Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Citroën C3 2017 je oficiálně venku, prý jde o auto s charakterem
29.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský hatchback nezměnil platformu, pouze vizáž, jíž stál inspirací crossover Cactus. Pod kapotou zpočátku nabídne pětici motorizací.
O nové generaci Citroënu C3 jsme se šířeji rozepsali již včera, kdy na světlo světa unikly první fotky a informace. Nyní byla ovšem francouzská novinka odhalena oficiálně, pročež se k ní pochopitelně musíme vrátit. Začneme přitom vyjádřením tvůrců, kteří třetí generaci hatchbacku titulují jako „komfortní vůz se skutečnou osobností, který byl postaven tak, aby potěšil nové zákazníky hledající moderní automobil s charakterem“.
V souladu s tímto prohlášením příliš nejde použitá architektura, neboť novinka stejně jako předchůdce či třeba Peugeot 208 užívá platformy PF1. Venkovní rozměry přitom počítají s nárůstem délky o 5 centimetrů na 3,99 metru, rozvor pak byl rozšířen o 7 cm na 2,54 m. Mimo to lze uvnitř očekávat extra 2 centimetry v rámci prostoru pro ramena, zavazadelník pak ve standardu pobere 300 litrů nákladu.
Po stránce motorické zatím Citroën nedal příliš mnoho dat k dispozici, pročež můžeme pouze zmínit, že benzinové jednotky bude zastupovat 1,2litrový tříválec nabízející 68, 82 a 110 koní. V případě dieselů je pak možné sáhnout po 1,6litrovém agregátu produkujícím 75 a 100 koní. V době příchodu na trh budou k dispozici pouze manuální převodovky, posléze ovšem dorazí také automat.
Tím jsme prozatím s pohonným ústrojím hotovi, vrátit se tedy můžeme k designu. Ten do značné míry vychází z Citroënu C4 Cactus, od kterého nepřevzal pouze úzká světla (vzadu diodová), ale také vzduchové kapsle Airbump zdobící dveře. Tento designový doplněk by přitom do budoucna měla převzít celá modelová řada francouzské automobilky, pro kterou jde o nový stylistický směr.
C3 přitom bude nabízeno pouze jako pětidvířko, které bude k mání s devíti různými laky karoserie. S nimi pak můžete spárovat střechu, kryty zpětných zrcátek, rámečky mlhovek a dekory vzduchových kapslí ve třech kontrastních odstínech. Podle Citroënu tak máte k dispozici hned 36 různobarevných variací, což má navýšit atraktivitu vůči zákazníkům.
Modelem Cactus se novinka nechala inspirovat rovněž uvnitř, i když v mnohem menší míře. Víceméně tu máme totiž jen poutka namísto tradičních klik dveří či prolisy upomínající na venkovní vzduchové kapsy, schránka před spolujezdcem ale již patří do ranku konvenčních. Stejně tak se třeba i volant drží na poměry Citroënu docela při zemi.
Většina ovládacích tlačítek předchůdce je pryč, místo toho máte k dispozici nový sedmipalcový dotykový displej na středové konzoli. Multimédia jsou přitom kompatibilní se systémy Apple CarPlay a MirrorLink, Android Auto má přibýt na seznam až v příštím roce. Vše pak rámují originálně tvarované výdechy klimatizace.
Unikátem, o kterém jsme mluvili již včera, se pak stává technologie ConnectedCam. Ta počítá s dvoumegapixelovou kamerou usazenou v krytu zpětného zrcátka, jenž je v případě nehody aktivována automaticky a dokáže zaznamenat dobu 30 sekund před nárazem a 60 sekund po něm. Kromě toho ji ale můžete využívat i pro zábavu.
Celkově je přitom možné interiér vyvést ve čtyřech tématech, kdy standardní konfigurace Metropolitan Grey počítá s měkčími odstíny, zatímco Urban Red zahrnující červené doplňky a švy bičuje emoce na maximum. Vrcholem je pak provedení Hype Colorado, které počítá s lepšími materiály a dvoubarevnou kůží.
Zmínit můžeme ještě příplatkovou výbavu, do které se zařadila třeba 3Dnavigace, parkovací kamera, asistent rozjezdu do kopce, detekce aut ve slepém úhlu či únavy řidiče. Prodej by měl odstartovat na přelomu letošního a příštího roku, ceny ale prozatím oznámeny nebyly.































Nový Citroën C3 se vizuálně nechal zvenčí i uvnitř inspirovat crossoverem C4 Cactus. Stejně jako on nabídne i maloobjemové pohonné jednotky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
včeraSpalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025Při hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
12.8.2025
Nejčtenější články
Značka, která se rozhodla zbavit svá auta zadních oken, nedokáže ani po dvou svolávacích akcích opravit nefunkční parkovací kamery
16.7.2025Muž si před dvěma léty koupil nové Ferrari. Rozpadat se začalo hned po koupi a nefunguje dodnes, firma roky odmítala záruční opravu
16.7.2025Prodeje elektromobilů v USA náhle nabraly směr, který vyděsil automobilky. A to má to nejhorší teprve přijít
17.7.2025Lamborghini připouští, že z Temeraria vykopne nesmyslný hybrid i v sériové verzi, přesto říká, že spalovací motory už se na silnice nehodí
17.7.2025Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
17.7.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 08.14. 21:09 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 08.14. 21:04 - Stepan
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.14. 20:04 - Předseda
- Onboard videa 08.14. 17:40 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 08.14. 16:37 - mattonecz
- Rychlodotazy 08.14. 16:16 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.14. 15:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.14. 14:02 - pavproch