Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
před 4 hodinami | Petr Prokopec
Pokud máte pocit, že nová auta prostě zdražila a nic „normálního” ani do města a okolí za dobré peníze už nejde koupit, pak dodáváme, že skutečně nejde, ale jen v Evropě. Kdysi u nás též prodávané Suzuki Alto žije dál ve své domovině a po faceliftu se těší neobyčejnému zdraví.
Jak moc zatěžují svět malá auta osazená ještě menšími spalovacími motory? Pokud tuto otázku položíte v Bruselu, dočkáte se velmi negativních odpovědí, postavené ale budou na argumentech, které plavou na vodě. Celková emisní stopa takových aut bude totiž už vzhledem k jejich velikosti, hmotnosti, a tedy energetické nenáročnosti jejich provozu i výroby snadno mnohem nižší, než je tomu u velkých a těžkých SUV osazených elektrickým pohonem. Realita ale v EU dávno nikoho nezajímá, využití libovolného množství energie v podobě té elektrické znamená v modro-zlatých lejstrech nulové emise CO2, i kdyby trakaře padaly, což spalovací auta nikdy vykázat nemohou.
Takto absurdně ale dnes smýšlí skutečné jen EU, v jiných částech světa stále ještě používají zdravý rozum. Proti malým spalovacím vozům tedy nikdo nic nenamítá, v Japonsku dokonce segment zvaný kei cars otevřeně podporují. Suzuki tam tedy nemuselo poslat svůj 3,4metrový pětidveřový hatchback Alto k ledu jako tady, místo toho automobilka v roce 2021 přišla s jeho už devátou generací. Tu pak aktuálně modernizovala, čímž došlo jak k zvýšení přitažlivosti, tak provozní efektivity.
Alto se totiž dočkalo zcela nových čelních partií, kdy přeprofilován byl čelní nárazník. Jeho součástí je nyní výraznější vstup vzduchu, kromě toho ovšem přibyl i jeden otvor na původním místě přední masky připomínající knírek. Vedle toho se malý hatchback dočkal ještě kšiltovky otočené směrem dozadu, tedy střešního spoileru. Obojí přispělo vizáží, dalším benefitem je ovšem také posun v aerodynamice (přesný koeficient Suzuki neuvádí), který vedl ke snížení spotřeby paliva.
Klientela bude moci stejně jako dosud volit mezi dvěma verzemi 0,66litrového tříválce, přičemž atmosférickou i mild-hybridní variantu doplňuje pokaždé automatická převodovka CVT. U druhé zmíněné verze přitom aerodynamické změny přispěly k poklesu průměrné spotřeby na 3,55 l/100 km, načež se Alto stalo nejméně žíznivým benzinovým autem na japonském trhu. Kromě pohonu předních kol je pak možné malý hatchback nezvykle objednávat i se systémem 4x4.
Co se interiéru týče, v případě architektury nedošlo na žádné změny. Suzuki pouze vylepšilo konektivitu multimediálního systému se 7palcovou obrazovkou, načež je nově možné ovládat klimatizaci dálkově přes mobilní aplikaci. U vrcholných úrovní výbavy je pak standardem kůží obšitý volant a chromové dekory dveřních klik. Rozšířena pak ještě byla paleta barev, přičemž k mání jsou kombinace dvou odstínů, stejně jako třeba slušivý sportovní bodykit.
To je v případě aktuálního faceliftu vše, po čtyřech letech na trhu tedy automobilce k osvěžení populárního mrňouse stačilo málo. Ono se tomu ale nelze divit, neboť bez zbytečných byrokratických překážek zůstává modernizované Alto především levné. Základní předokolka s plecháči a čistě spalovacím ústrojím totiž vychází v přepočtu na 167 tisíc korun, zatímco za výbavou našlapaný hybrid 4x4 stojící na litých kolech je k mání za 241 tisíc korun. Neříkejte, že byste si nedali říct...














Suzuki Alto se dočkalo menšího faceliftu, který pozměněnými čelními partiemi a novým zadním křídlem vylepšil aerodynamiku. Vůz tak může zůstat u svého dosavadního pohonného ústrojí, které nepřekvapivě vede k velmi nízké ceně i velmi solidní provozní efektivitě. U nás si můžeme nechat jen zdát. Foto: Suzuki
Zdroj: Suzuki
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
před 11 hodinamiPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
před 3 hodinamiNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
před 5 hodinamiAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
před 6 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 8 hodinamiTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva