také k prodloužení rozvoru o 80 mm, což jistě přispěje ke zvětšení prostoru pro posádku, automobilka slibuje hlavně více místa na zadních sedadlech.
Vzhled novinky včetně interiéru jsme již několikrát popisovali a je zajímavé, že se seriový model od tehdy prezentovaného konceptu liší jen v detailech. Podle našeho předpokladu zmizely vně i uvnitř futuristické prvky a zůstal střízlivý japonský design.
Stejně jako u jeho předchůdců, i nové Legacy bude vybaveno systémem pohonu všech kol Symmetrical AWD a motory s protiběžnými písty. Základním agregátem modelové řady Legacy bude čtyřválcová jednotka o objemu 2,5 l, která přinese výkon 170 koní (127 kW) a 230 N.m točivého momentu. Další v řadě je přeplňovaná verze stejného motoru v Legacy 2,5 GT, která dosahuje maximálního výkonu 265 koní (197 kW) a 350 N.m. Na samém vrcholu nabídky bude model Legacy 3,6R, který paradoxně přichází s mírně nižším výkonem 256 koní (191 kW) a (334 N.m) točivého momentu z šestiválcového motoru o objemu 3,6 l. Na evropském trhu zaručeně lze očekávat verzi vybavenou dieselovým boxerem nyní prodávaným ve Foresteru a Impreze.
Velkou novinkou bude náhrada klasického automatu novou CVT převodovkou Lineartronic, která umožní řadit pádly pod volantem. To platí pro nejslabší model, šestiválec bude nadále dodáván s 5° automatem s HD měničem. Pro zastánce klasiky bude k dispozici řazení běžným způsobem pomocí řadicí páky šestirychlostní manuální převodovky, který bude jedinou volbou pro nejsilnější Legacy 2,5 GT.
Citelné změny se odehrály na podvozku. Motor je uložen na speciálním ránu, který snižuje přenos vibrací a hluku do karoserie. Navíc díky tomu bylo možno uložit turbodmychadlo pod motor a tím dále snížit těžiště. Alfou a omegou při vývoji bylo vylepšení jízdních vlastností a komfortu. Přední náprava nadále využívá zavěšení MacPherson, jehož ramena jsou zavěšena na rámu motoru. Stabilizátory s větším průměrem mají snížit náklony a vylepšit reakce řízení. Zadní náprava s dvojitým zavěšením je také, včetně diferenciálu, zavěšena na samostatném rámu
Základní specifikace s motorem 2,5 l bude sériově jezdit na 16" litých kolech,, přičemž prémiová třída s motorem o objemu 3,6 l dostane 17" disky. Přeplňovaná verze 2,5L Turbo standardně bude na 18" kolech.












Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 22:37 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB