Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novinky pro BMW 3 a 4: silnější a úspornější diesely, více čtyřkolek
15.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Řadu 3 čeká nový, zejména úspornější základní diesel, řada 4 Coupé a Gran Coupé dostane i výkon navíc a čtyřkolku pro ty diesely, kde ještě není.
S blížícím se faceliftem BMW řady 3 dostane ta stávající inkarnace v některých svých karosářských variantách několik novinek, a to zejména pod kapotu. Jak sedan, tak kombík v základních dieselových variantách 316d budou od března k mání s dvoulitrovým turbodieselem nové generace, naladěným na 116 koní. To je stejně jako doposud, mírně se však zvýší točivý moment z 260 na 270 Nm. Nový motor také bude k mání s osmistupňovým automatem, hlavní výhody jsou však trochu jinde.
S blížícími se nesmyslně přísnými emisními nařízeními EU pro rok 2020 bude nový diesel také emitovat méně oxidu uhličitého, konkrétně 102 gramů na kilometr. To odpovídá spotřebě 3,8 litru nafty na 100 kilometrů. Nemusíme snad dodávat, že katalogové; ta reálná bude jinde.
Také řada 4 uvítá pod kapotami svých verzí s pevnou střechou dieselové novinky. Základní 418d dostane nový dvoulitrový turbodiesel B47, který bude v této verzi naladěn na 150 koní, o 7 více, než nabízí ten současný, a 320 Nm. Zrychlení na stovku má trvat 8,6 vteřiny, ať už bude na palubě šestistupňový manuál nebo osmistupňový automat, a spotřeba se má pohybovat mezi 4,1 a 4,5 litry na 100 km.
Silnější 420d budou pod kapotou mít stejný motor, jen naladěný na 190 koní a 400 Nm, tedy o 6 koní a 20 Nm více než v současnosti. To pro dvoudveřové kupé znamená zrychlení 7,1 vteřiny na stovku s automatickým osmikvaltem a 7,3 vteřiny s manuální šestistupňovou převodovkou, těžší Gran Coupé bude vždy o 0,2 s pomalejší. Všechny tyto modely budou také moci být vybaveny pohonem všech kol xDrive, která zhorší akceleraci o další desetinu sekundy kvůli své hmotnosti navíc.
Budou tu také nové koncovky výfuku, konkrétně o průměru 75 mm u kupé a 70 mm u Gran Coupé. Jak a zda vůbec se změní ceník, zatím nevíme, stejně tak od kdy bude možno si nové motory objednávat. Na trh se ale mají dostat v březnu, takže zhruba tehdy by v těchto otázkách mělo být jasno.






Trojkové BMW čeká vbrzku nový základní diesel, a to obě karosářské verze (zde kombík Touring)
Řadě 4 Coupé a Gran Coupé (na snímcích) také přibudou nové diesely pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 3 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 11 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva