Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový čínský soupeř Škody Fabia se začal prodávat v Německu. S výkonem 195 koní stojí jen o 18 tisíc Kč víc
13.4.2024 | Petr Prokopec
Jistě by mohl být levnější, pokud by vsadil na skromnější pohon. Uvážíme-li ale, že Škoda nabízí za nepatrně nižší cenu Fabii s 80koňovým litrem, je nabídka 195koňového soupeře od MG odzbrojující i tak.
Tradiční britskou značku MG Motor, aktuálně vlastněnou čínskou automobilkou SAIC, sleduji nejen z profesního zájmu již hezkých pár měsíců. Stojí za tím ceny jejích aut, které jsou na dnešní dobu velmi lidové. Za příklad si můžeme vzít třeba 4 323 milimetrů dlouhé SUV ZS, které o takřka 10 cm překonává Škodu Kamiq. Zatímco za český vůz osazený litrovým tříválcem naladěným na 95 koní je třeba zaplatit alespoň 479 900 Kč, MG vám své ZS disponující jedna-pětkou a 106 koňmi nabídne o 80 tisíc korun levněji.
Právě s ohledem na cenovou politiku značky byl velmi sledován příchod třetí generace hatchbacku MG3. Jeho dosluhující provedení u nás sice nabízeno nebylo, na mnoha evropských trzích však bylo vedle Dacie Sandero jedním z nejlevnějších nových aut. Od novinky se tedy čekaly velké věci, premiéra však pro mnohé představovala trochu studenou sprchu. Vůz se totiž dočkal hybridního pohonu, které navíc patří už mezi velmi výkonné soustavy - celkově totiž produkuje 195 koní.
Myšlenky na absolutně nízkou cenu tak rázem vzaly za své, přičemž nedávno je stvrdily informace z Velké Británie. Na tamní trh totiž vůz již dorazil, a to s cenou od 18 495 GBP (cca 545 tisíc korun). To pochopitelně na tak výkonný hybrid není mnoho. Nicméně ve srovnání s předchozím provedení došlo na zdražení o více než 120 tisíc korun. Za takovou sumu přitom dnes klidně koupíte i pětimetrovou luxusní ojetinu. I proto jsme s napětím čekali, až se MG3 dostane blíž k ČR.
Tento moment nadešel, neboť britsko-čínský hatchback se začal prodávat v Německu. U našich sousedů přitom startuje na 19 900 Eurech (505 tisíc Kč), tedy o trochu větší chlup míň než za kanálem La Manche. Jenže zatímco na britském trhu díky tamní odlišné skladbě nabídky je MG3 levnější než tamní základní Škoda Fabia, v Německu za český hatchback zaplatíte 19 190 Eur (487 tisíc Kč). Jen o 18 tisíc levněji ale dostáváte holý základ s motorem 1,0 MPI disponujícím pouhými 80 koňmi.
Třetí generace MG3 je tedy stále levná, ovšem pouze relativně a po srovnání s konkurenční nabídkou. Navíc v takové chvíli musíme vynechat zmíněné Sandero, které je v Německu k dispozici od 11 500 Eur (cca 292 tisíc Kč). Stejně jako Škoda je pak sice i Dacia osazená atmosférickou litrovou jednotkou, navíc produkující jen 65 koní, nicméně úspora ve výši více než 200 tisíc korun je nemalá. A umožní vám koupit si dokonce výkonnější a luxusnější ojetinu, než je MG3.
Jsme tedy opravdu nadále zvědavi na české ceny, byť se zkrátka nedokážeme již od premiéry ubránit pocitu, že kvůli hybridnímu ústrojí třetí generace marní svým potenciálem. Výše postavené úrovněmi výbavy tento pohled nemění - Comfort zahrnující třeba lité šestnáctky již stojí 21 490 Eur (546 tisíc Kč). A za vrcholný stupeň Luxury je pak třeba dát 23 990 Eur (609 tisíc Kč), načež lze počítat s s vyhřívanými sedadly či volantem.
























MG3 vypadá přitažlivě, pod kapotou pak nabízí 195 koní a do zavazadelníku pobere 293 až 983 litrů. Jenže tak levná jako ta přechozí generace již ta třetí není, tedy absolutně. Ve srovnání se soupeři, tedy s výjimkou Dacie Sandero, za ni sice stále zaplatíte méně, ovšem posun do vyšších sfér zkrátka cílovou skupinu značně protřídí. Foto: MG Motor
Zdroj: MG Motor
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
před hodinou
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
včera
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nejčtenější články
Venku je nový „analogový” supersport s motorem V8 a manuálem. A ne, neprobudili jste se ve stroji času
13.10.2025
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025
Tesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
13.10.2025
Románek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
13.10.2025
Toto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
13.10.2025
Živá témata na fóru
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.11. 09:31 - Předseda
- Cyklistické vlákno 11.11. 08:22 - HondaMan
- Cena servisu 11.10. 21:01 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 11.10. 13:32 - delphin
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
- vyber motorky 11.08. 07:44 - řidičBOB
