Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Focus se ukázal i jako sedan. Působí lacině, stejně jako jeho české ceny
11.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ford pokračuje ve své „krasojízdě“ s novým Focusem a po odhalení kombi a hatchbacku ukázal i sedan. Vypadá lacině, v této ani v jiných verzích ale také moc nestojí.
Nová generace Fordu Focus je venku, a my jen těžko skrýváme zklamání. Na jedné straně je hezké, že automobilka přišla s novou platformou, se kterou je spojeno snížení hmotnosti a zároveň prostornější i bezpečnější interiér. Jenže co je to platné, když k autu nejde pořídit jediný rozumný benzinový motor a vše je zabaleno do podivného designu. Teď už víme, kolik Ford bude za tohle auto chtít a leccos tím ospravedlňuje - drahé rozhodně není.
K českým cenám se ale dostaneme až za moment. V prvé řadě je totiž třeba představit sedan, který v našem včerejším výčtu chyběl. Zatím jsou venku pouze snímky čínské verze, jenž následně bude dovážena také do Spojených států, nicméně evropská varianta nebude vypadat jinak. Byť se dá předpokládat, že k jistým změnám přikročeno bude - zvláště pak v interiéru, kde čínský sedan s očividně tvrdými plasty a ne zrovna hodnotnou koženkou působí lacině.
Je zajímavé, že tyto prvky jsou spojené s výbavou Titanium, která minimálně na evropských trzích není tou základní. V Číně tomu tak ovšem bude, mimo tento stupeň přitom bude možné sáhnout již jen po výbavě ST-Line, která by podle všeho měla přihodit o trochu agresivnější bodykit, větší litá kola, snížený podvozek a specifické čalounění či dekory v interiéru.
Pokud přijde řeč na motory, pak největší trh světa dostane prakticky totéž, co Evropa - tedy benzinové tříválce. Spodní část nabídky bude okupovat litrová jednotka, vrchol pak 1,5litrová, u které je možné počítat s deaktivací jednoho válce - a tedy provozem na pouhé dva. Standardem přitom bude šestistupňový manuál a pohon předních kol, za příplatek dorazí osmistupňový automat.
Zmínit ještě můžeme, že zahájení prodeje sedanu je v Číně naplánováno na červen, přičemž ceny startují na 100 tisíci yuanech (cca 325 700 Kč). To je poměrně nízká částka, která kupodivu není daleko té, za kterou bude na českém trhu startuje hatchback. Ten je k mání od 359 990 Kč, do které je již zahrnuto 50tisícové zvýhodnění v rámci zavádění vozu na trh. To samé platí pro kombi, jenž je k mání od 384 990 Kč.
To rozhodně nejsou vysoké sumy na trhu, kde nejžádanější Škoda Octavia začíná skoro na 420 tisících Kč. Zmíněné sumy jsou u Fordu platné pro základní výbavu Trend zahrnující manuální klimatizaci, rádio s 4,2palcovým displejem či 16palcová ocelová kola. V rámci motorového prostoru se pak Ford vrací ke svým kořenům, kdy Model T byl k mání v jakékoliv barvě, pokud to byla černá. Nový Focus je totiž pro změnu pomalu k dispozici s jakoukoliv jednotkou, pokud je to litrový tříválec.
Ano, čtete správně, aktuálně si hatchback či kombík skutečně můžete objednat hlavně s motorem 1,0 EcoBoost. Volit sice můžete mezi dvojím naladěním (100 a 125 koní), to je ale jen slabá náplast. Stejně jako skutečnost, že k mání je zatím jen šestistupňový manuál. Výroba automatu totiž odstartuje až v srpnu, stejně jako výroba 1,5litrového tříválcového agregátu.
Aby těch omezení nebylo málo, chybí v nabídce také výbava Vignale, stejně jako dvoulitrový diesel. Také v těchto případech je dostupnost spojena až s koncem letních prázdnin. Do té doby si tedy musíte vystačit jen s 1,5litrovou naftovou jednotkou, naštěstí alespoň čtyřválcovou. Ceny ovšem startují již o poznání výše než u benzinů, a sice na sumě 461 990 Kč.
Jelikož v případě dieselů oficiální ceník (PDF 2,4 MB), který lze stáhnout z webu českého zastoupení Fordu, nemluví o zvýhodnění, je evidentní, proč automobilka naznačila, že litrový tříválec bude nejprodávanějším. Pokud nemáte neomezený rozpočet, v podstatě nemáte jinou možnost - připlatit si přes 100 tisíc Kč za srovnatelný diesel zavání šílenstvím. Na prodeje a složení žádaných modelů v našich končinách jsme tedy docela zvědavi.
![Nový Ford Focus se ukázal i jako sedan. Působí lacině, stejně jako jeho české ceny - 1 - Ford Focus Sedan 2018 prvni sada 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Ford Focus se ukázal i jako sedan. Působí lacině, stejně jako jeho české ceny - 2 - Ford Focus Sedan 2018 prvni sada 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Ford Focus se ukázal i jako sedan. Působí lacině, stejně jako jeho české ceny - 3 - Ford Focus Sedan 2018 prvni sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Ford Focus se ukázal i jako sedan. Působí lacině, stejně jako jeho české ceny - 4 - Ford Focus Sedan 2018 prvni sada 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Ford Focus se ukázal i jako sedan. Působí lacině, stejně jako jeho české ceny - 5 - Ford Focus Sedan 2018 prvni sada 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Ford Focus se ukázal i jako sedan. Působí lacině, stejně jako jeho české ceny - 6 - Ford Focus Sedan 2018 prvni sada 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Ford Focus se ukázal i jako sedan. Působí lacině, stejně jako jeho české ceny - 7 - Ford Focus Sedan 2018 prvni sada 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Ford Focus se ukázal i jako sedan. Působí lacině, stejně jako jeho české ceny - 8 - Ford Focus Sedan 2018 prvni sada 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Ford Focus se ukázal i jako sedan. Působí lacině, stejně jako jeho české ceny - 9 - Ford Focus Sedan 2018 prvni sada 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Ford Focus se ukázal i jako sedan. Působí lacině, stejně jako jeho české ceny - 10 - Ford Focus Sedan 2018 prvni sada 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Ford Focus se ukázal i jako sedan. Působí lacině, stejně jako jeho české ceny - 11 - Ford Focus Sedan 2018 prvni sada 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Ford Focus nevypadá příliš pohledně a hodnotně ani jako sedan, zatím ale vidíme jen čínskou verzi. V případě těch zbývajících známe už i české ceny, které startují až překvapivě nízko
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
před 5 hodinamiStavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včeraNejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024
Nejnovější články
Američané, kteří o elektromobily nestojí, museli jen letos dát jejich kupcům přes 23 miliard, přesto prodeje stagnují
před hodinouRusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si postavili vlastní. Dokonce takový, který automobilka ani neprodává
před 3 hodinamiNezničitelné dieselové Mercedesy z 90. let stoupají na ceně jako blázen, hezký kus se nyní prodal za 2,3 milionu Kč
před 4 hodinamiNepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
před 5 hodinamiVW vyhrál soud s dealerem, který dovážel jeho o polovinu levnější auta z Číny, nejspíš je čeká sešrotování
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 11:52 - mlunovozík
- BMW Divize 06.17. 09:26 - pavproch
- Onboard videa 06.17. 07:15 - Truck Daškam
- Vozidlo do 200k 06.16. 21:52 - petr_riha
- Politický koutek 06.16. 13:10 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 06.14. 11:15 - pavproch
- Škoda Auto obecně 06.13. 20:46 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 06.13. 14:01 - řidičBOB