Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novodobá Škoda 130 RS v akci a na dalších fotkách. Prodala se už nějaká?
7.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Hoffmann Novague R200 by fandy retro designu a manuálů s atmosférickými motory zajímat mohl. Zvlášť, když na okruhu umí dovádět.
Pokud se vám líbí některá z historických závodních Škodovek, třeba 130 RS či dokonce 200 RS, můžete buď sehnat originál, což je nadlidský či velmi drahý úkol, nebo pokračovat v zírání na fotografie. To ovšem nestačilo firmě Hoffmann & Novague, která vdechla život vozu s názvem R200, inspirovaným právě Škodou 130 RS.
Svou technickou podstatou je to Audi R8, které dostalo novou hliníkovou karoserii. A názory na její vzhled se liší. Je pravdou, že kulatá přední světla z Bentley a hranatá zadní z Lamborghini k sobě moc nesedí a příď se snaží možná až moc být „retro” bez velkého ohledu na moderní dobu, ne všichni ale hledají chyby. Mnoha lidmi byl tento vůz také nadšeně přijat a pochopení máme pro oba tábory - přece jen, podobná auta, ať jsou jakákoli, v České republice či na Slovensku vznikají jen zřídka.
Pro petrolheada je jistě potěšující základ právě v Audi R8. To je víc než schopný sporťák a v Ostrožské Nové Vsi, kde R200 vzniklo, vybrali verzi s manuálním šestikvaltem a 4,2litrovým atmosférickým osmiválcem jako základ pro svůj stroj. Něco takového se v dnešní době moc nevidí, spousta slibných sporťáků dostane místo palivové nádrže hromadu baterií a místo klasické převodovky některou z jejích moderních náhrad. R200 nic takového nemá a dynamice to neškodí - se stovkou za 4,5 sekundy a maximálkou přes 280 km/h si ostudu utrhnete málokde.
Většinu ze zmíněného ale víme už od dubna, kdy se vůz oficiálně představil v pražské galerii DOX. Od té doby bylo ticho po pěšině, alespoň v mediálním světě. R200 ale žila dál a ukázala se na několika prezentacích, z nichž pocházejí i přiložené fotky. Jedna se odehrála také na Slovakia Ringu, kde vůz předvedl, že není jen sochou na kolech - skutečně jezdí a některé fotky a také přiložené video to dokumentují velmi dobře.
Pakliže se nebudete bát, je novodobá 130 RS schopná i driftů ambiciózních úhlech. Přestože to tak nemusí vypadat, R200 je vážně čtyřkolka. To jistě prospívá trakci, ale může to být trochu na škodu - 430 koní z atmosférického motoru uprostřed, manuální převodovka a pohon pouze zadní nápravy, něco takového tu nebylo od dob Ferrari F430.
Nakolik na takovýto prospekt slyší potenciální zákazníci, ať už pro vzhled nebo jemu navzdory, nevíme. Žádali jsme firmu Hofmann & Novague o vyjádření, ale zatím se nám nepodařilo získat jasnou informaci, kterou prý může poskytnout jen některý z majitelů. Na odpověď si počkáme a článek jí doplníme - v tuto chvíli je jistý stále jen plán na výrobu 30 exemplářů v ceně 7 milionů Kč za jeden. Na Audi R8 minulé generace to je ohromná suma, za to člověk pořídí nový Huracán. Jenže ten nebude mít manuální převodovku a design připomínající možná nejslavnější škodovku všech dob.
Právě zde, v mizení manuálů ze supersportů s motorem uprostřed, by se pro tuto jihomoravskou firmu mohla otevírat díra na trhu, za něco takového jistě leckdo utratí spoustu peněz. A klidně by jeden z modelů v nabídce mohl být plug-in-hybridní, aby byla kromě zákazníků spokojená i EU. To už ale trochu předbíháme událostem, jakkoli firma tvrdí, že vám na vaši žádost stvoří na čtyřech kolech prakticky cokoli...































R200 se od dubnového představení ukázalo např. v Brně či na Slovensku na Slovakiaringu




























Starší fotografie hotového auta










Jeho někdejší počítačový návrh











Snímky mapující výrobu novodobého Erka







A pro srovnání původní 130 RS přímo od Škody
Zdroj: Hoffman&Novague, Hlavní foto: Jiří Čermák
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 11 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 2 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 6 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
