Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
1.2.2025 | Petr Miler
A musíme říci, že větší fušeřinu jsme dlouho neviděli. Řešení Fiatu připomíná chvíle, kdy si lidé do svých Škod 120 instalovali přilepené kompasy a podobné nepadnoucí nesmysly, které interiéry aut akorát devastovaly.
Nového Fiatu Panda, tedy vlastně Grande Panda, jak mu říká automobilka, ale nikdo jiný mu tak říkat nebude, je v posledních dnech všude plno. Není divu, auto se zrovna začalo prodávat a hojně se mluví i o tom, co se v jeho nabídce ještě objeví. České ceny bohužel stále chybí, díky centrále a zahraničním filiálkám automobilky si ale dál můžeme dělat obrázek o tom, co nás čeká a nemine.
Jednou z palčivých otázek dosud bylo, co s autem vlastně dostanete za onu docela atraktivně působící základní cenu. Bylo totiž celkem jasné, že to nebude ani fešácky vyhlížející verze La Prima se zářivým lakem, LED světly, velkými litými koly a řadou dalších libůstek. A nebude to ani verze Red s bílými litými koly a pořád spoustou výbavy, která hraje na strunu retrostylu. Realitou je, že půjde o variantu Pop, kterou můžete vidět opět v červeném provedení na fotkách níže.
Samozřejmě jsme nebyli naivní, takže od této varianty nešlo čekat nic epesního, ovšem realita je ještě o dost horší, než jsme doufali. Auto tedy zvnějšku pořád nevypadá zle, i když halogenová čelní světla mu poněkud ubrala na výrazu. Je to ale hlavně interiér, co člověka posílá až do kolen - výbava vozu je vskutku minimální a řešení některých detailů pekelně laciné.
Ten největší faux pas vás jistě praští přes oči. Fiat se nechtěl ani obtěžovat tím, že by vyvíjel dvě verze palubní desky, a tak udělal jen jednu. Proč ne, v základu ale vozu vedle digitální přístrojovky nedal středový displej coby výstup palubního systému a místo něj použil... nic. Takhle prosté to je, autu zůstala jakási kaplička pro umístění displeje, na jeho místě ale najdeme černé plastové zakrytí.
Jako by to nebylo málo, protože takový kus laciného materiálu o uhlopříčce 10,25 palce opravdu nepřehlédnete, přidal Fiat na toto místo držák telefonu s USB portem. Je to jako přilepit si na čelo plechovku s pivem a vyjít ven - vůbec to k sobě nesedí, vypadá to jako nějaká domácí dodělávka a tuning od pumpy. Ale je to bohužel nízkonákladové řešení náhrady dražšího displeje ze strany samotné automobilky. Smutné.
Úspory za každou cenu ale nekončí zde. V autě nenajdete téměř žádnou výbavu, dokonce mu zůstalo dnes velmi neobvyklé ovládání oken zadních dveří klikou. Zapomenout tak musíte i na elektrický nastavitelná zrcátka, automatickou klimatizaci a atraktivní kola v jakémkoli smyslu těchto slov. Vůz dostal černé ocelové disky jako z katalogu nejlacinějších sad zimního obutí.
Jak už padlo dříve, tohle dostanete v Itálii za 18 900 Eur, tedy asi 477 tisíc Kč. A to není zase tak málo, když se podíváme, co za takové peníze reálně dostáváte - je to houpací kůň na kolech, opravdu primitivní a ošizené auto po všech stránkách. A to skoro za půl milionu? Pokud chcete vypadat líp než artikl z nabídky Lidlu, musíte připlatit nejméně dalších 1 500 Eur, tedy asi 38 tisíc Kč, abyste dostali LED světla, elektrická zadní okna nebo tempomat. To už jsme ale na 515 tisících a základní Octavii s výbavu Holátko u nás dnes koupíte za 569 tisíc Kč. Hm, to jsme rázem u nepříjemných dilemat, podívejte se na víc níže.








Nová Panda v úplném základu nevypadá až tak zle, aspoň zvenčí. Uvnitř je to ale velký podivín a v poměru hodnoty a ceny neobstává. Foto: Fiat
Spalovací provedení můžete mít i v lepších provedeních, s cenou ale musíte zamířit o hodně výš. Foto: Fiat
Zdroj: Fiat
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 7 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejčtenější články
VW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
10.4.2025Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10.4.2025S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
10.4.2025Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
10.4.2025Jezdi 130, posílíš mír! Němci padli tak hluboko, že rychlostní limit na dálnici berou jako formu boje proti Rusku
11.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva