Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Mondeo s cenou od 470 tisíc Kč je hit, automobilka zkouší jeho prodeje dál nakopnout novou verzí
11.6.2024 | Petr Prokopec
Ford své kdysi klíčové Mondeo po neúspěchu jeho zpackané čtvrté generace odpískal bez úmyslu přijít s nástupcem, nakonec ale novou generaci přece jen vytáhl. V Evropě se ovšem neprodává, v Číně ano. A právě tam dostala napůl nové provedení Sport.
Čtvrtá generace Fordu Mondeo se pod názvem Fusion začala na americkém trhu prodávat již v roce 2012, do Evropy ale vůz dorazil s dvouletým zpožděním. A jakkoli jej modrý ovál přepracoval, aby více vyhovoval místnímu vkusu, úspěchu s ním nikdy nedosáhl. Místo toho bylo již pouhé dva roky po debutu jasné, že jde o naprosté prodejní fiasko. Zvěsti o konci modelu, jehož první generace přišla na svět již v roce 1993, tak na sebe nenechaly dlouho čekat. Ford je sice zpočátku odmítal, nicméně v roce 2018 automobilka potvrdila, že chystá velkou čistku a ze hry vyřadí nejen Mondeo.
Nakonec to ovšem nebyla až tak úplně pravda. Popravdě kultovní označení sice skončilo v Evropě, Čína se ovšem Mondea páté generace dočkala a spolu s ní třeba i země Středního východu. A nejen to, ještě před příchodem čtyřdveřového sedanu dorazil také model Evos, který bychom mohli nazvat jako Mondeo na chůdách. Díky nízké střešní linii nešlo o pravověrné SUV, spíše o most mezi ním a tradičními karosářskými styly. Oba vozy vedle stejných designových prvků spojovala také platforma či interiér.
Mondeo začalo po svém příchodu v roce 2022 pořádně bodovat, loni bylo v Číně se 74 886 prodanými kusy jasně nejprodávanějším vozem modrého oválu. A není se čemu divit - podívejte se, jaký kus auta to je, a pak si k němu přidejte cenu od 149 800 CNY, tedy asi 470 tisíc Kč. Nabídnout Ford něco podobného u nás, lidé mu budou trhat ruce úplně stejným způsobem.
Letos ale prodeje vozu poněkud váznou, třebaže jedničkou značky zůstává Mondeo dál. Automobilka se tak rozhodla zabít dvě mouchy jednou ranou a prodeje Evosu, který díru do Číny neudělal, spasit modernizací a přejmenováním, které by současně nafouklo i odbyt Mondea. Evos tak Ford přejmenoval na Mondeo Sport a trochu jej vylepšil.
Po stránce designové se automobilka nepředřela, neboť změny korespondují pouze s odlišným názvem na víku zavazadelníku. Vše ostatní ale zůstává při starém, což platí také o interiéru. S poměrně zásadní novinkou je nicméně spojen motorový prostor, kde dosud svou práci odváděl přeplňovaný dvoulitr. Ten na přední kola posílal 240 koní.
Automobilka nicméně tuto jednotku nově spárovala s elektromotorem, načež Mondeo Sport dostalo do vínku nemalou vzpruhu - jeho hybridní pohon totiž produkuje 309 koní výkonu a 403 Nm točivého momentu. Automobilka uvádí, že kombinace baterií od BYDu a 52,6litrové palivové nádrže má zajistit dojezd až 915 km. Klientela si pak na tuto motorizaci, která je spárována s výbavou ST-Line, musí připravit 229 800 yuanů, tedy přibližně 725 tisíc korun.
Kromě nového vrcholného pohonného je k dispozici ještě hybridní jedna-pětka, u které je možné počítat s 208 koňmi a taktéž bateriemi od BYDu. S touto verzí je spojena cena 209 800 CNY (asi 660 tisíc Kč). To už nejsou tak pěkné ceny, a tak bude zajímavé sledovat, zda přejmenovaný Evos zaboduje o trochu více než dosud - s legendárním jménem Mondeo by mu to mohlo jít.








Mondeo Sport je přejmenovaný a upravený Evos, který dorazil již v roce 2021. Prodejně však nezabodoval, modrý ovál tak nově zkouší zaujmout jak odlišným názvem, tak výkonným pohonem pod kapotou, původní Mondeo je totiž v Číně velmi slušný prodejní hit, pro tamní Ford jasná jednička. Obojí ale doprovází na Čínu značně sebevědomá cena. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Opravdu „americkej kýbl” překoná absolutní rekord Nürburgringu? Dlouholetý technik GM říká, že ano, jen jinak, než si myslíte
před 3 hodinamiDevastace a sebemrskačství až do hořkého konce: Škoda ukáže novou Octavii v podobě, o níž ví, že vzbudí rozpaky. A klidně na ní prodělá
před 4 hodinamiŠkoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
včeraNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva