Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární

Pokud máte pocit, že nová auta prostě zdražila a nic „normálního” ani do města a okolí za dobré peníze už nejde koupit, pak dodáváme, že skutečně nejde, ale jen v Evropě. Kdysi u nás též prodávané Suzuki Alto žije dál ve své domovině a po faceliftu se těší neobyčejnému zdraví.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární

před 4 hodinami | Petr Prokopec

Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární

/

Foto: Suzuki

Pokud máte pocit, že nová auta prostě zdražila a nic „normálního” ani do města a okolí za dobré peníze už nejde koupit, pak dodáváme, že skutečně nejde, ale jen v Evropě. Kdysi u nás též prodávané Suzuki Alto žije dál ve své domovině a po faceliftu se těší neobyčejnému zdraví.

Jak moc zatěžují svět malá auta osazená ještě menšími spalovacími motory? Pokud tuto otázku položíte v Bruselu, dočkáte se velmi negativních odpovědí, postavené ale budou na argumentech, které plavou na vodě. Celková emisní stopa takových aut bude totiž už vzhledem k jejich velikosti, hmotnosti, a tedy energetické nenáročnosti jejich provozu i výroby snadno mnohem nižší, než je tomu u velkých a těžkých SUV osazených elektrickým pohonem. Realita ale v EU dávno nikoho nezajímá, využití libovolného množství energie v podobě té elektrické znamená v modro-zlatých lejstrech nulové emise CO2, i kdyby trakaře padaly, což spalovací auta nikdy vykázat nemohou.

Takto absurdně ale dnes smýšlí skutečné jen EU, v jiných částech světa stále ještě používají zdravý rozum. Proti malým spalovacím vozům tedy nikdo nic nenamítá, v Japonsku dokonce segment zvaný kei cars otevřeně podporují. Suzuki tam tedy nemuselo poslat svůj 3,4metrový pětidveřový hatchback Alto k ledu jako tady, místo toho automobilka v roce 2021 přišla s jeho už devátou generací. Tu pak aktuálně modernizovala, čímž došlo jak k zvýšení přitažlivosti, tak provozní efektivity.

Alto se totiž dočkalo zcela nových čelních partií, kdy přeprofilován byl čelní nárazník. Jeho součástí je nyní výraznější vstup vzduchu, kromě toho ovšem přibyl i jeden otvor na původním místě přední masky připomínající knírek. Vedle toho se malý hatchback dočkal ještě kšiltovky otočené směrem dozadu, tedy střešního spoileru. Obojí přispělo vizáží, dalším benefitem je ovšem také posun v aerodynamice (přesný koeficient Suzuki neuvádí), který vedl ke snížení spotřeby paliva.

Klientela bude moci stejně jako dosud volit mezi dvěma verzemi 0,66litrového tříválce, přičemž atmosférickou i mild-hybridní variantu doplňuje pokaždé automatická převodovka CVT. U druhé zmíněné verze přitom aerodynamické změny přispěly k poklesu průměrné spotřeby na 3,55 l/100 km, načež se Alto stalo nejméně žíznivým benzinovým autem na japonském trhu. Kromě pohonu předních kol je pak možné malý hatchback nezvykle objednávat i se systémem 4x4.

Co se interiéru týče, v případě architektury nedošlo na žádné změny. Suzuki pouze vylepšilo konektivitu multimediálního systému se 7palcovou obrazovkou, načež je nově možné ovládat klimatizaci dálkově přes mobilní aplikaci. U vrcholných úrovní výbavy je pak standardem kůží obšitý volant a chromové dekory dveřních klik. Rozšířena pak ještě byla paleta barev, přičemž k mání jsou kombinace dvou odstínů, stejně jako třeba slušivý sportovní bodykit.

To je v případě aktuálního faceliftu vše, po čtyřech letech na trhu tedy automobilce k osvěžení populárního mrňouse stačilo málo. Ono se tomu ale nelze divit, neboť bez zbytečných byrokratických překážek zůstává modernizované Alto především levné. Základní předokolka s plecháči a čistě spalovacím ústrojím totiž vychází v přepočtu na 167 tisíc korun, zatímco za výbavou našlapaný hybrid 4x4 stojící na litých kolech je k mání za 241 tisíc korun. Neříkejte, že byste si nedali říct...


Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární - 1 - Suzuki Alto 2025 Japonsko facelift 01Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární - 2 - Suzuki Alto 2025 Japonsko facelift 02Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární - 3 - Suzuki Alto 2025 Japonsko facelift 03Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární - 4 - Suzuki Alto 2025 Japonsko facelift 04Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární - 5 - Suzuki Alto 2025 Japonsko facelift 05Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární - 6 - Suzuki Alto 2025 Japonsko facelift 06Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární - 7 - Suzuki Alto 2025 Japonsko facelift 07Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární - 8 - Suzuki Alto 2025 Japonsko facelift 08Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární - 9 - Suzuki Alto 2025 Japonsko facelift 09Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární - 10 - Suzuki Alto 2025 Japonsko facelift 10Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární - 11 - Suzuki Alto 2025 Japonsko facelift 12Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární - 12 - Suzuki Alto 2025 Japonsko facelift 11Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární - 13 - Suzuki Alto 2025 Japonsko facelift 13Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární - 14 - Suzuki Alto 2025 Japonsko facelift 14
Suzuki Alto se dočkalo menšího faceliftu, který pozměněnými čelními partiemi a novým zadním křídlem vylepšil aerodynamiku. Vůz tak může zůstat u svého dosavadního pohonného ústrojí, které nepřekvapivě vede k velmi nízké ceně i velmi solidní provozní efektivitě. U nás si můžeme nechat jen zdát. Foto: Suzuki

Zdroj: Suzuki

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.