Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novému luxusnímu korejskému SUV zapáchá interiér, důvod je záhadou
31.8.2020 | Petr Prokopec
Korejci jej prezentují jako model, který svým luxusem zvládne soupeřit i s Maybachem, takhle to ale asi nepůjde. Podle zákazníků sedmimístné SUV Palisade s béžovým koženým interiérem zapáchá po chemii česneku i hnilobě.
V minulosti jsme se nejednou otřeli o to, že automobilky zaměstnávají tzv. profesionální čichače. Tedy lidi, jejichž prací není nic jiného než od rána do večera čichat k věcem, s nimiž budou zákazníci konfrontováni a hodnotit jejich odér. Je to pochopitelné, neboť i toto vnímání značně ovlivňuje náš vztah k čemukoliv, auta nevyjímaje. Pokud vám tedy nový vůz bude zapáchat již v showroomu, stěží si jej koupíte. Stačí však, abyste se uvnitř cítili jako na rozkvetlé louce, a rázem je ruka v rukávu.
Nosní tým má již léta třeba Volvo, letos jsme pak mohli přiblížit práci čichačů od Audi. Korejské Hyundai ale buď podobné oddělení nemá, nebo nezvládá svou práci tak, jak by mělo. Automobilka se totiž aktuálně potýká se zápachem, který vychází z interiéru nového velkého SUV Palisade. To pro ni představuje nemalý problém, neboť auto je velkým prodejním hitem a poptávka po něm je taková, že ho Korejci ani nestíhají vyrábět. Negativní publicita je tak to poslední, co si Korejci přejí.
Na daný zápach jako první výraznější měrou upozornil americký web Cars.com, který sedmimístné SUV zakoupil loni v prosinci. Všichni členové redakce však od té doby již byli vystaveni nepříjemnému smradu, který byl jakousi směsicí ostrého chemického odéru a něčeho organického, co připomíná česnek či hnijící ovoce nebo zeleninu. Rozhodně se tedy nejedná o nic pěkného, zvláště když se zdrojem zápachu zdají být především hlavové opěrky.
Po tohoto webu se přihlásila již řada majitelů vozu se stejnými pocity a nejde tedy o ojedinělou záležitost. Pro Hyundai je nicméně mnohem závažnější fakt, že automobilka stále nemůže najít příčinu onoho zápachu. Vyčištění opěrek přináší úlevu jen na chvíli, respektive na den či dva je zápach nahrazen vůní čistidla, poté však opět převáží.
„Problému jsme si vědomi a současné době probíhá šetření, které by mělo vést k identifikování příčiny problému a nalezení řešení,“ uvedlo Hyundai v prohlášení pro tisk. A zároveň dodalo, že jakmile bude celá záležitost vyřešena, automobilka zašle instrukce dealerům, kteří by vše měli napravit. Otázkou nicméně je, zda vše bude tak snadné. Aktuálně se zdá, že problém spočívá především ve světlém koženém čalounění.
Dokládá to fakt, že auta osazená látkovým interiérem uvnitř nezapáchají. Pořád ale zůstává otázkou, zda jsou zdrojem jen ony hlavové opěrky nebo celé čalounění. V prvním případě by šlo o relativně jednoduchou svolávací akci, v druhém by byla o poznání složitější a pochopitelně i dražší.
Zatím se nezdá, že by se problém týkal příbuzné Kie Telluride. Toto SUV tedy alespoň nemá problematický interiér, místo toho však řada lidí v loňském roce poukazovala na podivný zápach jdoucí z motorového prostoru. Letos si na něj ale již nikdo nestěžoval a problém podle všeho byl vyřešen.
V EU se ani jeden z těchto modelů oficiálně neprodává, individuálně dovezené vozy tu ale koupit lze. Pokud byste na ně měli spadeno, lepší bude sáhnout po Kie Telluride. A nebo se v případě Hyundai držet látkového čalounění interiéru, minimálně do doby než Korejci alespoň zjistí, v čem problém spočívá.








Hyundai Palisade se světle koženým čalouněním zapáchá interiér, značka zatím nezná příčinu a tedy ani nemá k dispozici řešení. Foto: Hyundai
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
před hodinouDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva